Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمود رضا نیازی» روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: صدور گواهینامه‌های انطباق (coc) و محصول cop در استان برای سه شرکت دانش‌بنیان کرمانشاه آغاز شده است.

گواهی انطباق (COC) این اطمینان را فراهم می‌کند که کالای مورد نظر با استاندارد مربوطه انطباق دارد. گواهینامه محصول (COP) نیز شامل تطابق تولید و قابلیت تولید مداوم محصولات مطابق مشخصات، ویژگی‌های ایمنی و عملکردی و الزام‌های کیفی و علامت‌گذاری در تایید نوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با همکاری و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان ملی استاندارد ایران، به منظور توسعه بازار محصولات دانش بنیان و درچارچوب بند ۲۴ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سطح پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی، فرآیند صدور گواهینامه انطباق و گواهی محصول برای شرکت‌های دانش‌بنیان درکمیته ارزیابی استان توسط این اداره کل  درحال انجام است.

نیازی تصریح کرد: یکی از مولفه های جهش تولید، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است که در این رابطه سه شرکت دانش بنیان برای محصولات خود متقاضی دریافت این گواهینامه ها هستند که کارشناسان اداره کل به منظور مستندسازی فرآیندها ،مشاوره های لازم را به شرکت ها ارایه می کنند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون شرکت‌ دانش بنیان «مهان اکسیر شمس» برای فرآورده فیلتر کارتریجی تنفسی گازهای شیمیایی H۲S  پس از ارزیابی در کمیته استان، موفق به اخذ گواهینامه محصول COP از این اداره کل شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه صدور این گواهینامه‌ها را به منظور ساماندهی و حمایت بیشتر از تولید محصولات داخلی و اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: در این راستا اداره کل استاندارد کرمانشاه با همکاری موثرپارک علم و فناوری استان، فرآیند صدور و اعطای گواهینامه کیفیت (KB-COP )و (KB-COC) برای دیگر محصولات دانش بنیان شامل؛ «اسیدفلوریدریک»،«اسید فوماریک»،و همچنین «تست لاین ترمز » برای شرکت‌های متقاضی استان در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: تسهیل گری در ارائه محصولات دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است لذا با حمایت سازمان ملی استاندارد ایران، شرکتهای دانش بنیان قبل از تولید انبوه، گواهینامه انطباق دانش نماد را دریافت و تا پیش از اخذ پروانه استاندارد، با در داشتن گواهی انطباق یا گواهی محصول میتوانند فرآیند جذب سرمایه گذار را تسهیل و  محصول خود را به تولید انبوه برسانند.

نیازی افزود: گواهینامه انطباق COC به محصولات دانش‌بنیانی اعطاء می‌شود که با یک استاندارد ملی مطابقت داشته باشد و گواهینامه محصول COP نیز برای آن دسته محصولات دانش‌بنیان اعطاء می‌شود که گواهینامه مورد نظر بر اساس ویژگی‌های محصول و خود اظهاری تولیدکننده صادر شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در راستای حمایت عملی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، این واحدها می‌توانند انواع محصولات و خدمات خود را با هماهنگی پارک علم و فناوری به اداره کل استاندارد استان معرفی تا به صورت ویژه ارزیابی و نسبت به صدور گواهینامه های انطباق یا پروانه دانش نماد اقدام شود. 

وی ادامه داد: این گواهینامه ها به منظور تجاری سازی و تسهیل ورود محصولات دانش بنیان به بازارهای داخلی و بین المللی صورت می گیرد.

در استان کرمانشاه ۶۵۰ واحد تولیدی و خدماتی با هزار و ۲۵۵ فرآورده و محصول دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، تحت پوشش اداره کل استاندارد استان هستند.

برچسب‌ها دانش بنیان سازمان ملی استاندارد ایران مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی کرمانشاه پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش بنیان سازمان ملی استاندارد ایران مقام معظم رهبری دانش بنیان سازمان ملی استاندارد ایران مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی کرمانشاه پارک علم و فناوری شرکت های دانش بنیان محصولات دانش بنیان گواهینامه ها کل استاندارد اداره کل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران

ایسنا/سمنان معاون پارلمانی رئیس جمهور اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان کشورمان را نمودی از اقتدار و توانمندی‌های جمهوری اسلامی دانست.

دکتر حسینی -معاون امور مجلس رییس‌جمهور- در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان از عملکرد موفق شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان در بازارهای جهانی خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق، تصریح کرد: عملیات وعده صادق و پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی، اقتدار کشورمان را به جهانیان نشان داد.

وی اضافه کرد: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تحقق وعده صادق بار دیگر صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

وی با گرامیداشت هفته کار و کارگر، به ترویج فرهنگ کار و کارگر و مهارت آموزی به ویژه برای جوانان تاکید و تصریح کرد: ظرفیت‌های متعدد از معدن، اقتصاد دیجیتال تا اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه هفتم دیده شده و لازمه تحقق این برنامه‌ها، خودکفایی و افزایش صادرات است.

معاون امور مجلس رییس جمهور استقبال بازار جهانی در خرید محصولات دانش بنیان وطنی در نمایشگاه‌های بین‌المللی رایادآور شد و گفت: ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است ضروری است محصولات این شرکت‌ها با کمک مسئولان رونق پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق و ارتقاء رفاه کارگران از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون گفت: دولت به حوزه کارگری توجه ویژه داشته است.

حسینی اظهار کرد: کارگران کشورمان از انقلاب ۵۷ به این سو با شجاعت و شهامت در عرصه‌های مختلف حضور پرشور داشتند.

معاون رئیس جمهور گفت: دولت آیت‌الله رئیسی خدمات زیادی به قشر کارگر داشته و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، کاهش حوادث‌ کار، اصلاح بیمه کارگران ساختمانی با دربرگیری ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی از جمله اقدامات حمایتی از این قشر زحمت‌کش است.

وی با اشاره به تحقق بخش زیادی از وعده‌های دولت ادامه داد: در این دولت دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۵۰۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار و رفع چالش‌های اقتصادی کشور در گرو جهش تولید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف