Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@18:44:42 GMT

سایه بحران انرژی بر سر قاره اروپا

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۳۱۱۷

سایه بحران انرژی بر سر قاره اروپا

اقدامات تحریک آمیز اروپا که در نهایت به جنگ و اوکراین منتهی شده، اکنون این اتحادیه را نی تحت الشعاع قرار داده و قیمت انرزی رکوردهای جدیدیی را ثبت می‌کند.

به گزارش مشرق، در میانه درگیری در اوکراین، قیمت‌های انرژی در اتحادیه اروپا رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت گاز به بالاترین میزان در تاریخ اروپا رسید

به گزارش «گاردین و اویل پرایس»، همچنان که جنگ اوکراین به ویران کردن بازارهای انرژی ادامه می‌دهد و تهدیدی برای افزایش هزینه‌های زندگی در اروپا به شمار می‌رود، قیمت‌های گاز در انگلیس و اروپا به بیشترین حد خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت گاز در انگلیس که رکورد قبلی را در دسامبر ثبت کرده بود به بیشترین میزان خود رسیده و رکورد قبلی را نیز پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: هزینه‌های غفلت از خاورمیانه

به تازگی قیمت گاز در اروپا به بیشترین میزان خود در تاریخ رسیده و دو هزار و ۲۸۰ دلار به ازای هر متر مکعب را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: بازگشت هوشمندانه به بازار نفت

اروپا ممکن است از شوک قطع گاز در زمستان امسال گریخته باشد، اما افزایش قیمت گاز طبیعی در این قاره به سرعت به سیگنالی نگران کننده برای اقتصاد اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

قیمت گاز در بورس هلند به عنوان معیاری برای قیمت گاز در اروپا تنها در این هفته دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: جنگ اوکراین و تعادل ژئوپلتیک

قیمت‌های بالاتر نه تنها با عملیات روسیه علیه اوکراین، بلکه پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر توقف جریان گاز روسیه از طریق خط لوله «یامال» و با افزایش فشارها بر دولت‌های جهان برای توقف تجارت با روسیه به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید: آیا اروپا زمستان ۲۰۲۲ را بدون گاز روسیه به سرمی‌برد؟

برای اروپا، که سالی را با قیمت‌های بالای انرژی پشت سر گذاشته است، ارتفاعات جدیدی که قیمت گاز طبیعی به آن رسیده است، می‌تواند ویرانگر باشد – و اکنون همه نگاه‌ها به سمت زمستان آینده است.

اتحادیه اروپا احتمالا در زمستان آینده شاهد کمبود گاز باشد همچنانکه تلاش می‌کند تا خزانه گاز طبیعی کمی را با قیمت‌های گران امروزی پر کند؛ همه این‌ها در حالی است که تهدید روسیه برای بستن شیرها نیز همچنان مطرح است.

بر اساس داده‌های زیرساخت‌های گاز اروپا، انتظار می‌رود اروپا از زمستان امسال تنها با ۲۵۹ تراوات ساعت گاز خارج شود که به میزان قابل توجهی کمتر از میانگین پنج ساله ۳۱۵ تراوات ساعتی است.

در روزهای بعد، اروپا تلاش خواهد کرد تا ذخایر خود را افزایش دهد -، اما باید این کار را با قیمت‌های نزدیک به رکورد انجام دهد.

اگر اروپا از گاز روسیه دوری کند، کار این قاره به طور قابل توجهی سخت‌تر خواهد شد.

این موضوع نه تنها کار را دشوارتر می‌کند، بلکه قیمت گاز را بیش از پیش افزایش می‌دهد و ویرانی بیشتری را برای خانوارها و مشاغل اروپایی که قبلاً به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی تحت فشار قرار گرفته‌اند، وارد می‌کند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت اوکراین روسیه اتحادیه اروپا آمریکا مشرق تحولات اوکراین جنگ اوکراین و روسیه ولادیمیر پوتین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بیشتر بخوانید قیمت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: قاره آسیا بدترین حوادث آب‌وهوایی به ویژه سیل را در جهان تجربه می‌کند. شبکه تی آر تی ترکیه با اشاره به بحران گرمایش جهانی و بالا رفتن بی‌سابقه دمای زمین نوشته دمای کره زمین نسبت به دوره ۱۹۶۰-۱۹۹۰ دو برابر شده است و این گرمایش بی سابقه تبعات فاجعه‌باری به ویژه در قاره آسیا داشته است.

بنا براین گزارش،‌ ۷۹درصد از بلایای طبیعی آبی در سال ۲۰۲۳ میلادی در قاره آسیا به وقوع پیوسته است.

۶۰درصد از بلایای طبیعی مرتبط با سیل بوده است. فجایع محیط زیستی در قاره آسیا ۲هزار قربانی داشته است. و این حوادث محیط زیستی زندگی بیش از ۹میلیون نفر را به‌طور مستقیم تحت تاثیر قرار داده است.

دولت چین اوایل هفته جاری اعلام کرد که بر اثر بارش باران‌های سیل‌آسا در گوانگ‌دونگ پرجمعیت‌ترین استان این کشور، مجبور شده تا حدود ۶۰ هزار نفر را از خانه‌هایشان تخیله کند. هفته گذشته نیز سیل بی سابقه در امارات متحده عربی خسارت های گسترده ای را برجای گذاشت. برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این سیل به ویژه در شهر دبی یک میلیارد دلار خسارت به بار آورده است.

کد خبر 846954 برچسب‌ها سيل خبر مهم محیط زیست جهان

دیگر خبرها

  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک