Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، بازار بزرگ استانبول، میدان اسب‌دوانی، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و چند مورد از دیگر مکان‌های پربازدید در این بخش از استانبول قرار گرفته‌اند. ما در ادامه قصد معرفی دو مورد از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر و سایتی برای مشاهده قیمت تور ترکیه استانبول را داریم، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاذبه‌های گردشگری استانبول

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه است و جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد. درطول سال افراد زیادی برای بازدید از این مکان‌های دیدنی به این شهر سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید با برخی از جاذبه‌های گردشگری استانبول آشنا شوید، در این بخش همراه ما باشید.

مسجد سلطان احمد

داخل این مسجد با کاشی‌هایی آبی رنگ تزئین شده و این رنگ جلوه‌ای خاص و کم‌نظیر به آن می‌بخشد. استفاده از کاشی‌هایی آبی، باعث شده که این مکان به مسجد آبی نیز معروف باشد. گنبد مسجد سلطان احمد آبشاری بوده و شش منار آن را محاصره کرده‌اند. شواهد نشان می‌دهد که سلطان احمد در قرن 17 قصد داشت مکانی برای عبادت مسلمان‌ها بسازد که از ایاصوفیه نیز برتر باشد و به‌همین‌دلیل دستور ساخت این مسجد را داد.

این دو مسجد در فاصله کمی از یک‌دیگر قرار گرفته‌اند و گردشگران می‌توانند در مدت زمان کمی از هر دوی آن‌ها بازدید کنند. برخی مسجد سلطان احمد را بهتر از ایاصوفیه می‌دانند و برخی دیگر نظری مخالف دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، سلطان احمد زمانی که دستور ساخت این مسجد را داد، فقط  19 سال داشت! پیشنهاد می‌کنیم اگر در تور استانبول لحظه آخری یا هرکدام از دیگر تورهای این شهر شرکت کردید، حتما از این مسجد بازدید کنید.

مسجد سلطان احمد در محدوده میدان اسب‌دوانی و یکی از کاخ‌های امپراطوری بیزانس بنا شد. 1609 سالی بود که کارگران ساخت این مسجد را شروع کردند و توانستند پس از گذشت هفت سال آن را به پایان برسانند. از آن‌جایی که سلطان احمد برای ساخت مسجد آبی بسیار نگران بود، در بیشتر زمان‌ها شخصا روی روند کار نظارت داشت. یک سال پس از پایان ساخت این مسجد باشکوه، سلطان احمد در سن 27 سالگی درگذشت. سلطان احمد، سه فرزند و همسر او نیز در حیاط مسجد آبی به خاک سپرده شده‌اند.

شواهد و اسناد تاریخی نشان‌ دهنده آن است که این مجموعه بیمارستان، مدرسه و بازاری اختصاصی دارد. این فضاها در قرن 19 به‌طورکامل تخریب شد و درحال‌حاضر فقط مسجد آن خودنمایی می‌کند. یکی از زیبایی‌های این مسجد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد، منارهای مرتفع و زیبای آن است. این منارها حتی از فاصله چند کیلومتری نیز قابل مشاهده هستند و شما را به سمت مسجد سلطان احمد می‌کشانند. بیشتر مسجدها یک، دو یا چهار منار دارند؛ اما این مسجد با شش منار به یکی از منحصربه‌فردترین مساجد جهان اسلام تبدیل شده است.

کاخ توپکاپی

این کاخ یکی‌دیگر از پربازدیدترین جاذبه‌ها در تور گردش شهری استانبول محسوب می‌شود. مستندات تاریخی نشان می‌دهد که کاخ توپکاپی در سال‌های 1466 تا 1478 توسط سلطان محمد دوم ساخته شده است. این قصر وسیع روی شبه جزیره‌ای کوچک قرار گرفته که در بخش شمالی آن دماغه طلایی و در بخش جنوبی آن دریای مرمره قابل مشاهده است. همچنین یکی‌دیگر از شگفتی‌های این کاخ را می‌توان امکان مشاهده تنگه بسفر دانست؛ یعنی شما با نگاه کردن به بخش شمالی توپکاپی می‌توانید تنگه بسفر را ببینید. بین قرن‌های 14 تا 19 میلادی این مکان، محل حکومت پادشاهان عثمانی بود.

سال 1453 قسطنطنیه توسط سلطان محمد فتح شد و این پادشاه دستور داد که توپکاپی روی ویرانه‌ کاخ‌‎های دوران بیزانس بنا شود. سلطان محمد تا پیش از پایان این بنا، در قصری نزدیک میدان بایزید استانبول اوقات خود را سپری می‌کرد. این قصر اکنون به دانشگاه تبدیل شده است. اگر می‌خواهید با سایتی برای اطلاع از قیمت تور ترکیه استانبول آشنا شوید، بخش بعدی این مطلب را بخوانید.

رزرو تور لحظه آخری آنلاین

به‌دلیل گسترش فضای مجازی و افزایش تقاضا برای انجام امور به‌صورت آنلاین، تاکنون شرکت‌های زیادی با اهداف مختلف در کشور تاسیس شده‌اند که علی بابا یکی از آن‌ها است. این شرکت با هدف ارائه بهترین خدمات حوزه گردشگری آنلاین کار خود را آغاز کرد و اکنون با مراجعه ‌به سایت آن می‌توانید انواع تور، هتل، ویلا و اقامتگاه را رزرو کنید.

برای رزرو تور معمولی یا تور استانبول لحظه آخری باید به بخش تور این سایت رفته و اطلاعاتی مانند تاریخ شروع سفر، مقصد و تاریخ بازگشت را مشخص کنید تا همه تورها برای شما نمایش داده شود. با فعال کردن گزینه تورهای لحظه آخری، می‌توانید این تورها را ببینید. تورهای لحظه آخری با قیمت بسیار کم نسبت به بقیه تورها قابل رزرو است و مدت زمان کمی پیش از شروع سفر، می‌توان آن را رزرو کرد.

ما در این مطلب توضیحاتی درباره مسجد سلطان احمد و کاخ توپکاپی دادیم. همچنین بهترین سایت برای خرید و اطلاع از قیمت تور ترکیه استانبول را معرفی کردیم. اگر تجربه بازدید از این دو جاذبه دیدنی استانبول یا رزرو تور استانبول لحظه آخری از علی بابا را داشته‌اید، خوشحال می‌شوید نظرات خود را درباره این موضوعات با ما به‌اشتراک بگذارید.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: خرید تور استانبول تور لحظه آخری استانبول تور استانبول لحظه آخری جاذبه های گردشگری مسجد سلطان احمد ساخت این مسجد کاخ توپکاپی جاذبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تور لوکس استانبول در تابستان ۱۴۰۳ چقدر است؟

لوکس ترین تور استانبول از نظر شما چه شکلی است؟ اقامت در هتل پنج ستاره با بهترین پرواز خارجی و گشت‌های شهری؟ خوب باید بگوییم اگر به‌ دنبال تور لوکس استانبول هستید، باید معیارهای خود را کمی ارتقا دهید.

استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است که هرساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا است و این جایگاه را مدیون هتل‌های باکیفیت و جاذبه‌های گردشگری درجه یک است. وقتی مسافر تور استانبول لوکس باشید، تازه استانبول زیر دندان‌تان مزه خواهد کرد و دیگر به‌راحتی این شهر را فراموش نخواهید کرد. در این مطلب به سراغ معرفی ۲ تور استانبول می‌رویم که تجربه سفرتان را زیر و رو خواهند کرد اما پیش از آن کمی درباره ویژگی‌های تور لوکس استانبول خواهیم گفت.

ویژگی های تور لوکس استانبول

پکیج تور استانبول شامل خدمات مختلفی مثل پرواز، هتل، گشت‌شهری، ورودی جاذبه‌ها و غیره است. برای اینکه یک تور لوکس استانبول رزرو کنید باید جزئیات خدمات این بسته‌ها، مثل تعداد روزهای سفر، تعداد مقاصد، زمان پرواز، شرکت هواپیمایی، هتل محل اقامت، هزینه ورودی جاذبه‌های گردشگری و گشت شهری را با یکدیگر مقایسه کنید. نگاهی به تورهای استانبول آژانس مسافرتی ایوار، به‌عنوان مجری مستقیم تور لوکس استانبول، نشان می‌دهد یک تور استانبول لوکس و باکیفیت باید خدمات مناسبی داشته باشد که عبارت است از:

پرواز رفت‌ و برگشت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز ترانسفر فرودگاهی و زمینی ترانسفر بین شهری زمینی و هوایی اقامت در هتل‌ ۵ ستاره گشت شهری و گشت خرید راهنمای فارسی‌زبان از تهران تا تهران همراهی راهنمای محلی بیمه مسافرتی خدمات تشریفات (CIP) در فرودگاه مبدا و...

1. تور استانبول و ساپانجا

تاریخ اجرا: تیر، مرداد و شهریور ۱۴۰۳ قیمت: ۵۹ میلیون تومان ۴ شب استانبول، ۲ شب ساپانجا

اگر می‌خواهید چاشنی تور استانبول لوکس‌ خود را بیشتر کنید، باید به‌سراغ تور استانبول و ساپانجا بروید که ۶ شب و ۷ روز طول می‌کشد و شما را به اقامت در دو شهر رویایی ترکیه می‌برد. شهر «ساپانجا» (Sapanca) در فاصله ۱۳۷ کیلومتری استانبول قرار دارد و بخشی از استان سقاریه ترکیه است. هر جای این شهر که بروید جنگل‌های سرسبز آن را فراگرفته‌اند. دریاچه ساپانجا از شمال و کوه‌های سبز سامانلی نیز از جنوب این شهر کوچک را احاطه کرده‌اند. ساپانجا آنقدر لوکس و زیبا است که محلی‌ها به آن «نگین سقاریه» می‌گویند. در این شهر کوچک می‌توانید هتل‌ها، ویلاها، کافه‌ها، خانه‌های هابیت و رستوران‌های مجللی پیدا کنید که چهره‌ای لوکس به این شهر سبز داده‌اند. برنامه این سفر ۷ روزه با پرواز هواپیمایی ترکیش آغاز می‌شود که از بهترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا است و خدمات سطح بالایی را به مسافران ارائه می‌دهد. اقامت در هتل ۵ ستاره هم در استانبول و هم در ساپانجا، گشت شهری در استانبول، خرید در استانبول و بازدید از جاذبه‌های ساپانجا از دیگر برنامه‌های این تور است.

2. تور استانبول و کاپادوکیا

تاریخ اجرا: خرداد ۱۴۰۳ قیمت: ۵۹ میلیون تومان ۴ شب استانبول - ۲ شب کاپادوکیا

تور ۶ شب و ۷ روزه استانبول و کاپادوکیا ویژه مسافرانی است که دوست دارند هم در یک تور لوکس استانبول شرکت کنند و هم عکس‌های لوکس بگیرند، از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ترکیه دیدن کنند و سوار بالن شوند تا سفرشان هیجان‌انگیزتر شود. «کاپادوکیا» (Cappadocia) که ۷۳۰ کیلومتر تا استانبول فاصله دارد، نام منطقه‌ای تاریخی در کشور ترکیه است که در بین گردشگران به شهر صخره‌ای معروف است. این منطقه تاریخی که یکی از سه شهر صخره‌ای جهان است، از محبوب‌ترین مناطق سفر در ترکیه است. کاپادوکیا از شهر زیرزمینی گرفته تا هتل‌های غاری، قلعه، کلیسا، روستاها و شهرهای تاریخی، دودکش‌های جن و پری و پارک ملی آنقدر دیدنی دارد که می‌تواند حسابی سرگرم‌تان کند.

بالن‌سواری هم از تفریحات جذاب کاپادوکیا است که طرفداران زیادی دارد. درست مثل استانبول، کاپادوکیا هم یکی از محبوب‌ترین لوکیش‌های عکاسی در ترکیه است و می‌توانید عکس‌های زیبایی با پس‌زمینه دره‌ها، صخره‌ها، بالن‌ها و چشم‌انداز زیبای منطقه بگیرید. اگر هوای دیدن این دو شهر زیبا به سرتان زده است باید بدانید تور استانبول و کاپادوکیا یک تور فوق لوکس است. این تور با بازدید از شهر کاپادوکیا آغاز می‌شود و پس از ۲ شب اقامت در این شهر راهی استانبول می‌شوید تا ۴ شب را نیز در این پایتخت باستانی سپری کنید. گشت شهری در استانبول و کاپادوکیا به‌همراه راهنمای تور فارسی‌زبان و محلی و گشت خرید در استانبول ازجمله خدمات این تور است.

قیمت تورهای لوکس استانبول

قیمت هر دو تور ترکیه «استانبول و ساپانجا» و «استانبول و کاپادوکیا» ۷ روزه از ۵۹ میلیون تومان آغاز می‌شود که با توجه به خدمات ارائه شده، قیمتی بی‌نظیر به حساب می‌آید. تورهای ترکیه ایوار بر تجربه مسافر تمرکز دارد و با این هدف طراحی می‌شود تا در مدت‌زمانی مناسب، پروازی راحت، اقامت در هتلی لوکس و برنامه‌ریزی دقیق گشت‌های شهری، خاطره به‌یادماندنی از شهر استانبول برای مسافران به یادگار بگذارد. حالا که با لوکس ترین تورهای استانبول آشنا شده‌اید، به‌نظر شما کدام تور بهتر است؟ یک تور لوکس راحت با ارائه بهترین خدمات یا خرید ارزان‌ترین تورهای استانبول با کیفیت نه چندان تعریفی؟ برای اینکه پاسخ این سوالات را پیدا کنید می‌توانید از کارشناسان آژانس مسافرتی ایوار مشاوره بگیرید. ایوار بیش از دو دهه تجربه برگزاری تور استانبول و تورهای اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی را دارد و همیشه به جلب نظر مسافرین سخت‌گیر و سخت‌پسند شهره است. مطالعه نظرات مسافران قبلی تور استانبول ایوار می‌تواند به شما در گرفتن تصمیم درست کمک کند.

هم‌اکنون می‌توانید به وبسایت ایوار مراجعه و یا با کارشناسان مجموعه به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۱۰۰ تماس حاصل نمایید.

کد خبر 748418

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • واکنش جالب توییتر وولفسبورگ به بازگشت‌های لحظه آخری بایرلورکوزن / عکس
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • قیمت تور لوکس استانبول در تابستان ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی