Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:34:19 GMT

کتاب نامه محبوب در یزد منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۳۳۴۰

کتاب نامه محبوب در یزد منتشر شد

به گزارش ایرنا، این کتاب در ۳۷۲ صفحه وزیری، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۱۲۵ هزار تومان در نشر گیتا با همکاری اندیشمندان یزد و با سرمایه‌گذاری  مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو  به چاپ رسیده است.

در پشت جلد کتاب نوشته است: دکتر حسین محبوبی اردکانی (۱۲۹۴ – ۱۳۵۶ ش) به‌عنوان چهره برجسته تاریخی و ادبی معاصر، با چاپ آثار و گفتارهای ارزنده در حوزه تاریخ و نقد کتاب، حقّ بزرگی بر گردن پژوهشگران تاریخ، ادب و فرهنگ ایران دارد؛ وی درعین‌حال، خاکسارترین، عالم‌ترین و درعین‌حال بی ادّعاترین دانشمند معاصر تاریخ و ادب فارسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از کارشناسان تاریخ قاجار بود و در زمینه رجال قاجار بسیار شناخت خوبی داشت؛ مهم‌ترین کار او در این زمینه، تهیه فهرستی از عکس‌های رجال عصر قاجار و ابنیه آن دوره بود که حدود ۱۷ هزار قطعه عکسی که در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران بود، برای هرکدام برگه‌ای تهیّه کرد و فهرست آن‌هم در دانشگاه تهران چاپ شد.

از خدمات مهم وی در یزد به‌ غیر از پرورش بسیاری از دانشمندان کنونی یزد، تهیّه و چاپ دو جلد سالنامه فرهنگ یزد است.

دکتر محبوبی با دانش وسیعی که در زمینه تاریخ و فرهنگ عصر قاجار داشت موفق به تهیّه و تدوین دوره سه‌جلدی «تاریخ مؤسّسات تمدّنی جدید در ایران» شد که در سال ۱۳۷۰ عنوان کتاب سال ایران را از آن خود کرد.

همچنین او موفق به نظارت، تصحیح، تعلیق و همکاری در چاپ کتاب‌های فراوانی شد. از این دانشمند کم‌ادّعا مقالات پرمایه و نغزی هم به یادگار است که گواهی است بر میزان دانش و سواد او که بخشی از آن در این کتاب آمده است.

***

امام‌جمعه مهریز گفت: بصیرت، دشمن‌شناسی، مسئولیت‌پذیری و خدمت مخلصانه به مردم و کشور جزو خصایص برجسته و بارز پاسداران انقلاب‌اسلامی است .

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی یکشنبه شب در نشستی با فرمانده و کارکنان ناحیه مقاومت بسیج مهریز افزود: پاسداران جانبرکف از ابتدای پیروزی انقلاب‌اسلامی تاکنون با بصیرت و روحیه ولایتمداری در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال و موثر داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پاسداران انقلاب، وارثان مکتب امام‌حسین (ع) و با پیروی از این امام همام صادقانه در امور فرهنگی و اجتماعی به مردم خدمت می‌کنند ادامه داد: روحیه خدمت و حل مشکلات جزو برنامه‌های مهم این نیروی جانبرکف و انقلابی است.

امام‌جمعه مهریز اظهار کرد: فلسفه نامگذاری روز میلاد حضرت امام‌حسین (ع) به عنوان روز پاسدار به منزله تکریم مجاهدانی است که صادقانه تمامی عمر خود را وقف خدمت به مردم و کشور کرده‌اند.

محی‌الدینی بیان کرد: بزرگداشت روز پاسدار گرامیداشت ایثار، اخلاص، ایمان، همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها و ترویج فرهنگ ایستادگی در برابر دشمنان و دفاع از نظام و انقلاب‌اسلامی است .

وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی، مجموعه‌ای است که وجودش امروز برای کشور و ملت ایران و همه‌ هدف‌های والایی که این ملت برای خودش ترسیم کرده ضروری و لازم است.

امام‌جمعه مهریز، سالروز تاسیس سپاه پاسداران را دست همیشه همراه انقلاب که توان  رزمی او برگرفته از نیروهای درونی انسان است بیان کرد و از تمامی خدمات نیروی جهادی و با اخلاص بسیج، پاسدار و فرماندهی ناحیه مقاومت در شهرستان و روستاها تشکر کرد.

سوم شعبان مصادف با سالروز میلاد حضرت امام‌حسین (ع) در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است.

همچنین سرهنگ علی فاتحی ابرقویی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز گزارشی از فعالیت‌های این ناحیه ارائه کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده و ۲۵ هزار بسیجی دارد.

برچسب‌ها یزد کتاب بافق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد کتاب بافق یزد کتاب بافق انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود

                                             

آقای رسول محمد دینی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: در طرح  «کودکی نامداران» زندگی ۱۰۰ نفر از بزرگان که در یک قرن اخیر موثر بوده اند به شکل داستان برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ ده عنوان منتشر شده که همین تعداد را برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته ایم.

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد کتاب‌های منتشر شده در این مجموعه مختص بانوان بوده است گفت: طاهر صفارزاده و پروین اعتصامی دو بانویی بودند که سال گذشته در مجموعه «کودکی نامداران» از آن‌ها کتاب منتشر شده است.  

محمددینی افزود: استقبال از کتاب‌های بانوان این مجموعه باعث شد در سال ۱۴۰۳ چهل درصد از موضوعات آینده این کتاب‌ها به بانوان اختصاص یابد.

سال گذشته کتاب‌های نامداران با این عناوین منتشر شدند: 

مصطفی چمران «مرد روز‌های سخت»، علی شریعتی «مردی از کویر»، پروین اعتصامی «بانوی شعر فارسی»، جلال آل‌احمد «خانه پدری»، سهراب سپهری «اتاق آبی»، طاهره صفارزاده «کودک قرن»، عباس کیارستمی «گندم‌زار‌های من»، علی حاتمی «شاعر سینما»، آیت‌الله محمدتقی بهجت «العبد» و علی‌اکبر صنعتی «مردی از جنس مس و خاک» ۱۰ چهره‌ای بودند که در اولین گروه از مجموعه «کودکی نامداران».

دیگر خبرها

  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد