Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه فروش درمورد اینکه امسال تاکنون ۱۴۱ روز هوای ناسالم و ۲۰۴ روز هوا با کیفیت قابل قبول در اصفهان ثبت شده است، گفت: شرایط کیفیت هوا در اصفهان مناسب نیست.

او در خصوص آخرین وضعیت مصرف مازوت در دو نیروگاه اصفهان و شهید محمد منتظری نیز گفت: در دو نیروگاه مازوت همچنان مصرف می‌شود، میزان مصرف کم نشده است و درخواست ما از وزارت نیرو و نفت این است که با توجه به شرایط استان اصفهان نسبت به قطع مصرف مازوت اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیشه فروش همچنین به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ۱۶ کانون گرد و غبار در استان اصفهان نیز گفت: در استان اصفهان ۱۶ کانون گرد و غبار فرسایش بادی با یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار وسعت شناسایی شده است.

با توجه به کاهش بارش‌ها و همچنین جاری نبودن آب در رودخانه زاینده رود و به دنبال آن عدم کشت محصولات کشاورزی شاهد ایجاد کانون‌های نقطه‌ای گرد و غبار در استان اصفهان و به ویژه در مناطق شرق استان اصفهان هستیم.

او درمورد مصون ماندن جاده‌ها در اثرات مخرب فعالیت کانون‌های گرد و غبار در استان اصفهان گفت: باید توجه داشت که ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه، ۴۱۲ هزار کیلومتر آزادراه، پنج هزار کیلومتر راه روستایی و دو هزار و ۲۴ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان اصفهان در ۵۲ بخش، ۸۴۹ روستای دارای دهیاری و ۱۱۳ شهر داریم.

برای کاهش خسارات به محور‌ها در این مناطق یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آبیاری برای مراقبت از پوشش گیاهی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ایجاد ۶۰ کیلومتر بادشکن غیر زنده نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته برای کاهش اثرات عملکرد کانون‌های گرد و غبار است گفت: این طرح در آران و بیدگل، خور و بیابانک و دیگر کانون‌های گرد و غبار اجرایی شده است.

همچنین ۴۵ کیلومتر تله رسوب گیر در محور‌های اصفهان، نائین و برخوار راه‌اندازی شده است.

شیشه فروش ایجاد ۱۷۰ هکتار نهالکاری در شرق اصفهان و سجزی برای مبارزه با گرد و غبار در امسال را نیز از دیگر اقدامات در این زمینه دانست و گفت: از ابتدای فعالیت در زمینه کاشت نهال تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار نهالکاری در استان اصفهان انجام شده است.

او با بیان اینکه مطالعات در هفت هزار هکتار در کانون‌های گرد و غبار و مطالعه شرایط سه هزار هکتار طرح‌های کنترل بیابان در دستور کار است، گفت: این امر بیشتر در محور‌های نائین انجام می‌شود.

منبع:مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران مازوت سوزی کانون گردوغبار کانون های گرد و غبار استان اصفهان گرد و غبار هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات بازآفرینی محور دلجویی هنوز اختصاص نیافته است

عضو شورای شهر زنجان گفت: بزرگترین سرمایه‌گذاری شرکت بازآفرینی کشور در محور داوود قلی و دلجویی شهر زنجان قرار دارد که قریب به یک هزار میلیارد تومان است اما هنوز اعتبارات مربوط به آن اختصاص نیافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مهدی طالب، در جمع خبرنگاران با انتقاد از برخوردهای انجام شده در ارتباط با المان غواصان دریادل اظهار کرد: متأسفانه فرق پیشنهاد با مصوبه را نمی‌دانند، اینکه اگر پیشنهادی برای میدان بسیج شده، ما قبل از آن هم مصوبه‌ای در ماده ۵ داریم که المان غواصان را تأیید کرده است.

وی افزود: موضوع احداث المان در میدان بسیج مصوب شده اما گفته می‌شود که آن فقط یک پیشنهاد بوده است، پس درخواست داریم حداقل به طرح‌های بالا دستی شهر که خودشان تأیید و امضا و ابلاغ کرده‌اند، پایبند باشند.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه در ارتباط با مسائل ترافیکی نیز طرح جامع ترافیکی وجود دارد، اضافه کرد: در طرح جامع ترافیکی هم حتی یک بار طرح را مطالعه نکرده‌اند تا بدانند در کدام قسمت این شهر مشاور طرح ترافیک، درخواست طرح و تقاطع ترافیکی را داده است.

طالب در ارتباط با بحث بازآفرینی شهری نیز گفت: قانون‌گذار برای توسعه بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی قانون بازآفرینی شهری را تدوین کرده است که باید در شهر زنجان نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه‌گذاری شرکت بازآفرینی کشور، در محور داوود قلی و دلجویی شهر زنجان قرار دارد که قریب به یک هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: اعتبارات مربوط به این پروژه هنوز اختصاص نیافته است و انتظار داریم ریاست کمیته نسبت به پیگیری منابع در این حوزه اقدام کند، چون اگر آزاد نشود، در استان‌های دیگر هزینه خواهد شد.

عضو شورای شهر زنجان در ارتباط با جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین هم گفت: شهرداری یک هکتار زمین خود را در اختیار آنها که بیش از ۱۰۰ خانوار هستند؛ قرار داده است اما در این چند ماه کمیته بازآفرینی تشکیل نشده است.

کد خبر 749835

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • اعتبارات بازآفرینی محور دلجویی هنوز اختصاص نیافته است