Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان گفت: نزدیک به شش سال است که حتی یک هنرمند صنایع‌دستی، بیمه هنرمندان نشده است.

عباس شیردلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت بیمه هنرمندان اظهار کرد: بنا بر اعلام وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از میان یک‌میلیون هنرمند فعال صنایع‌دستی در کشور فقط ۳۶ هزار نفر آنان دارای بیمه هنرمندان هستند و مابقی افراد همچنان در انتظار بیمه شدن به‌سربردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نزدیک به شش سال است که حتی یک نفر هنرمند صنایع‌دستی بیمه هنرمندان نشده است و تنها استدلالی که متولیان امر در بحث بیمه نشدن هنرمندان ارائه می‌کنند، تخصیص نیافتن بودجه بیمه هنرمندان در بودجه دولت است.

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان تصریح کرد: دولت دوازدهم هیچ عزم و اراده‌ای برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی نداشت و به همین دلیل در بودجه دولت ردیفی برای بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در نظر گرفته نشده بود.

شیردلی با تأکید بر اینکه بیمه هنرمندان باید به‌طورجدی توسط وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دنبال شود، گفت: متأسفانه هنوز معاون صنایع‌دستی این وزارتخانه مربوط به دولت دوازدهم است و مسئله بیمه هنرمندان صنایع‌دست با همان نگاه و استراتژیِ دولت دوازدهم ی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که در معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی شاهد انتصابات جدید نباشیم، مسئله و مشکلات بیمه هنرمندان همچنان باقی خواهد ماند.

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به خسارت‌های جبران‌ناپذیر پاندمی کرونا به حوزه صنایع‌دستی و هنرمندان فعال در این زمینه، اظهار کرد: خوشبختانه استان اصفهان ازلحاظ بیمه‌شدگان هنرمندان صنایع‌دستی نسبت به سایر استان‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما می‌طلبد هر چه سریع‌تر سایر هنرمندان صنایع‌دستی استان اصفهان بیمه شوند، در غیر این صورت صنایع‌دستی استان با چالش‌های جدی روبرو خواهد شد.

کد خبر 560043

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیمه هنرمندان بیمه هنرمندان صنایع دستی حق بیمه هنرمندان رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان صنایع دستی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هنرمندان صنایع دستی بیمه هنرمندان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وصول شکایت مادری مبنی بر فقدان دختر ۱۱ ساله، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی‌های تخصصی کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان اصفهان آغاز که در نتیجه اقدامات صورت گرفته مشخص شد مادر کودک گمشده، با اظهارات ضد و نقیض خود قصد گمراه کردن پلیس را دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: مادر این کودک دستگیر و در بازجویی‌های فنی و تخصصی و در مواجهه با مدارک و ادله کاراگاهان جنایی، پرده از راز قتل دختر ۱۱ ساله خود برداشت و گفت که در روز حادثه دخترم را به یک باغ متروکه خارج از شهر بردم و اقدام به وارد کردن چندین ضربه چاقو به وی کردم، سپس جنازه او را آتش زدم و از محل متواری شدم و با مراجعه به پلیس، مفقودی کودکم را اعلام کردم.

ترکیان خاطرنشان کرد: با اعتراف مادر به قتل دختر ۱۱ ساله خود، کاراگاهان به صحنه جرم اعزام و جسد سوخته شده طفل، کشف شد، قاتل به همراه پرونده تشکیل شده، جهت انجام اقدامات قانونی و بررسی علل و انگیزه جرم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 748824

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس