Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@22:27:44 GMT

پروفیل چیست ؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۳۸۸۰

پروفیل چیست ؟

در این مقاله قصد داریم مفهوم کلی پروفیل ،انواع آن و عوامل موثر بر قیمت پروفیل را معرفی نماییم و برخی از شرکت های معتبر که عرضه کننده آهن آلات صنعتی و ساختمانی هستند را بیان کنیم تا بتوانید با اطلاعات فنی و کامل خرید مناسبی با کیفیت مطلوب را به انجام

به گزارش برنا، پروفیل که از واژه profile گرفته شده است ،در ساخت درب ،لوله یا نمای ساختمان و بعضا پایه های تخت های بیمارستانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. استفاده می شود ،پروفیل یک مقطع فولادی با طول مشخص که غالبا 6 یا 12 متری است و سطح مقطع مربع ،مستطیل و دایره شکل می تواند داشته باشد که پروفیل ها با استفاده از ورق فولاد مبارکه ،گیلان و ... تولید می شوند.

به طور کلی پروفیل ها به دو دسته پروفیل باز و بسته تقسیم می شوند که پروفیل های باز در ساختمان سازی کاربرد دارد و برای ساخت مقاطعی چون تسمه ،تیرآهن ،نبشی ،میلگرد ،هاش ،چهارپهلو و ناودانی به کار برده می شود.

یکی دیگر از پروفیل های باز ،پروفیل زد می باشد که سطح مقطع آن Z  شکل است و در مواردی همچون ساخت سقف سوله ها و پارکینگ های عمومی به کار می رود.

نوع دیگر پروفیل ها ،پروفیل بسته است که از این نوع در جهت ساخت لوله ،قوطی ،پروفیل درب و پنجره و پروفیل های پی وی سی و پروفیل های کرکره ای استفاده می شود.

عوامل موثر بر قیمت پروفیل

نکته قابل توجه در پروفیل ها قیمت آنهاست چرا که در سازه ها بخش زیادی از هزینه ها مربوط به استفاده پروفیل است و به عبارتی حرکت افزایشی یا کاهشی قیمت پروفیل تاثیر مستقیمی بر بازارهای موازی از جمله قیمت مسکن و خودروسازی  خواهد داشت.

البته عوامل دیگری همچون میزان عرضه و تقاضا ،قیمت ورق ،نرخ ارز و نرخ مواد اولیه و همچنین جو اقتصادی و سیاسی منطقه و میزان شوک روانی یا رفتارهای هیجانی از سوی فروشنده یا خریدار نیز بر قیمت پروفیل تاثیرگذار است. 

با افزایش قیمت مواد اولیه ای همچون سنگ آهن یا قراضه قیمت پروفیل هم بالا خواهد رفت.

همچنین هزینه حمل و نقل نیز بر قیمت تمام شده  برای خریدار موثر است و قیمت سوخت وسایل  حمل و نقلی همچون کشتی ،کامیون و مسافت طی شده بر قیمت تمام شده پروفیل تاثیرگذار است.

با افزایش تقاضا و کم شدن موجودی انبارها نیز قیمت پروفیل افزایشی و در صورت کاهش تقاضا و افزایش عرضه و مازاد موجودی انبارها قیمت پروفیل کاهشی خواهد شد.  

یکی از سوالاتی که غالبا مطرح می شود این است که فرایند تولید پروفیل به چه صورت است؟

فرایند تولید پروفیل ها به این صورت است که ورق های فولادی به روش نورد سرد به محصول نهایی که همان پروفیل است تبدیل می شوند.به طور کلی فرایند تولید پروفیل ها شامل چندین مرحله به شرح ذیل می باشد:

مرحله اول: تامین مواد اولیه : که بستگی به کیفیت مد نظر کارخانه تولید کننده پروفیل دارد و می تواند ورق را از کارخانه های فولادمبارکه ،گیلان و .... تهیه نمایند. 

مرحله دوم: برش ورق ها به شکل نوار

ورق های خریداری شده در دستگاههای نواربری قرار می گیرند که ورق را در عرض برش می زنند که در این مرحله در واقع سر ورق ها با گیوتین برش می خورد تا برای جوشکاری در مراحل بعدی مشکلی پیش نیاید و پس از این مرحله ورق ها توسط یکسری غلتک تغذیه به سوی دو شافت که محرک دارند حرکت می کنند که شافت ها تیغه هایی از جنس فولاد دارند در پی عبور ورق از این تیغه ها برش انجام می شود و در نهایت نوارها دسته بندی می شوند و برای تولید به خطوط تولید پروفیل منتقل می شوند.

مرحله سوم: مرحله تولید پروفیل و لوله

در این مرحله نوارهای به عرض برش زده شده در دستگاه های تولید پروفیل قرار می گیرند و طی عبور از مراحل تغذیه نوار ،گیوتین ،جوش سر وته نوار و فرمینگ و شکل دهنده ی نهایی تبدیل به پروفیل های مد نظر با سایز مشخص می شوند.

 انواع پروفیل

پروفیل ها به دو دسته صنعتی و ساختمانی تقسیم می شوند. به طور مثال پروفیل هایی که برای ساخت درب و پنجره هستند در دسته پروفیل های ساختمانی محسوب می شوند. پروفیل صنعتی هم در صنایعی چون خودروسازی ،نظامی و ... استفاده می شوند. نرخ پروفیل صنعتی و ساختمانی نیز باهم تفاوت دارند البته به طور کلی تفاوت اصلی در قیمت پروفیل ها بر اساس میزان ضخامت آنهاست و پروفیلی که ضخامت آن کمتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود.

بررسی پروفیل ساختمانی

پروفیل های ساختمانی که از طریق نوردگرم تولید می شوند و به شکل قوطی هستند،box نیز نامیده می شوندکه این نوع پروفیل بسته محسوب می گردد.

نوع دیگر پروفیل ساختمانی ،پروفیل نورد سرد است که ورق های فولادی را خم یا پرس می نمایند و به شکل ناودانی در می آید که این پروفیل نوع باز محسوب می شود البته در پروفیل های ساختمانی برخی از آنها پروفیل بسته هستند ،برخی دیگر از پروفیل های ساختمانی عبارتند از تیرآهن ،تسمه ،میلگرد ،ناودانی و نبشی که جزو پروفیل های باز هستند.

انواع مختلف پروفیل ها می توانند در پروفیل کامپوزیتی ،آلومینیومی و گالوانیزه و پروفیل مبلی تقسیم بندی شوند که هر کدام کاربرد خود را دارد.

شرکت آهن پرایس

شرکت آهن پرایس یکی از عرضه کنندگان آهن آلات صنعتی و ساختمانی است که نه تنها 50 سال سابقه فعالیت در بازار سنتی آهن و فولاد را داشته است بلکه برای سهولت کار مشتریان همه خدمات خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می دهد و مشتریان ما به راحتی می توانند اقلام درخواستی خود از جمله پروفیل ساختمانی ،صنعتی ،گالوانیزه ،مبلی ،آلومینیوم و ... را به صورت تماس تلفنی یا ارسال در خواست در واتساپ ثبت سفارش نمایند و ما با ارائه پیش فاکتور ضمانتنامه کیفیت و قیمت مناسب آنها را در خرید مطمئن یاری نماییم. جهت دریافت مشاوره از کارشناسان حرفه ای آهن پرایس می توانید با شماره 02154103 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قیمت پروفیل پروفیل آهن پرایس پروفیل های ساختمانی صنعتی و ساختمانی تولید پروفیل قیمت پروفیل پروفیل ها بر قیمت ورق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»

به گزارش خبرنگار مهر، هر گاه حجم و میزان کالایی در بازار بیش از نیاز باشد و کاهش قیمت‌ها موجب زیان تولیدکننده شود دولت ورود کرده و کالاهای مازاد را از سطح بازار جمع‌آوری می‌کند.

ایران در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ به خودکفایی رسیده و در این زمینه می‌تواند درآمدزایی ارزی داشته باشد. ظرفیت کشور در تولید گوشت مرغ سالانه ۳ میلیون تن بوده که این آمار ضمن تأمین داخل می‌تواند بازار صادراتی را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ورود محصولات کشاورزی بر بازارهای جهانی گفته، وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است. بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

علی ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست. به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است. در دنیا صادرات مورد حمایت دولت‌ها بوده و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد. این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

تلاش برای بازار سازی

قیمت هر کیلو گرم مرغ سال گذشته ۷۳ هزار تومان تعیین شد که این عدد بین ۷۸ تا ۹۵ هزار تومان در نوسان بود. در مقطعی با کاهش حجم جوجه‌ریزی قیمت گوشت مرغ به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسید که با ورود وزارت جهاد کشاورزی و رساندن جوجه‌ریزی به بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه آرامش به بازار گوشت مرغ بازگشت.

در حال حاضر هنوز قیمت جدید تعیین نشده و هر کیلو گرم گوشت مرغ به مبلغ ۷۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در ادامه شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال در حال خدمات رسانی به زنجیره مرغداری کشور است.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، صنعت مرغداری ایران وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفت‌وگوی ملی با مرغداران هستیم. زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتر، تولید انجام شود.

‌حسین شیرزاد نسبت به جمع‌آوری گوشت مرغ مازاد از سطح بازار عنوان کرده، در حال حاضر شرکت‌ها و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و شرکت پشتیبانی امور دام با تمام ظرفیت متعهد به خرید مرغ است؛ به طوری که در یک ماه گذشته رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن رقم خورده است. در ماه مبارک رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

گفتنی است؛ امسال واردات گوشت مرغ از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شده و تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

حسین شیرزاد تاکید دارد، صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. قطعاً باید کریدورهای صادراتی فعال شود و صادرات موفق وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم.

در این زمینه ضروری است تعداد کشتارگاه‌ها متناسب سازی شده و مدیریت صادرات مرغ به لحاظ کیفی تقویت شود. ‌

کد خبر 6089725 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • موتورسیکلت وسپا منصوری با نام موناکو ادیشن رونمایی شد (+عکس)