Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس،  اختتامیه نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ با حضور جمعی از مسولین و هنرمندان در تالار وحدت برگزار و برندگان بخش‌های مختلف مشخص شد.

محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید در ابتدای این مراسم گفت: موضوع امروز، خوشبختانه یکی از رشته‌های پرطرفدار هنر است که وجودش با هارمونی، توازن و اعتدال عجین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ما در ایران از موسیقی حرف می‌زنیم درست برعکس آن چیزی که برخی می‌گویند، یکی از وجوه آن انرژی‌زایی و تحرک روحی و روانی است. موسیقی‌ای که ما بر آن تاکید داریم موسیقی تحرک‌آ‌ور است.

وی افزود: رزمندگان در دوران پر افتخار دفاع مقدس بخشی از آن شور و انرژی که می‌گرفتند از موسیقی بود. قطعاتی که ما امروز آنها را زمزمه می‌کنیم. موسیقی زبان مشترک برای انتقال پیام است. اگر ما موسیقی را به عنوان یک مفهوم که هنرمندان بزرگ دنیا آن را تعریف می‌کنند و درباره تاثیرات میان‌نسلی آن سخن می‌گویند برآورد کنیم، باید گفت موسیقی اثر نافذی دارد. حتی موسیقی بی‌کلام به درستی پیام خود را منتقل می‌کند. ما ارزش‌های فراوانی در کشور داریم و چیزی آنها را ماندگار نمی‌کند، مگر اینکه در لفافه هنر منتقل شوند. امروز که نیاز داریم ارزش‌ها را با زبان گیرا منتقل کنیم، موسیقی بسیار موثر است و ما در بنیاد شهید قطعا حمایت می‌کنیم.

پس از سخنان دکتر فقیه، گروه کر «مهر وطن» قطعاتی را برای مخاطبان حاضر در سالن اجرا کردند.

در بخش بعدی آیین اختتامیه، بهرام دهقانیار بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد.

در بخش نماهنگ با اهدای تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی از نماهنگ «رسم عاشقی» به تهیه‌کنندگی اسحاق مجیدی به عنوان رتبه اول، نماهنگ «اقیانوس بی‌پایان» به تهیه‌کنندگی مریم رزاقی و عبدالرضا باقری به عنوان رتبه دوم، نماهنگ «ایرانیم» به تهیه‌کنندگی هادی طاهرفر به عنوان رتبه سوم، نماهنگ «هدیه» به تهیه‌کنندگی کامران همت‌پور به عنوان رتبه چهارم و نماهنگ «نشانی» به تهیه کنندگی حسن قهرمانی تجلیل شد. 

همچنین هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از نماهنگ «فاطمیون حرم» به تهیه‌کنندگی آستان قدس و نماهنگ «عشقی به نام ایران» به تهیه‌کنندگی علی یگانه تقدیر کرد.

در بخش بعدی اهداء جوایز، مجید انتظامی به نمایندگی از هیئت داوران، برگزیدگان بخش «تک‌آهنگ» را اعلام کرد.

در بخش سرود دانش‌آموزی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به گروه سرود «نسیم صبا» از استان چهارمحال و بختیاری به عنوان رتبه اول، گروه سرود «آوای مهر طاها» از اصفهان و گروه سرود «مصباح الهدی» از فارس به طور مشترک به عنوان رتبه‌ دوم و گروه سرود «شهید فرجی» از تهران و گروه سرود «جوانه‌ها» از مشهد مشترکاً به عنوان رتبه سوم اهدا شد.

علی‌اصغر قهرمانی تکخوان گروه سرود «شهید فرجی»، از تهران به‌عنوان تک‌خوان برگزیده شناخته شد.

همچنین هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از امیر کرامتی تکخوان گروه‌ سرود «ندای ثامن» از تهران و نیما نیک‌بخت تکخوان گروه سرود «آوای مهر طاها» از اصفهان تقدیر کرد.

در بخش گروه‌های کر، هیئت داوران از تکخوان گروه کر «پارسه» محمد رضازاده تقدیر بعمل می‌آورد.

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر از گروه کر «شقایق» به سرپرستی عباس بهادر از چهارمحال بختیاری تجلیل کرد.

در بخش بهترین گروه کر، رتبه اول به گروه «مهر وطن» به سرپرستی مسعود نکویی،  رتبه دوم به گروه کر «پارسه» به سرپرستی طیب فقیه و  رتبه سوم به گروه کر «طنین» به سرپرستی احسان صادقیان اعطا شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نوای مهر جشنواره محمدعلی فقيه اختتامیه بنیاد شهید نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر دفاع مقدس تهیه کنندگی عنوان رتبه جایزه نقدی هیئت داوران گروه سرود گروه کر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در خانه سینما برگزار شد که شورا بعد از بررسی درخواست ها و موارد مطرح شده، قرارداد ۲ فیلم را ثبت کرد.

به این ترتیب قرارداد فیلم سینمایی «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد (پخش این فیلم بر عهده تهیه کننده اثر است) به ثبت رسید. همچنین فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز بعد از فیلم «تاوان» اکران خواهد شد.

مقرر شد اکران فیلم سینمایی «تگزاس ۳» از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

کد خبر 6097306 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • برنامه دولت برای تقویت سرود/ انتقاد از مجموعه‌هایی که نیامدند
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»