Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بندرگز، گفت: راه دسترسی گاومیش داران بندرگز به تالاب میانکاله از طریق خلیج گرگان قطع است و آنان مجبور هستند حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر را برای رسیدن به تالاب طی کنند.

محمد مهرگان فر، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پسروی آب دریای خزر و دیگر عوامل که باعث کاهش قابل توجه ارتفاع آب خلیج گرگان نیز شده، برای حاشیه نشین های این خلیج از سه دیدگاه مورد بحث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولین و مهمترین معضل این اتفاق این است که بوی تعفن منطقه را فرا می گیرد، ادامه داد: بحث دوم، مسأله ارتزاق از این خلیج است که شهرها و روستاهای حاشیه از آن نفع می برند.

مهرگان فر، با تأکید بر اینکه بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از اهالی دو شهرستان استان گلستان و دو شهرستان استان مازندران به شکل غیرمستیقم این خلیج ارتزاق می کنند، خاطر نشان کرد: صیادان پره در میانکاله، گردشگران داخلی و خارجی که این منطقه را به عنوان مقصد سیاحت خود انتخاب می کنند و گاومیش دارانی که در میانکاله مستقر هستند از این خلیج سود می برند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بندرگز، قطب گاومیش داری استان گلستان است، تصریح کرد: متأسفانه هیچ راه دسترسی را به تالاب میانکاله نداریم و تنها راه دسترسی دامدارن استان مازندارن است که گاومیش داران باید حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر راه را برای رسیدن به تالاب طی کنند.

معاون فرماندار بندرگز، لایروبی خلیج را از مهمترین راهکارها برای بهره مندی و جان بخشیدن به خلیج دانست و یادآور شد: تعیین حد بستر و حریم خلیج از دیگر الزامات است که مسئولیت آن بر عهده وزارت نیرو می باشد.

وی موارد ذکر شده را از مطالبات مردم منطقه برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر تراز منفی ۲۴ را در این خلیج شاهد هستیم و باید بگوئیم بسیاری از شهرهای حاشیه از قبیل بندرگز، نوکنده و بندرترکمن در حریم خلیج قرار می گیرند که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

مهرگان فر با تأکید بر اینکه این موضوع سبب شده است تا پرونده های قضایی بسیاری در این زمینه تشکیل شود، افزود: لایروبی خلیج، تعیین حد بستر و حریم، سه مطالبه ساحل نشینان خلیج گرگان از رئیس جمهور و وزرا در سفر هیأت دولت به استان گلستان بود که در سفر وزیر جهاد کشاورزی به این شهرستان، به عنوان تام الاختیار رئیس جمهور نیز مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بندرگز تالاب میانکاله گلستان بندرترکمن خلیج گرگان رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شهرداری به صاحبان منازل متروکه و فرسوده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید ابوالفضل کشفی گفت: با وجود تذکر و اخطار‌های داده شده، با هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضایی، منزل متروکه‌ای که فرسایش یافته بود، تخریب و رفع خطر شد.

وی ضمن تشکر از صبوری اهالی این محل، از شهروندان خواست با توجه به مخاطرات آب و هوایی، خانه‌های خود را رها نکنند تا جان ساکنان و اهالی محله و عابرین پیاده به خطر نیفتد.

مدیر شهرداری منطقه چهار تصریح کرد: در غیر اینصورت با هماهنگی دستگاه قضا نسبت به رفع خطر واحد مسکونی اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • نقشه ژنتیکی پرواز: پستانداران چگونه تکامل یافتند تا در هوا شناور بمانند؟
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • هشدار شهرداری به صاحبان منازل متروکه و فرسوده
  • اهالی رسانه و تپق‌های زبان معیاری
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!