Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، اولین رویداد نوآوری‌های امنیت غذایی با حمایت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و با همکاری شبکه فن‌بازار ملی ایران در تاریخ 15 اسفند 1400 توسط شرکت فن‌بازار بین‌الملل ایرانیان و باغ نوآوری  برگزار شد. در این رویداد که با تمرکز بر رفع نیازهای گلوگاهی حوزه امنیت غذایی و با تکیه بر سه بخش زیست دریا، کشت‌های گلخانه و بذر در صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، نقش آفرینان و فعالان این حوزه از جمله محققان، استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و فناور و دیگر مجموعه‌های فعال گرد هم آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آئین رونمایی از دبیرخانه دائم نوآوری‌های امنیت غذایی با حضور جناب آقای رستمی، مدیرعامل محترم هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، جناب آقای خالقی دبیر شبکه فن بازار ملی ایران، آقای توسلی‌زاده، مشاور وزیرو مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری جهاد کشاورزی، اقای احمدیان، سرپرست معاونت زیستی مرکز همکاری تحول و پیشرفت برگزار شد.

این رویداد با سخنرانی دبیر محترم شبکه فن بازار ملی ایران آغاز شد، ایشان در سخنرانی خود به وظیفه شبکه فن‌بازار ملی ایران در جهت توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اشاره کردند و حوزه امنیت غذایی و کشاورزی را از مسائلی عنوان کردند که شبکه فن‌بازار ملی ایران آمادگی آن را دارد تا با ظرفیت‌های بروکرهای فناوری خود در سطح کشور به احصا و رفع نیازهای این حوزه بپردازد.

مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از دیگر سخنرانان این رویداد اظهار داشتند: کشاورزی دانش‌محور می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، نظام و نتایج اجرایی بخش کشاورزی را به سمت دستیابی به عملکرد مؤثرتر سوق دهد و از این رهگذر به تقویت امنیت غذایی کشور کمک کند.

رستمی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به‌عنوان یکی از بازو‌های اجرایی دولت‌های مختلف، ذیل مأموریت‌های سازمانی خود با ورود مقتدرانه به این حوزه درصدد رفع موانع گلوگاهی کشور و پاسخ‌گویی به نیاز‌های داخلی از طریق کشاورزی دانش‌محور و انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

در قسمت دیگری از این رویداد نمایندگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به ارائه نیازهای فناورانه این مجموعه با تمرکز بر بذر‌های هیبرید صیفی جات و سبزی‌، پرورش ماهی در قفس و کشت‌های عمودی و هیدروپونیک و حمایت‌هایی که در دستور کار قرارگاه جهت کمک و همکاری با مجموعه‌هایی که امکان رفع این نیازها را دارند پرداختند.

در قسمت دیگری از این رویداد از دبیرخانه دائم نوآوری‌های امنیت‌غذایی رونمایی گردید و آقای حمیدرضا قدبیگی دبیر برگزاری رویداد و دبیر دبیرخانه دائم به بیان اهداف از ایجاد این دبیرخانه پرداختند.

دبیر رویداد نوآوری‌های امنیت غذایی اظهار داشتند با توجه به اهمیت موضوع وجود، در دسترس بودن و دسترسی پایدار به منابع غذایی به عنوان یکی از معضلات آینده دنیا و ایران لازم است به صورت خاص به این موضوع پرداخته شود. که این دبیرخانه با دو هدف هم‌افزایی میان سازمان‌های متولی در کشور و احصا و رفع نیازهای فناورانه در حوزه امنیت غذایی افتتاح شده است و همچنین سایت innofood.ir جهت جمع‌آوری ایده‌ها و احصا‌ء نیازهای فناورانه این حوزه ایجاد و از همین حالا قابل بهره‌برداری است.

از دیگر سخنرانان این رویداد سرکار خانم شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی و  اقای احمدیان، سرپرست معاونت زیستی مرکز همکاری تحول و پیشرفت بودند که به ارائه توضیحاتی درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته و حمایت‌هایی که مجموعه آن‌ها می‌تواند از نوآوری‌های این حوزه انجام دهد پرداختند.

در انتهای این رویداد میان شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌های این حوزه ۱۳ تفاهم نامه با مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال منعقد شد که توسط کارگزار برگزاری این رویداد در دستور پیگری تا حصول نتیجه و انعقاد قرارداد رسید.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امنیت غذایی قرارگاه خاتم الانبیاء صندوق نوآوری و شکوفایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء شبکه فن بازار ملی ایران نوآوری های امنیت غذایی دانش بنیان رفع نیازهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور

رضا پسندیده دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره براینکه طی هرساله بنیاد برکت از طرح‌های اقتصادی در سراسر کشور حتی از مناطق محروم و کم توسعه یافته بسته‌های حمایتی تخصیص می‌دهد، گفت: از ابتدای سال گذشته (۱۴۰۲)، تمرکز ویژه‌ای در زمینه زنجیره‌های سبز و آبی داشتیم؛ زنجیره سبز مربوط به کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع وابسته به این حول محوری است و زنجیره آبی مربوط به صنایع آبزی پروری و صنایع وابسته به آن محسوب می‌شود.

دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در ادامه تاکید کرد: برای هر زنجیره (سبز و آبی) یک کمیته مجزا و تخصصی ایجاد شده که تمام تصمیمات طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت به صورت جزئی بررسی و اتخاذ شود و با متولیان هر ارگان مانند جهاد کشاورزی، شرکت شهرک کشاورزی، نظام مهندسی کشوری و افراد فعال این صنعت، مسؤولیت تصمیم‌گیری‌های مهم در این زمینه را عهده دار هستند. همچنین در حوزه زنجیره آبی افراد متولی از ارگان‌های شیلات، اتحادیه آبزیان، شهرک‌های کشاورزی، سازمان تحقیقات شیلات و افراد فعال حوزه آبزی پروری حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته در حوزه زنجیره سبز در زمینه خورد و خانگی ۲۲ هزار طرح، کسب و کار متوسط ۹۴ طرح و در زمینه زنجیره آبی ۸ هزار طرح خورد و خانگی و ۴۶ هزار طرح کسب و کار متوسط در سراسر کشور توسط بنیاد برکت تأمین مالی شد؛ همچنین در سال جاری توسعه اشتغال این زنجیره‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

پسندیده در خصوص حمایت بنیاد در زمینه صادرات این طرح‌ها، ادامه داد: علاوه بر صادرات، در زمینه توسعه بازار این طرح‌ها بسته‌های حمایتی در نظر داریم که موجب گسترش بازار و رفع شکاف‌های چالشی کشور شود.

این مسؤول در ادامه هدف اساسی بنیاد برکت را عنوان کرد و گفت: هدف اصلی شناسایی چالش و موانع کشور است که با کشف شکاف‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری مناسب برای مطلوب شدن شرایط در این زمینه خواهد کرد، ناگفته نماند، این بنیاد تنها مسؤولیت تأمین مالی را بر عهده دارد و هیچ‌گونه تصدی‌گری وجود ندارد.

کد خبر 6091387 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور