Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با نزدیک شدن به ایام عید و سفر های نوروزی دریافت نوبت سوم واکسیناسیون برای سفر مصونیت ایجاد می کند و مسافران باید دزهای دوم و سوم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، البته مشاهدات نشان می دهد دُز سوم واکسن در پیشگیری از کرونا و سویه اومیکرون بسیار موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ۸۵ درصد جمعیت آذربایجان شرقی یعنی ۲ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۱۴۴ نفر دز دوم واکسن را دریافت کرده اند و این در حالی است که سه میلیون و ۱۱۲ هزار و ۱۷۳ نفر، معادل ۹۴ درصد جمعیت استان دز اول واکسن را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون هفت میلیون و ۳۲۸ هزار و ۷۳۱ دُز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی تزریق شده است، گفت: ۳۲۰ هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال آذربایجان شرقی شامل ۹۰ درصد از این جمعیت واکسن کرونا را دریافت کردند.

حقایی افزود: تاکنون ۳۱.۲ درصد جمعیت ۵ تا ۱۲ سال آذربایجان شرقی نیز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، ضمن اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ هزار و ۱۶۸ دز واکسن در استان تزریق شده است.

۵۹۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۱۰۹ مورد بیمار جدید کرونایی در شناسایی و ۱۱۳ بیمار جدید در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری شده اند، گفت: اکنون ۵۹۷بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ بیمار از بیمارستان ترخیص شدند و ۲۱۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

حقایی تعداد فوتی های بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته آذربایجان شرقی را ۱۰ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین گفت: اکنون ۱۰ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کرونا، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهرستانی در استان آبی نیست.

برچسب‌ها کرونا آذربایجان شرقی مصاحبه اختصاصی واکسیناسیون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا آذربایجان شرقی مصاحبه اختصاصی کرونا آذربایجان شرقی مصاحبه اختصاصی واکسیناسیون آذربایجان شرقی واکسن کرونا درصد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی