Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات لوله مغزی چاه شماره یک سکوی ایلام ۲ در منطقه سیری با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، در پی در خواست واحد امور فنی و مهندسی بهره‌برداری ستاد این شرکت مبنی بر عملیات لوله مغزی روی چاه شماره یک سکوی ایلام ۲ به‌منظور مانده‌یابی و نصب پلاک، گروه واحد لوله مغزی سیار نفت فلات قاره از اوایل شهریورماه امسال (۱۴۰۰) به‌مدت پنج‌ماه با وجود شیوع ویروس کرونا، عملیات روی این چاه را آغاز کرد و در شرایط بسیار دشوار این چاه از عمق ۵۰۰ فوتی تا ۱۲ هزار ۲۱۵ فوتی مانده‌یابی و با موفقیت پاکسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عملیات در مجموع نزدیک به ۱۰ هزار فوت سیم وایرلاین به‌همراه مجموعه‌ای از تجهیزات چاه‌پیمایی که در چاه مانده بود، بازیابی شد، سپس نصب پکر در عمق ۱۲ هزار و ۲۱۵ فوت با فشار پمپاژ ۳ هزار پام با موفقیت انجام شد، هم‌اکنون چاه آماده مشبک‌کاری و در صورت لزوم اسیدکاری است که این عملیات پس از پایان کار دکل روی چاه مجاور انجام می‌شود.

در این عملیات طولانی با توجه به شرایط جوی (گرما و طوفانی بودن مداوم چند روزه دریا) گروه لوله مغزی با همکاری و هماهنگی امور فنی، مهندسی بهره‌برداری و خدمات فنی چاه سیری توانستند این عملیات را بدون استفاده از دکل حفاری و شرکت‌های خصوصی به‌ پایان رساند که صرفه‌جویی ارزی برای شرکت به‌همراه داشته است.

گفتنی است، واحد لوله مغزی سیار که تنها واحد فرامنطقه‌ای شرکت نفت فلات قاره ایران است، در صورت تجهیز به دستگاه‌های به‌روز و اصلاح ساختار سازمانی قادر است سالانه صرفه‌جویی ارزی زیادی با انجام عملیات مختلف روی چاه‌ها و بدون استفاده از شرکت‌های خصوصی برای شرکت نفت فلات قاره ایران به‌همراه داشته باشد.

منبع: شانا

کلیدواژه: سکوی ایلام لوله مغزی شرکت نفت فلات قاره ایران نفت فلات قاره لوله مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار حادثه ترکیدگی لوله آب خیابان مهدی (عج) شهر یزد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در مورد این حادثه گفت: حادثه نشت آب بر اثر ترکیدگی لوله اصلی در خیابان مهدی در ساعت ۱۰ و ۳۴ دقیقه به سامانه ۱۲۲ اطلاع داده شد و پرسنل عملیاتی اتفاقات آبفا پس از ۱۵ دقیقه به محل مراجعه و اقدام به قطع آب نمودند.

او افزود: با حضور و تلاش تیم‌های عملیاتی اتفاقات این شرکت، حادثه در کمترین زمان ممکن و حداقل میزان خسارت به ابنیه مجاور در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه مهار و ایمن سازی لوله آب شکسته شده انجام شد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد یکی از علل شکستگی لوله را نشست بستر لوله در اثر بارندگی اخیر عنوان کرد و ادامه داد: سایر عوامل موثر در این حادثه در دست بررسی است.

علمدار به حضور و مشارکت فعال مدیریت بحران استانداری، شهرداری منطقه تاریخی، آتش نشانی، نیرو‌های امدادی هلال احمر و پلیس راهور اشاره کرد و اظهار داشت: در اثر ترکیدگی لوله اصلی و به دنبال آن آب به زیرزمین برخی از ساختمان‌های مجاور وارد شد که بلافاصله عملیات تخلیه آب از سوی پرسنل آبفا با همکاری آتش نشانی و خدمات ایمنی آغاز شد.

او با بیان اینکه در اثر نفوذ آب به ساختمان‌های مجاور یک باب منزل و دو باب مغازه دچار آبگرفتگی و تخریب شدند، گفت: هماهنگی‌های لازم در خصوص اسکان موقت شهروندانی که ساختمان‌های آنها دچار آسیب شده است، انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خدمه سکوی متحرک در آب‌های عسلویه انجام شد
  • مهار حادثه ترکیدگی لوله آب خیابان مهدی (عج) شهر یزد
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی
  • ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد
  • سد مخزنی دویرج سرریز شد
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • مخالفت سوئد با تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار «نورد استریم»