Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان وی گفت  40 تا 50 درصد از درآمدهای شهرداری در سال 1401 از محل همین عوارض پیش‌بینی شده است؛ درباره بودجه مصوب نیز شایان ذکر است که حدود 390 میلیارد تومان از بودجه مربوط به هزینه‌ها و حدود 770 میلیارد مربوط به شش سرفصل مربوط به پروژه‌ها از جمله پروژه‌های عمرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خراسانیان با بیان این که درآمدهای پیش‌بینی‌شده در بودجه شامل 770 میلیارد در بخش عوارض، 340 میلیارد در حوزه فروش املاک و 90 میلیارد در حوزه تسهیلات است گفت: از مجموع بودجه 757 میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های عمرانی در قالب 390 زیرپروژه ردیف‌دار است؛ 123 میلیارد مربوط به پرداخت بدهی‌های سنواتی است؛ 300 میلیارد هزینه جاری و 21 میلیارد بازپرداخت وام‌های اخذشده است.

وی با اشاره به این که بدین‌ترتیب شورای شهر در قالب 390 ردیف بودجه به مردم وعده‌هایی داده است گفت: بودجه سال 1400، 570 میلیارد تومان بود که مطابق آخرین برآوردها، تقریبا 300 میلیارد تومان از آن محقق شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان اسفندماه، تا بین 350 تا 370 میلیارد تومان از بودجه محقق شود؛ ما باید در خصوص بودجه یکهزار و 200 میلیارد تومانی 1401 پاسخگو باشیم.

رئیس شورای شهر سمنان با اعلام این مطلب که میانگین تحقق بودجه در 5 سال گذشته، 36 درصد بوده است گفت: دیدگاه کمیسیون تخصصی بودجه این بود که مطابق آیین‌نامه‌ها بودجه 1401 باید بین 480 تا 500 میلیارد تومان تعیین شود اما این نظر در صحن شورا رأی نیاورد و بودجه یکهزار و 200 میلیارد تومانی شهرداری در صحن تصویب شد؛ حدود 200 میلیارد از این میزان، مربوط به مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی است.

خراسانیان با بیان این که سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده با یک درصد افزایش از 3 به 4 درصد افزایش یافته است گفت: طرح جهش مسکن نیز با وجود آن که شهرداری می‌تواند حدود 50 درصد هزینه‌های مربوط به پروانه را اخذ کند، در مجموع به شهرداری کمک می‌کند.

وی با اعلام این خبر که فرمانداری سمنان، بودجه ارسالی شهرداری را مصوب نکرده و رد کرده است گفت: بودجه به شورا بازمی‌گردد و شورا باید بودجه را در جهت کاهش آن، اصلاح کند؛ فرمانداری دلایل توجیهی ارائه شده برای افزایش بودجه را نپذیرفته است؛ اگر اعضای شورا تصمیم بگیرند بودجه را اصلاح کنند، بودجه اصلاح‌شده را به فرمانداری می‌فرستیم و در غیر این‌صورت، موضوع به هیأت حل‌اختلاف ارجاع می‌شود.

رئیس شورای شهر سمنان در بخش دیگری از سخنان با اشاره به این که شورای شهر با عبور آزادراه حرم تا حرم از مجاورت پارک کوهستان مخالف است، در پاسخ به پرسش دیگری درباره خیابان امام(ره) گفت: در تنها مصوبه‌ای که شورای پیشین درباره این خیابان داشت، قرار بود شهرداری نتایج مطالعات اجتماعی، فنی و طرح خود را برای پیاده‌محور کردن این خیابان به شورا بیاورد اما این اتفاق رخ نداد؛ بعبارتی زیرساخت‌ها فراهم نشده بود، مطالعات انجام نشده بود و کاری که باید در آخر انجام می‌شد، در ابتدا انجام می‌شد؛ مطابق طرح جامع، تغییر نقش و عملکرد معابر در بافت قدیمی باید به تصویب شورای‌عالی معماری و شهرسازی کشور می‌رسید که این اتفاق هم نیفتاد؛ من با نفس بهسازی خیابان امام موافق بوده و هستم و اگر مطالعات انجام می‌شد، زیرساخت‌ها فراهم می‌شد و مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی اخذ می‌شد با پیاده‌محور کردن این خیابان نیز موافق بودم اما این اتفاقات نیفتاده بود.

کد خبر 1610049

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان میلیارد تومان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه امسال، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده تعداد ۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بود و بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور ثبت شده است.

ململی اضافه کرد: در ماموریت‌های انجام شده با کمک نیرو‌های آتش نشان خوشبختانه ۱۱۲ نفر نجات یافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین یادآورشد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق در ماه گذشته حضور داشتند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متاسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

وی گفت: رعایت توصیه‌های ایمنی در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر است لذا توصیه می‌شود به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان توجه کرده و نسبت به قطع کردن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل اقدام کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: همچنین داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم