Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@17:21:33 GMT

درج همزمان قیمت مصرف کننده و تولیدکننده روی کالاها

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۴۷۱۴

درج همزمان قیمت مصرف کننده و تولیدکننده روی کالاها

‍‍‍‍‍‍

آقای عباس تابش گفت: همچنین ۸۴ هزار قلم کالا با قیمت تحویل درب کارخانه به شرکت‌های پخش داده شده که گاهی تا ۱۶۰ درصد رشد قیمت توزیع داشتند و پرسش اصلی این بود که هزینه تولید بالاتر است یا هزینه توزیع و همه جواب‌ها نیز این بود که هزینه توزیع کمتر از تولید است، پس باید دید که چرا این اتفاق می‌افتاد.

طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، همه تولیدکنندگان مکلف هستند در سامانه ۱۲۴ قیمت تولیدکننده را درج کنند و حداکثر ظرف یک ماه آینده روی اپلیکیشن‌های موجود در کشور هم قیمت تولیدکننده و هم قیمت مصرف‌کننده را خواهیم داشت که این اطلاعات هم برای مصرف‌کننده و هم برای فروشنده در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درج قیمت مصرف‌کننده از سال ۱۳۶۷ (۳۴ سال پیش) شروع شد. در آن زمان هم ابتدا گفته شد قیمت مصرف‌کننده درج شود و بعد بیان شد قیمت توزیع، پخش و خرده‌فروشی نیز به آن اضافه شود که در نهایت همان قیمت مصرف‌کنندگان، اجرایی شد. ما امروز ابهامات تخفیفات ۵۰، ۶۰ درصدی داریم که برای همه این پرسش را مطرح کرده که فروشندگان چقدر سود می‌کنند که این تخفیفات را ارائه می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت کالا مصرف کننده قیمت مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه

به گزارش قدس آنلاین، براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ حدود ۱۲۰ هزار تومان است. این یعنی قیمت هر عدد تخم مرغ برای مصرف کننده ۴۰۰۰ تومان تمام می شود. قیمت ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه و تره بار نیز براساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار، قیمت یک شانه ۳۰ عددی این کالای پروتئینی پرمصرف، بسته به نوع بسته بندی آن بین ۸۹ تا ۹۳ هزار تومان است.

همچنین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز تخم مرغ در بازه قیمتی ۹۵ تا ۱۱۸ هزار تومان بسته به برند و بسته بندی آن عرضه می‌شود.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که تخم مرغ این روزها بازار آرامی را سپری می‌کند و بنا بر گفته کارشناسان این حوزه در نیمه اول سال با گرم‌تر شدن هوا مصرف تخم مرغ  کم می‌شود که طبیعتا قیمت‌ها با کاهش تقاضا قدری کاهشی می‌شود.

البته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران نیز چندی پیش به ایسنا اعلام کرد که از دولت درخواست کردیم با توجه به کاهش مصرف تخم‌مرغ در نیمه اول سال با خرید تضمینی تخم‌مرغ مازاد، از تولیدکنندگان حمایت کند؛ اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

به گفته این فعال بخش خصوصی قیمت تخم مرغ در مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده و این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت