Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فرش دستباف و مواد مصرفی مشهد گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ واحد قالیشویی مجاز و حدود ۶ واحد قالیشویی غیرمجاز در سطح شهر مشهد شناسایی شده‌ است.

به گزارش قدس آنلاین، هادی مخملی با اعلام نرخ مصوب خدمات قالیشویی‌های مشهد اظهار کرد: هم‌اکنون قیمت شست‌وشوی هر متر مربع فرش ماشینی ۱۲ هزار و ۵۰۰، فرش دستباف معمولی تیره ۱۹ هزار و ۵۰۰، فرش دستباف معمولی روشن و قالیچه دستی ۳۱ هزار و ۵۰۰، موکت معمولی ۶۳۰۰ و موکت طرح‌دار و پرزدار ۹۰۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین قیمت شست‌وشوی هر متر مربع قالیچه و کناره ماشینی ۲۲ هزار و ۵۰۰ و هر متر مربع کناره دستی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه صنف فرش دستباف و مواد مصرفی مشهد با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نرخ خدمات قالیشویی‌ها عنوان کرد: طی یک ماه گذشته با توجه به افزایش قیمت مواد مصرفی در بازار و تقاضای قالیشویی‌ها نرخ خدمات قالیشویی به صورت قانونی ۴۰ درصد افزایش یافت که  البته این افزایش قیمت بدون در نظر گرفتن هزینه حمل‌ونقل بوده است.

مخملی با اشاره به تصویب نرخ مشخص شست‌وشوی فرش به منظور جلوگیری از تخلف برخی قالیشویی‌ها خاطرنشان کرد: علت این افزایش قیمت در ماه‌های پایانی سال چندگانگی قیمت‌ها بود زیرا برخی از قالیشویی‌ها نرخ متفاوتی ارائه می‌کردند و این موضوع باعث متضرر شدن برخی از همشریان می‌شد. بنابراین با تصویب نرخنامه قانونی مشخص سعی بر جلوگیری از تخلف برخی قالیشویی‌ها داشتیم.

وی با اشاره به فرایند بازرسی از واحدهای قالیشویی در ایام پایانی سال گفت: در ایام پایانی سال فعالیت مراکز قالیشویی با گشت‌های مشترک بازرسی با بازرسین اتاق اصناف مشهد و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی آغاز شده و در این گشت‌ها دسته قبض‌های مراکز قالیشویی براساس نرخنامه مصوب و کیفیت کار آن‌ها بررسی می‌شود. همچنین از فعالیت قالیشویی‌های غیرمجاز نیز جلوگیری خواهد شد.

مخملی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال با افزایش تعداد قالیشویی‌های غیرمجاز مواجه خواهیم بود؛ به همین منظور از شهروندان خواهشمندیم با تلفن‌ اتحادیه به شماره‌های ۳۲۲۳۶۲۳۱ و ۳۲۲۹۳۱۸۵ تماس حاصل کرده و از معتبر بودن واحد خدمات قالیشویی مورد نظرشان اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: همچنین شهروندان گرامی ‌می‌توانند در صورت مشاهده تخلف و ثبت شکایات نیز با شماره‌های یاد شده تماس حاصل فرمایند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قالیشویی غیر مجاز خدمات قالیشویی قالیشویی ها فرش دستباف پایانی سال هزار و ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از سه هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمینهای کشاورزی استان سال گذشته شناسایی شد که بیشترین میزان در ارومیه با بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد بود.

سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی در دریافت گزارشها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگیهای بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

سرهنگ تقی زاده اظهارکرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است.

وی گفت: سالانه در فروردین‌ماه بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در استان شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

سرهنگ تقی زاده، با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه‌روزی است، افزود: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی آنها متوقف شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان