Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:17:48 GMT

ورک استیشن Workstation چیست؟ معرفی فروشگاه ۲۴ ساعته در ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۴۸۱۱

ورک استیشن Workstation چیست؟ معرفی فروشگاه ۲۴ ساعته در ایران

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ورک استیشن Workstation که به اختصار به آن WS می‌گویند. و به رایانه‌های قدرتمندی گفته می‌شود که امکان پردازش‌های سنگین را برای یک و یا چند کاربر به وجود می‌آورند. می‌توان گفت بهترین انتخاب برای رندر، کارهای سنگین گرافیکی و یا طراحی به دلیل ساپورت تجهیزات سروری بهترین بازدهی با بهترین قیمت را برای شما دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که در سطح حرفه‌ای کار می‌کنند کامپیوترهای دسکتاپی و PC معمولی پاسخگوی نیاز آنها نیست و باید سیستم پردازشی رده بالاتر و حرفه‌ای تر تهیه کنند. برای خرید ورک استیشن باید به خیلی از نکات دقت کرد. در این مقاله به این مسئله می‌پردازیم که ورک استیشن چیست و کامپیوتر ورک استیشن چطور کار می‌کند و چطور سیستم ورک استیشن می‌تواند به کاهش هزینه‌ها منجر شود و چگونه یک ورک استیشن خوب با پشتیبانی ۲۴ ساعته بخریم.

تعریف ورک استیشن (Workstation) چیست؟

یک کامپیوتر اختصاصی برای یک یا گروهی از کاربران است که می‌خواهند در یک کار حرفه‌ای و یا تجاری وارد شوند و فعالیتی را به صورت گروهی انجام دهند. کامپیوتر ورک استیشن قابلیت ساپورت یک یا چند نمایشگر و پردازنده‌هایی با قدرت پردازش بیشتررا نسبت به پی سی های معمولی دارا می‌باشد . یک ورک استیشن توانایی انجام چندین کار به صورت همزمان را دارد. این توانایی بیشتر از توانایی رایانه‌های شخصی است. این توانمندی به خاطر اضافه شدن تعداد رم بیشتر و نیز افزایش داریوهای مختلف به دست می‌آید . در کل می‌شود گفت ورک استیشن‌ها به دلیل ساپورت رم، CPU ،vgaبسیار بالا مورد استقبال قرار می‌گیرند. کامپیوترهای ورک استیشن به دلیل داشتن سخت افزارهای مقاوم و مطمئن‌تر از PC و لپ تاپ، امنیت و طول عمر و دسترس‌پذیری بهتری را فراهم می‌کنند

پردازنده مورد استفاده در کامپیوترهای ورک استیشن

کامپیوترهای ورک استیشن برخلاف کامپیوترهای معمولی قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده سری زئون اینتل را دارند که در نوع خود، کارایی و سرعت و امنیت بالایی به همراه دارند. این CPU ها در سیستم‌های پردازشی حرفه‌ای نظیر سرورها استفاده می‌شوند ورک استیشین‌ها به دلیل استفاده از چنین سی پی یوهایی در دسته حرفه‌ای و رده بالا قرار می‌گیرند ضمن اینکه خود Workstation ها هم دارای رده‌بندی محصول هستند و رده پایین و متوسط و بالا را پوشش می‌دهند. تعداد هسته‌های ارائه شده توسط پردازنده در این رده‌بندی تاثیر دارد.

ت جهیزاتی که برای ایجاد یک ورک استیشن نیاز داریم عبارتند؛

یک RAM با قابلیت تصحیح خطا (EEC) که می‌توانند از بروز خطا در پردازش‌های سنگین جلوگیری کند.

سوکت‌های اضافی برای اضافه کردن اسلات‌های رم بیشتر که امکان پردازش بهتر را مهیا می‌کند.

استفاده از چند سوکت پردازنده که بسته به نوع مادربرد می‌تواند تا چهار پردازنده را پشتیبانی کند.

داشتن چند خروجی گرافیکی برای نمایش تصویر در چند نمایشگر و یا نمایشگرهای خاص؛

یک سیستم عامل قابل اعتماد با ساختارهایی که بتواند نیازمندی‌های کاربران را رفع کند.

کارت‌های گرافیکی با سرعت و عملکرد بالا برای دریافت تصویرهای با کیفیت‌تر

اکنون انواع این رایانه‌ها از شرکت‌های نظیر HPE، سامسونگ، IBM، DELL، اپل و مایکروسافت در بازار وجود دارند. تمامی این ورک استیشن‌ها گرچه در ساختاربندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خودشان متفاوت هستند، اما در هدف، همگی برای ارائه قدرت پردازش‌های بالا به گروهی از کاربران طراحی شده‌اند.

ذخیره سازی اطلاعات در کامپیوتر ورک استیشن

در ورک استیشن یا ایستگاه کاری به دلیل پشتیبانی از چند هارد درایو، امکان پشتیبانی از تکنولوژی RAID وجود دارد در نتیجه امنیت اطلاعات سیستم هم افزایش می‌یابد و بسته به نوع رید پیاده سازی شده، مزایای متفاوتی نصیب سیستم شما خواهد شد. در صورت خرابی یک یا چند هارد درایو، سیستم می‌تواند بدون Downtime و وقفه به کار خود ادامه دهد.

رم و حافظه در سیستم‌های ورک استیشن

رم و حافظه در هر سیستم پردازشی، بر کارایی و سرعت و حتی امنیت سیستم تاثیرگذار است و از آنجایی که در ورک استیشن‌ها از رم‌ها و حافظه‌های دارای ECC یا Error Correction Code استفاده می‌شود، تمامی این مزایا را در کنار هم خواهید داشت. پشتیبانی از ظرفیت‌های مختلف رم حتی در حد ترابایت، و همچنین تعداد زیاد اسلات‌های DIMM از نکات مهم در سیستم‌های Workstation است.

انواع ورک استیشن‌های اچ پی HP و دل DELL

یکی از کیس‌های ورک استیشن قوی موجود در بازار، ورک استیشن Dell, HP است. انواع مدل‌های سیستم‌های ورک استیشن اچ پی در لیست زیر آمده است:

HP Z۲۳۸ Micro tower Workstation

HP Z۲۰۰ / Z۲۱۰ / Z۲۲۰ / Z۲۳۰ / Z۲۴۰ Workstation

HP Z۴۰۰ / Z۴۲۰ / Z۴۴۰ Workstation

HP Z۶۰۰ / Z۶۲۰ Workstation

HP Workstation Z۶۴۰

HP workstation z۸۲۰

ورک استیشن اچ پی z۸۴۰

DELL T۷۸۱۰

DELL T۵۶۱۰

DELL T۵۶۰۰

حالا باید گفت این سیستم‌های قدرتمند و خوش قیمت مناسب برای چه کارهایی می‌باشد؟ ورک استیشن‌ها معمولاً به این صورت طراحی شده‌اند که بتوانند با داده‌های پیچیده و سنگین کار کنند. از این رایانه‌ها در رندر کردن تصاویر، ویرایش عکس‌ها، نقشه کشی به کمک کامپیوتر، انیمیشن سازی و ارائه نمودارهای ریاضی پیچیده استفاده می‌شود. این فعالیت‌ها حجم پردازشی زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. همچنین زمانی که نیازمند دریافت خروجی‌های خاص مانند استفاده از چند مانیتور باشیم نیز می‌توانیم از ورک استیشن‌ها استفاده کنیم.

تفاوت سیستم‌های نسل جدید و ورک استیشن‌ها چیست؟

ورک استیشن‌ها رایانه‌های قوی هستند که امکان به اشتراک‌گذاری منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بین چند کاربررا دارند. همچنین می‌توانند از دیگر منابع سخت‌افزاری در شبکه استفاده کنند. با این حال رایانه‌های شخصی یا پی سی‌ها نیز ممکن است از قدرت سخت‌افزاری خوبی بهره‌مند باشند اما امکانات محدودتری را در زمینه به اشتراک‌گذاری منابع خود داشته باشند. در زمینه قیمت نیز بسته به تجهیزات سخت‌افزاری استفاده شده، ورک استیشن استوک می‌تواند قیمت بسیار عالی برای شما داشته باشد.

راهنمایی خرید ورک استیشن (هر چیزی که برای خرید ورک استیشن باید بدانید)

ابتدا لازم است که هدف از خرید ورک استیشن و نوع کسب و کار مشخص شود و میزان کارایی که از آن انتظار می‌رود تعیین شود سپس قطعات ورک استیشن متناسب با کسب و کار و میزان فعالیت‌های کلاینت‌های شبکه مشخص شود. (مشاوره رایگان با تیم فروش ۲۴ ساعته هوشمندنت)

توجه به گرید ورک استیشن استوک . باید توجه کنید که حتماً ورک استیشن شما کارکرد بسیار پایین داشته باشه و حتماً گرید A باشد.

برند و شرکت سازنده ورک استیشن باید از اعتبار و شهرت کافی برخوردار باشد و محصولات آن از نظر کیفیت، کارایی و طول عمر تایید شده باشند.

توجه به هاردها و نوع هارد بسته به استفاده شما

توجه به بایوس ورک استیشن (تاریخ اخرین بروز رسانی سرور)

توجه به پشتیبانی فروشگاه (یکی از مهم‌ترین نکات این است که از فروشگاهی این محصول را تهیه کنید که پشتیبانی خوبی در رابطه با نرم افزار و سخت افزار به شما ارائه دهد.) (هوشمندنت باپشتیبانی ۲۴ ساعته رایگان به کمک شما امده که علاوه بر مشاوره رایگان خرید . به شما پشتیمانی کاملاً رایگان در هر زمینه از it مباحث شبکه به شما ارائه دهد

شناخت ورک استیشن استوک یک روش بسیار مهم است خرید ورک استیشن.به دلیل استقبال زیاد از این محصول دوستان سود جو به فروش ورک استیشن‌های دیتاسنتری پرداخته اند. هوشمندنت با پشتیبانی ۲۴ ساعته از محصولات it خود تلاش می‌کند تا بهترین محصولات را به شما ارائه دهد.

داشتن گارانتی معتبر یا ضمانت نامه کتبی

بررسی قسمت‌های مختلف ورک استیشن مانند پاور، خنک کننده، ذخیره ساز و اطمینان از سلامت آنها که در مجموعه هوشمندنت تمام تست‌ها جلو مشتری انجام می‌گردد.

بهتر است از فروشگایی تجهیزات کامپیوتری خود را بگیرید که در زمان مشکلات شمارا پیشتیبانی و همراهی کند . با هوشمندنت می‌توانید بهترین باشید . ما تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت کارهمکاران IT خواهیم کرد برای استعلام انلاین تقریبی از انواع قیمت ورک استیشن می‌توانید از سایت hstock هم دیدن کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5440781

منبع: مهر

کلیدواژه: تجهیزات الکترونیکی خرید آنلاین کسب و کار کسب و کار پوست تولید نرم افزار گروه صنعتی ایران خودرو تولید خودرو فضای کسب و کار ساختمان سازی کسب و کارهای اینترنتی محیط کسب و کار ایران زیبایی شناسی کشاورزی لپ تاپ نوروز خدمات درمانی ورک استیشن ورک استیشن ها سخت افزاری رایانه ها ۲۴ ساعته حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزدی چند میلیاردی از فروشگاه موبایل فروشی در مرکز شهرقدس تهران + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # سرقت ، اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مستندی نیم‌‎ساعته که ساختش ۱۶ سال زمان برد
  • راهکار استرالیایی‌ها برای جلوگیری از دزدی در فروشگاه‌ها + فیلم
  • لحظات پرواز یازده ساعته بمب افکن‌های اتمی روس در مرز آمریکا
  • دزدی چند میلیاردی از فروشگاه موبایل فروشی در مرکز شهرقدس تهران + ویدئو
  • غرق در نوستالژی؛ بهترین بازی‌های PlayStation 2
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه