Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در حالی به پایان رسید که 9 نفر از قاریان و حفاظ ایرانی از 29 نفر حائز رتبه‌های برتر شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، مسابقات بین المللی قرآن کریم همانند 2 سال گذشته بصورت غیر حضوری برگزار شد و شرکت کنندگان، فیلم‌های قرائت خود در هر بخش را برای داوری به ایران فرستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریم دولتی مسئول کمیته فنی مسابقات در این باره گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده و اذعان داوران سطح کیفی مسابقات بالاست و نوع برگزاری این مسابقات در این دوره باعث شده است در کشور‌های دیگر از جمله الجزایر مسابقات قرآنی در آن به این شیوه برگزار شود.
45 میلیون بازدید کننده از شبکه‌های اجتماعی
همچنین حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره پوشش رسانه‌ای مسابقات بین المللی قرآن، گفت: 20 شبکه داخلی و رادیویی به پوشش این مراسم پرداختند و 119 شبکه تلویزیونی و 57 شبکه رادیویی بین‌المللی آن را پوشش دادند. همچنین این مسابقات در شبکه‌های اجتماعی 45 میلیون بازدیدکننده داشته است. این مراسم همچنین در شبکه شاد تا روز گذشته، بیش از 20 میلیون بازدید کننده داشته است.
وی افزود: برای برگزاری با کیفیت‌تر مسابقات از ظرفیت وزارت خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات و جامعةالمصطفی (ص) العالمیه استفاده شد. مسابقات ایران تنها مسابقه‌ای است که طی این دو سال شرایط کرونایی جهان به این سبک برگزار می‌شود و سایر مسابقات قرآن یا تعطیل و یا تعلیق شده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به بهره‌مندی از ظرفیت چند هزاری بقاع متبرکه برای برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن و دوره‌های حفظ قرآن و سایر دوره‌های آموزش تخصصی و عمومی اشاره کرد.
2500 موسسه قرآنی ثبت شده
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به شبکه وسیعی از امکانات گفت: چندین هزار بقعه که محل رجوع مردم است و مردم خالصانه‌ترین نذورات خود را در آنجا انجام می‌دهند. همچنین 26 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد، قریب به 10 هزار کتابخانه عمومی، دو هزار و 500 مؤسسه قرآنی ثبت شده در وزارت ارشاد، حضور رایزنان فرهنگی در 80 کشور و ده‌ها امکانات دیگر از جمله مواردی است که امروزه در اختیار مسئولان جمهوری اسلامی قرار دارد.
وی به نگاه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موضوع قرآن اشاره کرد و افزود: اساسا پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری این نظام مقدس یکی از مهمترین جلوه‌های تحقق عملی قرآن در زندگی بشر امروزی بوده است. وضعیتی که قرآن کریم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، خود گویای این امر است.
اسماعیلی به شعار این جشنواره قرآنی «یک کتاب، یک امت» هم اشاره کرد و افزود: به معنای واقعی اگر به حبل المتین قرآن و عروةالوثقی متصل شویم، یک امت بزرگ را پشت سر خواهیم داشت. انقلاب اسلامی، ایده امت اسلامی را محقق کرد و باید در این مسیر، حرکت نورانی را تداوم بخشید و در این زمینه چاره‌ای جز تمسک به قرآن نداریم. باید در تمام رشته‌های کاری و هنری، قرآن را سرلوحه اصلی کار خود قرار دهیم.
در پایان این مراسم با حضور وزرای فرهنگ وارشاد اسلامی و آموزش و پرورش از برگزیدگان تقدیر شد.
نفرات ایرانی برتر در مسابقات بین المللی
در این مسابقات در بخش آقایان و در رشته قرائت تحقیق هادی موحدامین، در رشته ترتیل سیدحجت ترحمی و در رشته حفظ در بخش بانوان طاهره نائبی موحد رتبه‌های نخست بزرگسالان کشورمان را کسب کردند.
همچنین در هفتمین دوره مسابقات دانش‌آموزان جهان اسلام در رشته قرائت تحقیق امیرعلی یادگاری و در رشته قرائت تحقیق مریم سبزه زاری رتبه نخست را کسب کردند. همچنین در پنجمین دوره مسابقات نابینایان جهان اسلام نیز زهرا خلیلی و امیدرضا رحیمی رتبه‌های اول حفظ در رشته خواهران و برادران را کسب کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قرآن کریم مسابقات بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

کد خبر 848108 منبع: میزان برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها خبر مهم مسیحیت سوئد

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد