Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@19:43:58 GMT

نسخه نويسي الکترونيک ناقص اجرا مي شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۴۹۴۲

خبرگزاری آریا-عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به مکلف شدن وزارت بهداشت به استقرار سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان اظهار کرد: متاسفانه در پایان برنامه ششم ضمن حذف اولویت‌های مربوطه، فقط شاهد اجرای ناقص نسخه نویسی الکترونیک هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سازمان نظام پزشکی؛ دکتر احمد آدینه افزود: رفع مشکل خطا‌های نسخه نویسی و نسخه خوانی، دریافت دستور دقیق مصرف توسط بیمار، حذف نسخه کاغذی و صرفه جویی در هزینه ها، امکان دریافت دارو از دو داروخانه با یک نسخه وجلوگیری از سوء استفاده از دفترچه دیگران از جمله مزایای پیاده سازی این طرح است؛ اما با گذشت پنج سال از برنامه ششم متاسفانه هنوز حداقل بستر‌های لازم برای اجرای این امر مهم ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که قطع و وصل شدن و کندی سرعت اینترنت مهترین معضل اجرای مناسب این طرح است؛ تصریح کرد: بیمار دردمند و خسته از انتظار در مطب پزشک وقتی با انتظار مجدد به خاطر کندی عملکرد سامانه مربوطه و گا‌ها قطع اینترنت روبرو می‌شود عصبی و آزرده خاطر شده و گاهی نیز منجر به درگیری می‌شود.
وی ضمن بیان این مطلب که عدم یکپارچگی سامانه بیمه‌ها و جابجا کردن متعدد آن‌ها زمانبر بوده و برای مرتفع شدن این مشکل سازمان‌های بیمه گر باید یک پلتفرم واحد داشته باشند؛ ادامه داد: تعدد برند‌ها و کد‌های دارویی که باعث اشتباه در ثبت دارو و گاهی تحمیل هزینه به بیمار می‌شود، ثبت نشدن برخی نسخ توسط پزشک، عدم عقد قرار داد برخی پزشکان با بیمه‌ها و ثبت نسخ توسط پرسنل مراکز پاراکلینیک و داروخانه‌ها مستلزم صرف وقت و هزینه است.
 عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این که وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی و سازمان‌های بیمه گر ضمن انجام هماهنگی، باید بستر لازم را برای اجرای هر چه بهتر این طرح فراهم کنند؛ گفت: در صورت عدم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن طرح نسخه نویسی الکترونیک؛ بازنده اصلی مردم و جامعه پزشکی خواهند بود و سازمان‌های بیمه گر نیز با شانه خالی کردن از عمل به تعهدات خود؛ از این برنامه منتفع خواهند شد.
 دکتر آدینه اذعان کرد: چنان چه مسئولین امر شرایط و بستر انجام کار را به نحو مطلوب فراهم نمایند، این طرح رضایت بیماران، پزشکان و سازمان‌های بیمه گر را فراهم نموده و مورد استقبال همکاران قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نسخه نویسی سازمان های بیمه گر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: یکی از چالش‌های اساسی در حدود ۱۲۰ سال قانونگذاری در ایران، اجرای ناقص و ناتمام قوانین است و یکی از اشکالاتی که بر قانونگذاری وارد است میزان توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در ارجاع امور قوانین است.

معاون قضائی دادگستری کل استان تهران در فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی در بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی شهر تهران افزود: یکی از چالش‌های اساسی در حدود ۱۲۰ سال قانونگذاری در ایران، اجرای ناقص و ناتمام قوانین است، عدم اجرای قانون و ترک فعل برخی از دستگاه‌های اجرایی از انجام وظایف و تکالیف قانونی مانند عدم اجرای قانون هوای پاک، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به عنوان یک مسئله در دستگاه قضائی مطرح است.

نیکوکار در ادامه گفت: یکی از آسیب‌های شهر تهران، کودکان کار و خیابان و زباله گرد است که در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تقسیم کار در دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است؛ ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار و عدم نگارش آئین نامه یا دستورالعمل یا شیوه نامه معطّل مانده است.

وی اشاره کرد: در این زمینه لازم به ذکر است با تاکید رئیس کل دادگستری استان تهران تمام قد در برخورد قضائی و ساماندهی موضوعات آسیب زا همچون معتادان متجاهر و اماکن پلاک قرمز و حمایت از جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و زباله گرد خیابان توسط شهرداری اقدام شود.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: باید بپذیریم اگر پیشگیری‌های اولیه و ثانویه در چند دهه گذشته به موقع و منسجم به اجرا درمی‌آمد، دچار آسیب‌های جدی اجتماعی در بخش‌های مختلف در شهر تهران نبودیم.

نیکوکار با اشاره به اینکه باید در مورد پیشگیری از آسیب‌ها، دستگاه‌های متولی کوشا باشند؛ گفت: دغدغه اصلی ما در مورد سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها)، عدم اجرای قوانین و مقررات و ضوابط و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های موجود است.

کد خبر 6090550

دیگر خبرها

  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت