Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ابرویلایی لاکچری که با تخلفات زیادی اقدام به ساخت و ساز در حریم رودخانه کرج کرده بود با دستور قاطع رئیس قوه قضائیه تخریب شد، اما این مالک معروف این ویلا چه تخلفاتی را انجام داده ‌بود؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، در تداوم اقدامات عملی دستگاه قضا در حفظ حقوق عامه و صیانت از بیت المال و در راستای تاکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر رفع تصرف و آزادسازی اراضی رودخانه کرج به نفع عامه، ابرویلای حاشیه رودخانه کرج تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان البرز درباره روند آزادسازی اراضی در حریم رودخانه کرج می‌گوید‌: در روند اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر آزادسازی رودخانه‌ها و اراضی ملی، کار آزاد سازی بستر و حریم رودخانه کرج در جاده چالوس آغاز شد و در اولین اقدام ساختمان متعلق به قوه قضاییه تخریب شد.از 18 دستگاه حاکمیتی که در بستر و حریم رودخانه کرج اقدام به ساخت و ساز کرده بودند تا کنون ساختمان‌های متعلق به 15 دستگاه تخریب شده است، اما در فاز دوم، کار آزاد سازی حریم رودخانه کرج از ساختمان‌های متعلق به افراد حقیقی و حقوقی غیر حاکمیتی آغاز شده است.

اما ابرویلایی لاکچری که در زمان ساخت و ساز در حریم رودخانه کرج تخلفات داشته است نیز تخریب شد.تخلفات و جرایم متعددی در جریان ساخت این ابرویلا واقع شده و این ساختمان حسب اعلام دستگاه‌های متولی مزاحم جریان سالم آب رودخانه احداث شده است و باید تخریب می‌شد.

رئیس دادگستری استان البرز با بیان اینکه ساخت ویلای مجلل مذکور به صورت غیرمجاز و به بهانه بازسازی ساختمان قدیمی مربوط به سال 1354، در اواخر سال 1393 شروع و در اوایل سال 1395 به اتمام رسید، گفت: بنای مجلل حاضر بدون هرگونه مجوز قانونی با تصرف بستر رودخانه و نیز اراضی ملی و در حریم شبکه انتقال برق و با مصالح روز ساخته شد.

جزئیات تخلفات ابرویلای معروف

این ساختمان، نماد تحقق چند جرم و تخلف است و به عبارت دیگر برای احداث این ساختمان بزرگ سه طبقه و محوطه آن، چهار جرم و تخلف به شرح ذیل واقع شده است: اول: یک هزار و 142 مترمربع از بستر و 508 مترمربع از حریم رودخانه کرج تصرف شده است.دوم: 652 مترمربع از اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال که بخشی عمده‌ای از آن نیز کوه بوده، تراشیده و تصرف شده است.سوم: به حریم شبکه برق 20کیلوولت تجاوز و در حریم انتقال برق ساخته شده است. چهارم: بخشی از زمین که جزء مستثنیات مالک بوده، باغ میوه بوده که به صورت غیرمجاز ابتدا در سال1354 و هنگام ساخت بنای قدیمی اولیه و مجددا هم در سال 1393 به بعد تغییرکاربری داده شده است.

اخطاریه‌های متعددی هم در جریان ساخت این ساختمان از سوی دستگاه‌های متولی به مالک داده شده و در مقاطعی هم بخش‌هایی از ساختمان در حال احدا‌ث تخریب شده بود، اما مالک بدون توجه به اخطاریه‌های متعدد، با توجه به امکانات بالای مالی خود با به کارگیری تعداد زیاد کارگر نسبت به ساخت و تکمیل این ویلای لاکچری اقدام کرد.

به جهات ارتکاب تخلفات و جرایم مذکور، سه دستگاه از دستگاه‌های متولی فوق، یعنی شرکت آب منطقه ای، اداره کل منابع طبیعی و شرکت برق استان، همچنین بخشداری آسارا در اجرای مقررات قانونی مربوطه از جمله تبصره4 ماده2 قانون توزیع عادلانه آب، تبصره1 ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و ماده 9 لایحه قانونی رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور، ضمن اعلام شکایت از دستگاه قضایی استان، تقاضای اعمال مقررات قانونی مربوطه جهت رفع تصرفات و تجاوزات صورت گرفته را کردند.

به جهات فوق و در وضعیت فعلی، به دلیل اینکه بخشی از این ابر ویلا در بستر و حریم رودخانه واقع شده، بخشی از منابع طبیعی هم تصرف شده است، حکم قطعی به رفع تصرف در بهمن امسال از دادگاه تجدیدنظر استان صادر شد. همچنین این ویلای لاکچری در حریم برق فشار قوی واقع شده است، به جهات قانونی متعدد قابلیت تخریب و رفع تصرف ساختمان وجود دارد.

اما تصاویری کمتر دیده شده از تخریب ابر کاخ جاده چالوس از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

 

 

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حریم رودخانه کرج تخریب شد واقع شده رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج

حمیدرضا نامداری در حاشیه بازدید از پروژه انتقال فاضلاب خط چهار حصار کرج افزود: با توجه به اهمیت زیست محیطی بستر و حریم رودخانه کرج تا خرداد ماه سال جاری شبکه جمع آوری فاضلاب خط چهار حصار کرج تکمیل می شود.

وی بیان کرد: به منظور رفع مشکلات زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب، این پروژه به طول حدودسه هزارو ۵۰۰ متر در دست اجرا قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا البرز در ادامه تاکید کرد: با تکمیل این شبکه جمع آوری فاضلاب ، ۶۰۰ انشعاب فاضلاب به ساختمان های منطقه حصار کرج با جمعیتی حدودهفت هزارو۵۰۰ نفر واگذار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج