Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@18:49:32 GMT

قطار تغییر مدیریتی در خراسان شمالی سرعت گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۵۲۰۷

قطار تغییر مدیریتی در خراسان شمالی سرعت گرفت

همزمان با تغییر استاندار خراسان شمالی عموم مردم و فعالان سیاسی منتظر تغییر در انتصاب مدیران استانی هستند و حالا با گذشت ۳ ماه از حضور استاندار جدید خراسان شمالی انتصاب مدیران کل و فرمانداران با سرعت بیشتری در حال انجام است؛ در این گزارش به انتصابات اخیر استان اشاره شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، هیات دولت در جلسه بعد از ظهر روز چهارشنبه دهم آذرماه به استاندار منتخب استان خراسان شمالی رای اعتماد داد و محمدرضا حسین نژاد به عنوان یازدهمین استاندار و دومین استاندار بومی این خطه فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همزمان با تغییر استاندار عموم مردم و فعالان سیاسی منتظر تغییر در انتصاب مدیران استانی هستند و حالا با گذشت ۳ ماه از حضور استاندار جدید خراسان شمالی انتصاب مدیران کل و فرمانداران با سرعت بیشتری در حال انجام است؛ در این گزارش به انتصابات اخیر استان اشاره شده است.

تغییر فرمانداران شهرستان های استان یکی از اساسی‌ترین تغییراتی است که نماینده عالی دولت سیزدهم در استان آغاز کرد و طی دو هفته اول بهمن ماه تمامی فرمانداران استان بجز شهرستان جاجرم را تغییر داد.

در بجنورد، باقرپور جایگزین عوض‌زاده، در مانه و سملقان، بهادری جایگزین معموری، در رازوجرگلان حسن زاده جایگزین حسین پور، در گرمه، قاضوی جایگزین گل حسنی در شیروان، اسماعیل زاده جایگزین ذولفقاری در اسفراین، نوری جایگزین کرامتی شد و در فاروج هم فرزانه جایگزین نجفی شد.

نکته قابل توجه اینکه تقریبا تمام فرمانداران منصوب شده در استان گرایش سیاسی اصولگرایی داشته و همسو با دولت سیزدهم هستند.

برات محمد عاشقی به عنوان بخشدار مرکزی شیروان و فریدونی به عنوان بخشدار قوشخانه از دیگر مدیرانی بودند که در دولت سیزدهم در شیروان منصوب شدند که این دو گزینه نیز از نیروهای اصولگرای شهرستان شیروان و از نزدیکان و فعالین ستادی علی جدی نماینده اصولگرای فعلی شیروان در مجلس شورای اسلامی هستند.

سید هادی محمدی، به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان شیروان، دیگر تغییری بود که حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در بدنه مدیریتی فرمانداری شیروان انجام داد که از وی نیز به عنوان یکی نیروهای اصولگرا، همسو با دولت سیزدهم و از نزدیکان نماینده شیروان نام برده می شود.

اما در حوزه مدیران کل استان تاکنون ادرات کل آموزش و پرورش استان، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی،  اداره کل ورزش و جوانان استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی جزو مدیران دستگاه های اجرایی بودند که در دولت سیزدهم تاکنون تغییر کرده‌اند.

ابوالقاسم اکبری که به عنوان مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان، جایگزین مهدی مودی شد؛ سابقه اصولگرایی در کارنامه داشته و از نزدیکان و فعالین ستاد محمد وحیدی نماینده بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی است.

اکبری سابقه معاونت فرمانداری بجنورد را در کارنامه‌ دارد و البته از جامعه فرهنگیان استان است.

انتخاب حمید امیری به عنوان سرپرست ورزش و جوانان خراسان شمالی از دیگر تغییرات مدیریتی در استان از سوی حسین نژاد بود که می توان او را از نیروهای اصولگرا برشمرد.

حمید امیری فارغ‌التحصیل ارشد تربیت‌بدنی و دکترا رشته مدیریت راهبردی است؛ وی پیش از این رئیس جمعیت هلال‌احمر بجنورد و همچنین اولین رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان شمالی و رئیس انجمن شنا بوده است.

اسلام‌خواه سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز تغییر دیگری بود که در هفته اخیر در استان انجام شد.

 مهدی اسلام خواه که با حکم وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی  و موافقت استاندار خراسان شمالی به عنوان سرپرست مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی انتخاب شد اصالتا اهل شهرستان شیروان بوده و از نیروهای نزدیک به علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی است و سابقه اصولگرایی در کارنامه خود دارد.

انتصاب محمد محمدزاده به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز تغییر دیگری بود که در دولت سیزدهم تاکنون در بدنه دستگاه های اجرایی استان انجام شده است، با نگاهی به سابقه محمدزاده که پیش از این مسولیت معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی را برعهده داشته مشخص می شود که وی نیز دارای گرایش اصولگرایی بوده و هم سو با دولت جدید است و از نزدیکان به جدی نماینده شیروان است.

همچنین محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در انتخابی دیگر مهدی رشیدی را بعنوان سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری انتخاب کرد که وی مدیر کلی دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری و عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان را در سابقه خود دارد و می توان گفت وی از نیروهای مستقل است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار خراسان شمالی انتصاب مدیران عنوان سرپرست دولت سیزدهم حسین نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی

دریافت 32 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مردم بجنورد در حمایت از فراجا در اجرای طرح نور تجمع حمایتی برگزار کردند.

کد خبر 6099843

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی سطح نارنجی در خراسان شمالی صادر شد
  • دولت سیزدهم نویدبخش اجرای پروژه‌های شاخص در خراسان جنوبی است
  • ماجرای غزه اربعین سال ۱۴۰۳ را متفاوت و منحصر به‌فرد کرده است
  • تصمیم‌گیری برای تغییر مدیران بر عهده دولت است
  • استاندار: طرح تامین آب اضطراری سیستان و بلوچستان یک طرح الگو برای کشور
  • ببینید | طوفان شن وحشتناک با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعتی در خراسان شمالی!
  • توفانی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر سبزوار را درنوردید
  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور