Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنری از تشکیل قرارگاه‌های جهادی در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: قرارگاه‌های جهادی فعالیت گروه‌های جهادی را در زمینه اجرای ماموریت‌ها، هماهنگ می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی تشکیل گروه‌های جهادی و ثبت این گروه‌ها در سامانه اطلس جهادی است و سال جاری شاهد رشد قابل توجهی در گروه‌های ثبت شده در سامانه اطلس جهادی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۱۸۵۰ گروه جهادی در این سامانه ثبت شدند که ۹۶۰ گروه جهادی گروه‌های جهادی محله محور هستند که بر اساس مساجد، محلات و پایگاه های بسیج شکل گرفتند و به صورت محله محور در طول سال فعالیت می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: مابقی گروه‌های جهادی، گروه‌های اقشار مختلف بسیج و گروه‌های تخصصی در حوزه قشرهای مختلف فنی و مهارتی و موضوعاتی هستند که به صورت تخصصی و منطقه‌ای هدف، مشخص و به صورت جغرافیا محور در سطح استان فعالیت خود را انجام می‌دهند.

هنری عنوان کرد: امسال هم با هماهنگی که با مجموعه نیروهای مسلح انجام شد راه اندازی گروه‌های جهادی کلیه نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، مرکز آموزش مرزبانی، هوافضا و نیروی هسته‌ای ارتش را در سطح استان داشتیم که با توجه به امکانات و تجهیزات و زمینه‌های فعالیتی که در این مجموعه‌ها است اردوهای تجمیعی در آخر هفته در سطح شهرستان‌ها برنامه‌ریزی کردیم که حضور همه گروه های جهادی در زمینه‌های مختلف را برنامه‌ریزی می‌کنیم و در یک روز مشخص در نقاط هدفی که مشخص شده ارائه خدمت به نقاط مختلف و مردم را در زمینه‌های مختلف داریم.

وی اظهار کرد: در زمینه گروه‌های فنی و مهارتی نیز امسال با تفاهمی که با مجموعه فنی و حرفه‌ای در سطح استان انجام شد راه‌اندازی دبیرخانه دائمی فعالیت‌های جهادی را در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان داشتیم که با حمایت این مجموعه استفاده از ظرفیت اساتید توانمند این دانشگاه و همچنین دانشجویان هم در آموزش‌های فنی و مهارتی در روستاها و هم حل مشکلات مردم را در سطح روستاها پیگیری می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در بحث راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی هم که برنامه سال ۱۴۰۰ سازمان بسیج است، فعالیت گروه‌های جهادی را در زمینه اجرای ماموریت‌ها هماهنگ می‌کند.

هنری ادامه داد: در این راستا در هر شهرستانی قرارگاه جهادی شهرستانی راه‌اندازی شده و سه قرارگاه پهنه‌ای نیز برای استان پیش‌بینی شده که هر چندتا شهرستانی بر اساس شرایطی که داشتند و نزدیکی بهم دیگر به عنوان یک پهنه مشخص شده است.

وی افزود: ان‌شاءالله برنامه تجهیز این قرارگاه‌ها را هم در سال ۱۴۰۱ در برنامه داریم که با حمایت و تجهیزاتی که انجام شود بتوانند اثر بخشی بهتری را داشته و در اجرا هماهنگ شوند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین انتخابات شورای جهادی شهرستان‌ها را داشتیم؛ همه شورای جهادی شهرستان‌ها که کار سیاست‌گذاری و هدایت حرکت‌های جهادی را در سطح شهرستان با استفاده از ظرفیت جهادگران پیگیری می‌کند برگزار شد و انتهای سال نیز مجمع جهادگران استان برگزار شد و نمایندگان این شوراهای جهادی در مجمع استان هم با شکل‌گیری کارگروه‌های تخصصی حرکت‌های کلی گروه‌های جهادی در سطح استان را برنامه‌ریزی و هدایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی قرارگاه های جهادی گروه های جهادی سطح استان راه اندازی قرارگاه ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) استان در نشست خبری گفت: از 8 اردیبهشت  که  بنام هفته عقیدتی _ سیاسی نامگذاری شده  و همزمان با ایام شهادت استاد مرتضی مطهری است برنامه های مختلفی در سراسر استان تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه بیش از 120 برنامه مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب 13 محور دراین هفته اجرا خواهد شد، افزود: برگزاری همایش سراسری حکمت مطهر در تمام شهرستانهای استان و تجلیل از مربیان ، اساتید و بسیجیان فعال در عرصه تعلیم و تربیت، حضور در مراسم نماز جمعه و ایراد سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، برپایی کارگاههای تبیینی اندیشه مطهر ویژه اساتید و مربیان ، اعضای هیاتهای علمی دانشگاهها و حوزه های علمیه در استان ، دیدار با خانواده های شهید  ، اجرای زنگ سپاس معلم در مدارس مختلف ، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهیدان در سراسر استان ، برگزاری مجمع استادان و استاد یاران و مربیان طرح صالحین و مبلغین ، برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری ، مسابقات ورزشی ، فرهنیگ کتابخوانی از کتابهای استاد مطهری از جمله قرنامههایی است که در پایگاههای مقاومت بسیح و نواحی بسیج و سپاه برگزار خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی