Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:06:11 GMT

خیاطیان: سهم سنگین مسکن در سبد خانوار کاهش یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۵۳۱۴

خیاطیان: سهم سنگین مسکن در سبد خانوار کاهش یابد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، محمدصادق خیاطیان در نشست راهکارهای تحقق اهداف طرح اقدام ملی مسکن با اشاره به موضوع طرح ملی مسکن، طرح اقدام ملی مسکن را هم تکلیف قانونی دولت و هم جزو برنامه‌های اصلی رئیس‌جمهور دانست و گفت: بر همین اساس و بر مبنای وظایف ذاتی مرکز که به نوعی اتاق فکر دولت است، مصمم هستیم که برآیند نظرات کارشناسی و نخبگانی درباره این طرح در جلسات اینچنینی استخراج و آن را به سمع و نظر رئیس‌جمهور و دستگاه‌های دخیل در طرح برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت موضوع بافت فرسوده در طرح نهضت ملی ساخت مسکن، گفت: در این طرح به بافت فرسوده توجه ویژه‌ای شده و سیاستگذاری‌هایی نیز در این حوزه در حال انجام است. با تاسی از این موضوع، باید راهبردهایی اتخاذ و وزن بافت فرسوده در طرح جامع مسکن بیشتر شود.

خیاطیان با تاکید بر عزم دولت سیزدهم برای تحقق نهضت ملی ساخت مسکن، گفت: دولت در این زمینه اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده و بسته‌هایی را در این زمینه آماده کرده است. این مسئله از جمله دغدغه‌های رئیس جمهوری نیز هست به خصوص در بحث کاهش اجاره بها که ایشان همواره بر این مسئله تاکید کرده‌اند. باید تلاش کنیم تا سهم سنگین مسکن در سبد خانوار کاهش یابد.

در این نشست که به میزبانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برگزار شد و راهکارهای جهش تولید مسکن در کشور و کنترل بهای تمام شده، راهبردهای مانع‌زدایی و بررسی گلوگاه‌های مهم در این حوزه جزو محورهای اصلی آن بود، کارشناسان مدعو، با اشاره به هدفگذاری دولت برای تولید چهار میلیون مسکن طی چهار سال آینده و همچنین تصویب «قانون جهش تولید مسکن» در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور، بر عقب‌ماندگی کشور در حوزه تولید مسکن در سال‌های گذشته تاکید کرده و ضرورت تسریع در مانع‌زدایی جهش در این زمینه را یادآور شدند.

ضرورت انتخاب راهبردی مشخص برای افزایش تولید مسکن و تمرکز بر روی آن دیگر محور مورد نظر کارشناسان در این جلسه بود. آنها در این نشست بر ضرورت نیازسنجی مسکن در هر استانی بر اساس آمایش سرزمینی تاکید و در ادامه راهکارهای خود را برای ساماندهی بافت‌های فرسوده در همه استان‌ها به خصوص در کلانشهرهایی همچون تهران ارائه کردند که از جمله آن می‌توان به تمایز سطح اشغال بافت فرسوده نسبت به سایر بافت‌ها، تعیین مکانیسم‌های تشویقی و تجمیعی املاک ریز دانه، تمایز در ارائه تسهیلات بانکی، تایید صلاحیت سرمایه‌گذاران حوزه مسکن و حل مشکلات حقوقی آنها، تامین مصالح ارزان از سوی دولت و تسهیلگری صدور پروانه ساخت به خصوص در بافت‌های فرسوده اشاره کرد.

بررسی جزئیات طرح اقدام ملی مسکن و آسیب‌شناسی آن و طرح پیشنهادات و دغدغه‌ها و انتقادات حاضران دیگر محور این نشست تخصصی بود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مرکز بررسی ‌های استراتژیک ریاست جمهوری شهر تهران مسکن دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری شهر تهران مجلس شورای اسلامی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری شهر تهران مسکن دولت سیزدهم بافت فرسوده تولید مسکن ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین مجری صدا و سیما به دولت و مجلس

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 مجری تلویزیون در شبکه افق خطاب به دولت سیزدهم با اشاره به عدم افزایش حق مسکن کارگران گفت: «مجلس و دولت خیلی در زمینه مسکن موفق بودید که حق مسکن کارگران را ثابت نگه داشتید؟» حرف‌های این مجری را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • فیلم | طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • طعنه سنگین مجری صدا و سیما به دولت و مجلس
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی