Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:24:51 GMT

چین: آماده میانجیگری میان روسیه-اوکراین هستیم

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۵۳۸۶

چین: آماده میانجیگری میان روسیه-اوکراین هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «ساث چاینا مورنینگ پست»، وانگ ئی وزیر خارجه چین می گوید که می خواهد در اسرع وقت، شاهد مذاکرات روسیه-اوکراین باشد حال آنکه طرفین را به تمرکز بر مقوله ثبات پایدار در سطح منطقه دعوت می کند.

وی همچنین تاکید کرد که چین آماده است تا در صورت لزوم میان روسیه- اوکراین میانجیگری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وانگ ئی ادامه داد: روابط روسیه -چین علیه کشورهای ثالث نیست و بر اساس اصل عدم جانبداری از بلوک بندی است. چین و روسیه علیرغم هر گونه تغییرات و فشارهای بین المللی به توسعه روابط خود ادامه می دهند.

این اظهارات در حالی است که طی روزهای گذشته، استرالیا، انگلیس و اتحادیه اروپا هم، هر یک به نوبه خود، خواستار اعمال نفوذ پکن در حل بحران اوکراین شده اند.

وزیر خارجه آمریکا هم دو روز پیش، گفتگویی تلفنی با همتای چینی پیرامون تحولات اوکراین انجام داد.

دولت پکن می‌گوید به تمامیت ارضی اوکراین احترام می‌گذارد حال آنکه روسیه هم دغدغه‌های امنیتی دارد که نادیده گرفته شده است.

کد خبر 5440983 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین وانگ ئی روسیه اوکراین بحران اوکراین حمله روسیه به اوکراین اوکراین جنگ اوکراین روسیه حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین ایالات متحده امریکا ولادیمیر پوتین عراق رژیم صهیونیستی فلسطین مذاکرات وین پاکستان ناتو ولودیمیر زلنسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه

بازدید 3 روسیه تجهیزات غنیمت گرفته اوکراین را در مسکو به نمایش گذاشت. آن گونه که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده در این نمایشگاه یک ماهه ۳۰ خودروی مختلف از ۱۲ کشور جهان از جمله تانک‌های لئوپارد ۲ آلمان و خودرو‌های رزمی پیاده نظام بردلی آمریکایی که در جبهه‌های نبرد اوکراین توقیف شده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود. ویدیویی که توسط منابع روسی به اشتراک گذاشته شده، بقایای یک تانک جنگی آبرامز ساخت آمریکا که اخیراً در نبرد در نزدیکی شهر آودیوکا اوکراین گرفته شده را نشان می‌دهد. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود