Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی هوشمندی با اشاره به اینکه موفق به طراحی و تولید رحل نوین شده است، گفت: رحل نوین قرآنی قابلیت معرفی به کشورهای مسلمان و کشورهای عربی را نیز دارا است و اگر حمایت لازم صورت گیرد، می‌تواند آینده خوبی را رقم بزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ چهارم شعبان روز ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) اسوه ایثار کربلا و روز جانباز نامگذاری شده است، حضرت عباس(ع) جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلی‌گاه ایثار و جانبازی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانبازان آیه‌هایی از ایثار و افتخار برای جامعه اسلامی هستند که پا روی خواسته‌های نفسانی گذاشته و از جان و مال خود گذشتند تا از میدان جهاد پیروز و ‌سربلند بیرون آیند.
  مصطفی هوشمندی یکی از جانبازان قزوینی است که در دوران دفاع مقدس برای ادای تکلیف در خط مقدم جبهه‌ها نقش‌آفرینی کرد تا به درجه پرافتخار جانبازی نائل آمد.
  وی جانباز 40 درصد است که توانسته رحل قرآنی استاندارد و متناسب با نوع صحیح نشستن و بدون احساس خستگی را طراحی کند تا افراد سالم، جانبازان، معلولین و بیمارانی که آرتروز گردن و کمر دارند به راحتی بتوانند از آن استفاده کرده و لذت قرائت قرآن را بدون خستگی حس کنند.
  این جانباز کارآفرین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در رابطه با حضور خود در جبهه اظهار کرد: در زمان جنگ مردم از کوچک و بزرگ، پیر و جوان هر کسی سعی داشت وظیفه‌ای برای رهایی کشور از آن وضعیت انجام دهد و جوانان و نوجوانان زیادی برای دفاع از کشور به خط مقدم اعزام می‌شدند.
  وی افزود: سال ۶۱ به‌صورت داوطلبانه برای گذراندن دوران آموزشی به پادگان تهران اعزام شدیم و بعد از ۲ ماه دوره به سمت اهواز حرکت کردیم.
  هوشمندی بیان کرد: عملیات محرم در سال ۶۱ به‌منظور آزادسازی منطقه مهران و دهلران‌ برنامه‌ریزی شده بود که من علاوه بر شیفت در خط مقدم مسئول فراهم‌سازی تسلیحات، آب و آذوقه نیروها بودم.
  غذا و آب را به‌صورت جیره‌بندی بین رزمنده‌ها تقسیم می‌کردیم
  این جانباز کارآفرین قزوینی اذعان کرد: شرایط بسیار سختی بود؛ به‌ طوری‌ که مجبور بودیم مقدار اندکی غذا به همراه یک ظرف ۲۰ لیتری آب را برای هر وعده به‌ صورت جیره‌بندی بین نیروها تقسیم‌بندی کنیم.
  وی عنوان کرد: در منطقه سن، زبان و شغل مطرح نبود و هر کسی سعی می‌کرد هر توانایی که دارد را به بهترین نحو انجام دهد، برخی موهای رزمنده‌ها را کوتاه می‌کردند و برخی کفش‌های آن‌ها را تعمیر می‌کردند؛ مهم‌ترین عاملی که سبب تحمل سختی‌ها و پیروزی در جنگ شد خلوص نیت، ایمان و اخلاق رزمندگان بود.
  هوشمندی تشریح کرد: در یکی از شب‌های عملیات برای غافلگیری دشمن نیمه‌شب به دل کانال زدیم که متاسفانه دشمن متوجه حضور ما شد و با تیرباران چند نفر از رزمنده‌ها را مجروح کرد و یا به شهادت رساند که همان شب آر‌پی‌جی ‌دشمن مستقیم به جمجمه شهید اکبر پورحیدری اصابت کرد و او شهید شد که این اتفاق ذهن ما را بسیار متاثر کرد.
  این جانباز کارآفرین عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری رزمنده‌های اصفهانی توانستیم سنگر عراقی‌ها و همان آر‌پی‌چی که شهید پورحیدری به واسطه آن به شهادت رسید را به غنیمت بگیریم.
  این جانباز کارآفرین اضافه کرد: برخی نیروهای ایرانی در پشت خاکریز عراقی‌ها کمین کرده بودند تا آن‌ها را از مسیر نیروهای خودی بردارند تا بتوانیم جلوتر برویم، طی این عملیات حدود ۲۰ عراقی را خفه کرده بودند، صحنه بسیار دلخراش و آزار دهنده‌ای بود اما مجبور بودیم که از روی اجساد آن‌ها عبور کنیم تا خود را به خط مقدم برسانیم.
  هوشمندی در رابطه با داستان جانبازی خود ادامه داد: سنگر عراقی‌ها را که به تصرف خود درآوردیم و این سنگرها سقف نداشت تا با توجه به گرمای هوای منطقه، هوا در آن جریان داشته باشد.
  دو چشم و دست راستم مجروح شد
  این جانباز کارآفرین قزوینی بیان کرد: در یکی از شب‌ها که در سنگر تصرفی دشمن نگهبان بودم توپ‌خانه عراقی‌ها فعال و آن‌ها در حال تدارک نیروهای خود بودند که ناگهان با توپ ۱۲۰ سنگر ما را هدف گرفته و امواج حاصل از آن موجب مجروحیت دو چشم و دست راستم شد.
  وی اذعان کرد: همان شب به همراه چند جانباز دیگر ما را پشت یک تویوتا گذاشتند که به درمانگاه پشت خط برسانند، در طی مسیر عراقی‌ها چندین مرتبه دیگر قصد بمباران خودرو را داشتند که خوشبختانه اتفاقی نیفتاد.
  هوشمندی ابراز کرد: یک از چشم‌هایم را در درمانگاه جراحی کردند و دستم نیز آسیب چندانی ندیده بود اما بینایی یکی از چشم‌هایم را از دست دادم.
  هیچ مسئولی از طرح رحل نوین استقبال نکرد
  وی در رابطه با ایده طراحی رحل قرآنی خود تشریح کرد: حدود ۱۲ سال پیش که به همراه پسرم در جلسات قرآنی شرکت ‌کرده بودم مشاهده کردم که هر فرد قرآن را به شکل متفاوتی در دست گرفته؛ با دیدن این صحنه به فکر فرو رفتم که کاش رحلی نوین طراحی می‌شد تا این مشکلات برطرف شود.
  هوشمندی اظهار کرد: چند روزی به این موضوع فکر کردم تا این‌که تصمیم گرفتم رحلی را طراحی کنم که معایب رحل‌های سنتی و قدیمی را نداشته باشد بنابراین اولین رحل را با تخته طراحی کردم و‌ با یک نظرسنجی از مردم متوجه رضایت آن‌ها شدم.
  این جانباز قزوینی با اشاره به این‌که تحصیلات او دیپلم هنرستان است، بیان کرد: تا حدودی با کارهای فنی آشنا بودم اما خیلی تخصصی نبود بنابراین بعد از این‌که ۲۰ درصد از طرح را کامل کردم به دارالقرآن تهران مراجعه و پیشنهاد خود را ارائه دادم؛ آن‌ها پذیرفتند که اگر به مرحله تولید برسد شاید از این طرح استقبال کنند که متاسفانه اقدامی صورت نگرفت.
  وی ابراز کرد: در رحل‌های قدیمی موقع تلاوت، کمر و گردن خم می‌‌شود که این حرکت موجب بسته شدن تارهای صوتی و فشار روی شش‌ها و دستگاه تنفسی می‌شود بنابراین سعی کردم مدلی طراحی کنم که قرآن روبه‌رو قرار گرفته تا فرد به‌راحتی بتواند در دراز مدت از آن استفاده کند.
  هوشمندی اذعان کرد: رحلی که طراحی شده چند منظوره است و سعی کردم قابلیت‌های متفاوتی نظیر رومیزی شدن، جای لیوان، جای عینک، جای میکروفن را نیز روی آن طراحی کنم که مسجد امام حسن عسگری(ع) واقع در کوثر تعداد ۶۰۰ عدد سفارش داد.
  هوشمندی بیان کرد: هم‌چنین طرح جدیدی طراحی کردیم که دانش‌آموزان و دانشجویانی که سر کلاس روی صندلی‌های تک‌نفره می‌نشیند، کمترین آسیب را در ناحیه گردن خود احساس کنند.
  این جانباز کارآفرین عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون رضایت‌مندی خوبی از سوی مشتری‌ها داشتیم اما مسئولین هیچ استقبالی از طرح و ایده ما نکردند.
  20 هزار رحل نوین قرآنی تولید و به سراسر کشور ارسال کردیم
  وی بیان کرد: جنس این رحل از نوع ABS است که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه اکنون قیمت هر رحل ۸۰ هزار تومان است.
  هوشمندی ادامه داد: خوشبختانه رحل نوین مورد استقبال بسیاری از مردم به‌ویژه مناطق جنوب کشور قرار گرفت و تاکنون  توانستیم ۲۰ هزار عدد تولید و به سراسر کشور ارسال کنیم.
  این جانباز کارآفرین تشریح کرد: رحل نوین قرآنی قابلیت معرفی به کشورهای مسلمان و کشورهای عربی را نیز دارا است و اگر حمایت لازم صورت گیرد، می‌تواند آینده خوبی را رقم بزند.
  هوشمندی افزود: چندین بار برای ارتباط با مراکز ارتباطات اسلامی به مسئولین زیربط مراجعه کردم که متاسفانه جز وعده و وعیدهای پوچ و خستگی چیز دیگری عایدم نشده است.
  این جانباز کارآفرین ابراز کرد: شغل اصلی بنده تعمیرات لوازم خانگی است اما دوست داشتم سهمی در برطرف کردن این اشکال جامعه قرآنی داشته باشم در حالی‌که سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات و دارالقرآن‌های موجود در استان و کشور موظف به این کار هستند که متاسفانه آن‌ها نه‌تنها هیچ اقدامی در این رابطه انجام ندادند بلکه از طرح ما نیز هیچ استقبالی نکردند.
  وی ادامه داد: زمانی که بی‌تفاوتی مسئولین را دیدم تصمیم گرفتم به صورت شخصی وارد عمل شده تا حداقل در سطح کشور بتوانم اقدام مثبتی انجام دهم؛ برای خرید ابزار اولیه کار مجبور شدم طلاهای همسرم و دخترم را بفروشم تا سرمایه اولیه را تامین کنم.
  هوشمندی عنوان کرد: حتی زمانی که درخواست تسهیلات دادم تسهیلاتی با سود و بازپرداخت بالا پیشنهاد کردند که از دریافت آن انصراف دادم.
  این جانباز کارآفرین اظهار کرد: تنها حمایتی که از این طرح شد ارائه تسهیلات سه میلیون تومانی توسط بنیاد شهید و معرفی به نمایشگاه تهران بود.
  هوشمندی عنوان کرد: طرح را حدود ۱۲ سال پیش آغاز کردم که ۴ سال در مرحله طراحی و رفع نواقص بود و اکنون حدود ۸ سالی از تولید آن می‌گذرد.
  این جانباز قزوینی اذعان کرد: اکنون بیشتر تولیدات به‌صورت سفارشی از طریق معرفی مشتری‌ها و شماره‌ای که روی آن حک شده صورت می‌گیرد.
  وی ادامه داد: تولید این کار نیاز به دستگاه بسیار بزرگ، فضا و سرمایه بالا دارد که ما شرایط آن را نداریم بنابراین قالب کار را در اختیار یکی از شرکت‌های شهرک‌های صنعتی قرار دادیم تا قطعات آن را تولید و به صورت خانوادگی در منزل مونتاژ کنیم.
  هوشمندی تصریح کرد: رحل نوین طرحی بسیار کاربردی متناسب با طریقه صحیح نشستن برای قرآن و مطالعه جانبازان و‌ معلولین و انسان‌های عادی طراحی شده که متاسفانه نادیده گرفته شد در حالی‌که اگر حمایت شود با صادرات به کشورهای اسلامی می‌تواند ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشد.
  این جانباز قزوینی ادامه داد: حتی برای گرفتن تاییدیه پزشکی و گرفتن استاندارد از دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اقدام کردم که متاسفانه استقبالی صورت نگرفت.
  وی بیان کرد: فکر می‌کنم که تنها قشر تولیدکننده ‌می‌توانند ارزش و بهای کالاهای تولیدی را درک کنند بنابراین کارمندان و مسئولینی که شناختی از دنیای تولید ندارند، نمی‌توانند قضاوت صحیحی از آن داشته باشند تا بتوانند تولید را کارشناسی کنند.
  مافیای قرآنی اجازه ترویج اقدامات مناسب در رابطه با قرآن را نمی‌دهند
  وی اذعان کرد: تلاش کردم از طریق سفارت‌خانه‌ها بتوانم اقدامی در جهت ارتباط با مجامع اسلامی سایر کشورها انجام دهم که متاسفانه نتوانستم با هیچ کدام ارتباط برقرار کنم.
  هوشمندی با بیان این‌که رحل‌های قرآنی در گذشته برای کمبود روشنایی طراحی شده بود، عنوان کرد: حدود 700 سال پیش اولین رحل در زمان ایلخانی به منظور حل مشکل نور طراحی شده بود و بعد از آن هیچ طرح دیگری به بازار ارائه نشده است.
  این جانباز کارآفرین اذعان کرد: تلاش بسیاری برای این کار انجام دادم که بی‌نتیجه ماند اما خوشحالم که حداقل در کشور خود تا حدودی توانستم اقدام مثبتی انجام دهم.
  وی در رابطه با احیای ابعاد اخلاقی در اجتماع ابراز کرد: تربیت اخلاقی در خانواده صورت می‌گیرد، اگر والدین بتوانند اصول صداقت، درستکاری و انجام فریضه‌‌های الهی را انجام دهند قطعا الگوی فرزندان خود قرار می‌گیرند.
  هوشمندی در پایان در رابطه با ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز گفت: تنها چیزی که در وصف حضرت ابوالفضل(ع) می‌توان گفت ایثار و فداکاری آن حضرت است که می‌تواند به عنوان بهترین الگو در جامعه عملی شود تا شاهد نتایج مثبت آن باشیم.
  انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جانباز کارآفرین طراحی شده رزمنده ها عراقی ها خط مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت ۱۰۰ برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن‌پور در نشست مشترک با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار کرد: استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است و در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان این پروژه قرار داشته که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت، این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ شروع به کار کرد.

وی افزود: اهمیت اجرا و توسعه شبکه فیبرنوری در سال جدید به میزانی بالا بوده است که در قانون بودجه سال جاری، تمهیداتی برای تحقق این پروژه مهم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خاطرنشان کرد: با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت ۱۰۰ برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه از مزایای دیگر استفاده از فیبرنوری، دسترسی عادلانه مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت در سراسر استان است، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سطح استان تا کنون، اجرای پروژه فیبرنوری در پنج شهر بزرگ استان در حال اجرا است.

کد خبر 749744

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی