Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که گفت‌وگوها در وین در مسیر خودش در حال پیگیری است و خاطرنشان کرد: مسیر بازگشت آمریکا به برجام یک شبه نخواهد بود.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۶ اسفند ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدا اعیاد شعبانیه را تبریک گفت.

خطیب‌زاده به سفر علی اصغر خاجی مشاور وزیر امور خارجه به دمشق و دیدار با بشار اسد و دیگر مقامات سوری و هچنین دیدار سرلشکر علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه با امیرعبداللهیان و گفت‌وگو درباره اوضاع سوریه اشاره کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی و تاثیر آن بر مذاکرات وین گفت: سفر گروسی در چارچوب توافقات در حوزه فنی بین ایران و آژانس انجام شده بود. در سفر گروسی که مقدمه آن گفت وگوهایی در وین صورت گرفته بود همکاری‌های جامع فنی بین ایران و آژانس توافق شد که یک توافق چند مرحله‌ای خواهیم داشت. سؤالاتی از سوی آژانس درباره برخی اماکن در ایران مطرح شده بود که ایران پاسخ داد که توافقی صورت گرفت که طی یکی دو ماه آینده همه سؤالات با همکاری فنی بین ایران و آژانس پاسخ داده خواهد شد. رابطه مستقیمی بین بسته شدن این سؤالات و توافق در وین است. این توافق باید به صورت همزمان و جزیی از آن توافق حاصل شود.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره اظهارات لاوروف مبنی بر این که تحریم‌های غرب علیه روسیه نباید بر مراودات روسیه و ایران تاثیر بگذارد نیز گفت: اظهارات لاوروف را در رسانه ها دیدیم و منتظر هستیم از مجاری دیپلماتیک جزییات آن را بشنویم. گفت‌وگوها در وین در مسیر خودش در حال پیگیری است. همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران نباید محدود و تحت تاثیر هیچ تحریمی قرار بگیرد از جمله همکاری های صلح آمیز ایران با روسیه و چین. در همین بستر این اظهارات را می‌‌فهیم. رویکرد روسیه سازنده برای رسیدن به توافق دسته جمعی در وین بوده است. منتظریم در وین جزییات بیشتری را اگر دارند به ما بدهند.

وی یادآور شد: مردم ایران می‌دانند مذاکره کنندگان در وین و دولت ایران در راستای حداکثرسازی منافع ملت قدم برداشته و در همین راستا کارش را جلو خواهد برد.

خطیب‌زاده بیان کرد: توافقی که در وین انجام می‌شود توافقی است که مسیر بازگشت آمریکا را در ازای پایبندی کامل تعیین می‌کند و این مسیر یک شبه برای آمریکا نخواهد بود و بستر زمانی برای آن تعریف شده است. آنچه در تهران بین ایران و آژانس تعریف شده این است که همکاری جامع فنی صورت بگیرد. آنچه بین ایران و آژانس توافق شده حداکثر زمانی دارد و اگر آژانس آماده باشد زودتر حل و فصل کند مانعی نخواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات وین خطیب زاده بین ایران و آژانس خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت چهره جنجالی به تیم ملی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با درخواست کادر فنی و موافقت فدراسیون کشتی، محمدعلی گرایی در وزن ۸۲ کیلوگرم به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد.

به نقل از ایرنا اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس از ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده در کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار خواهد شد.

هدایت این تیم برعهده حسن رنگرز است و حسن حسین‌زاده، مجید رمضانی، طالب نعمت‌پور و فرزاد ایمانعلی‌زاده او را همراهی می‌کنند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901134

دیگر خبرها

  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • بازگشت چهره جنجالی به تیم ملی
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • بازگشت مربی جنجالی: توافق سه ساله با ناپولی
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • همکاری با ۵۰ برند و برگزاری ۱۲ کمپین موفق/ پلاتین دستاوردهای خود را جشن گرفت