Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد تظاهرات گسترده در استان‌های مختلف یمن در اعتراض به ممانعت آمریکا از ورود فرآورده‌های نفتی به این کشور و حمایت از عملیات‌های نظامی ارتش و نیرو‌های مردمی یمن در امارات و عربستان برگزار شد.

در بیانیه این تظاهرات آمده است: مسئولیت کامل محاصره یمن بر عهده آمریکاست و ما برای مقابله با دشمنان به جهاد ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا فرآورده‌های نفتی را بر مردم یمن حرام کرده است و باید با آن مقابله کنیم. بستن بندر الحدیده جنایت جنگی آشکار است و جامعه بین الملل و سازمان ملل را مسئول سکوت در برابر این جنایات می‌دانیم.

مشارکت کنندگان در تظاهرات همچنین، حمایت خود را از اقدامات و تصمیمات فرماندهان نظامی و پاسخگویی به جنایت متجاوزان اعلام و تاکید کردند گزینه یمنی‌ها طوفان یمن است و آن‌ها با ارسال پول و نیرو به جبهه‌ها از نیرو‌های نظامی حمایت خواهند کرد.

آن‌ها از مردم آزاده یمن خواستند در برابر ائتلاف سعودی- اماراتی و مزدوران آنان قیام کنند و بدانند که رهایی از درد و رنج‌ها فقط با آزادسازی کامل یمن محقق می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل، دوشنبه گذشته قطعنامه ممنوعیت ارسال تسلیحات به انصار الله یمن را تمدید کرد. این قطعنامه به پیشنهاد امارات، با ۱۱ رای موافق و ۴ رای ممتنع به تصویب رسید. تغییراتی در پیشنهاد‌های ارائه شده از سوی امارات داده شد و تحریم‌های تسلیحاتی علیه شماری از سران انصارالله یمن، به تحریم‌های تسلیحاتی علیه تمامی این گروه مبدل شد.

«هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به تشدید تحریم‌های سازمان ملل علیه یمن گفت: «شورای امنیت سازمان ملل متحد از نقش خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی خارج شده تا به کسانی خدمت کند که نقش مشکوک و جنایتکارانه آن‌ها در تخریب یمن برای تمام جهان شناخته شده است.»

عربستان در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است. این تجاوز نظامی هدف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و ده‌ها هزار کشته و زخمی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار برجای گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات یمن تحریم های آمریکا سازمان ملل تظاهرات مردمی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد

به گزارش جماران؛ نمایندگان کنگره آمریکا لایحه ای را برای مقابله با تظاهرات های حمایت از فلسطین تصویب کردند.

به نوشته اسپوتینک، این سند به ویژه به مقامات این امکان را می دهد که از کمک مالی به دانشگاه هایی که در قلمرو آنها تجمعات «یهودستیزانه» برگزار می شود، خودداری کنند.

فاکس نیوز گزارش داد که دست کم 167 نفر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دانشگاه های ایالات متحده در جریان اعتراضات در حمایت از فلسطین بازداشت شدند.

بدین ترتیب مجموع بازداشت شدگان در این گونه تجمعات در دو هفته اخیر به دو هزار نفر نزدیک می شود.

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی