Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:39:30 GMT

رونق گردشگری روستای دهسرخ در گرو تبلیغات گسترده

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۵۸۲۰

رونق گردشگری روستای دهسرخ در گرو تبلیغات گسترده

ایسنا/خراسان رضوی در ۴۵ کیلومتری جاده مشهد باغچه و در ۱۷ کیلومتری شهر ملک‌آباد روستای تاریخی دهسرخ  واقع شده که میزبان آستان مقدس امامزاده سیدعبدالعزیز(ع) از نوادگان امام سجاد(ع) است. از بنای قدیمی این بقعه شریف اطلاعاتی در دست نیست اما سنگ بنای بقعه فعلی این آستان در دوران قاجار بنا شده است.

این بنا با نمای ۶ وجهی و با گنبدی بر فراز خود فضای معنوی خاصی را برای این روستا ایجاد کرده و در سال‌های اخیر با احداث حسینیه‌ای متصل به آرامگاه بر وسعت آن افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان گنبدخانه نیز مضجع شریف آن بزرگوار قرار گرفته است.

علاوه بر آستان مقدس این امامزاده شریف موثق‌ترین و معتبرترین قدمگاه و مصلی حضرت رضا(ع) در این روستا قرار دارد که بر اساس مستندات تاریخی زمانی که این حضرت از مدینه به مرو هجرت کرده، این روستا از مناطقی بود که در آن اتراق کردند.

با توجه به احادیث و روایات به دست آمده و بررسی شده، روستای دهسرخ در بین تمام قدمگاه‌ها و آثار موجود از وجود مقدس امام رضا(ع) موثق‌ترین و معتبرترین قدمگاه و مصلی بوده که در طول سال‌های متمادی مورد توجه بزرگان و علمای کثیری نیز بوده است.

رضا پیوندی، مدیر اجرایی بقعه متبرکه امامزاده سید عبدالعزیز(ع)، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قدمت روستای دهسرخ به بیش از ۱۲۰۰ سال می‌رسد و علاوه بر زمینه زیارتی جاذبه‌های گردشگری از جمله فضاهای طبیعی و غار نیز در این منطقه وجود دارد.

وی افزود: از دلایلی که گردشگران کمتر به این منطقه مراجعه می‌کنند، تبلیغات است که به صورت ضعیف اتفاق می‌افتد. روستای دهسرخ امکانات بسیاری برای پذیرش گردشگران دارد که با تبلیغات درست می‌توان به رونق گردشگری این روستای تاریخی کمک کرد.

پیوندی ادامه داد: از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توان به رباط علاقه‌بند که یکی از تاریخی‌ترین و زیباترین رباط‌هایی است که در حاشیه مسیر روستایی ملک‌آباد به دهسرخ قرار دارد، اشاره کرد. درست‌تر آنکه این رباط در حاشیه جاده‌ای قرار گرفته که دهسرخ، ملک‌آباد، گنبددراز و شریف‌آباد را به روستای دیدنی بُزوِشک پیوند می‌دهد.

مدیر اجرایی بقعه متبرکه امامزاده سید عبدالعزیز(ع) افزود: در صورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب این روستای قدیمی می‌تواند میزبان زائران و گردشگران بسیاری باشد و گردشگری نیز در آن توسعه یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري توسعه گردشگري روستا امامزاده منطقه خراسان رضوی روستای دهسرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو