Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:56:07 GMT

قدرت خرید برای مسکن در تهران ۷۰ سال زمان می‌برد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۵۸۵۵

قدرت خرید برای مسکن در تهران ۷۰ سال زمان می‌برد

شهردار تهران با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از هزینه‌های سبد خانوار در بخش مسکن و اجاره‌نشینی است، گفت: چنانچه یک فرد بخواهد در تهران خانه‌ای را بخرد یک زمان بین ۶۶ تا ۷۰ ساله را باید طی کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، علیرضا زاکانی در اولین همایش الزامات و راهکارهای تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی مسکن بر ساختمان شهر تهران که با حضور فعالان و انبوه‌سازان حوزه مسکن در باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: ما در تهران کنار هم زندگی می‌کنیم و تهران نیازمند یک بازنگری از چند جهت است که از آن جمله می‌توان به ایمنی‌بخشی در پایتخت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در تهران 3 گسل و 12 هزار بافت ناپایدار داریم که از این تعداد بافت ناپایدار، 460 هزار بافت فرسوده وجود دارد که نیاز به نوسازی ندارند. موضوع بعدی که باید در شهر تهران مورد توجه قرار بگیرد نیاز شهروندان تهرانی است که باید یک پاسخ مناسب به آنها داده شود.

شهردار تهران با بیان اینکه بر اساس آمار و ارقام ارائه شده در کشور بیش از 10 میلیون مسکن نیاز است، گفت: در این بخش سهم بالایی به شهر تهران برمی‌گردد و متاسفانه در سال‌های اخیر میزان صدور پروانه‌ کاهش زیادی داشته است به طوری که در دهه 90، میزان صدور پروانه کاهش داشته و ما با رکود در این بخش روبرو هستیم.

زاکانی با بیان اینکه 65 درصد سبد هزینه‌ هر خانوار را در بخش مسکن و اجاره‌نشینی شامل می‌شود، گفت: قدرت خرید برای افراد بر می‌گردد به بازه زمانی 66 تا 70 سال و ما لازم است که شرایط مناسب را برای شهروندان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: هویت‌بخشی به ساختمان‌ها یکی دیگر از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و در کنار ایمنی‌سازی و استحکام‌سازی و نیاز شهروندان باید عنایت ویژه‌ای به زیبایی شهر و معماری ایرانی - اسلامی ساختمان‌ها شود و این مسئله موضوعیت دارد و از این منظر نیز نیازمند یک بازنگری و کار جهادگونه در تهران و در کشور هستیم.

شهردار تهران تصریح کرد: با همه این شرایط باید نگاه ما به مردم و بخش خصوصی تغییر پیدا کند و بتوان از این ظرفیت و پتانسیل موجود به نحو مطلوب استفاده کرد.

زاکانی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهادی مسکن گفت: این قرارگاه با هدف نوسازی بافت فرسوده فعالیت خود را آغاز کرده است تا بتوانیم از امکانات موجود در شهر تهران به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با انتقاد از نگاه‌هایی که در گذشته در شهر تهران مبنی بر گران کردن زندگی در تهران وجود داشته است اشاره کرد و گفت: در گذشته به جای اینکه مشکل حمل و نقل عمومی و هوای پاک را با پافشاری حل و فصل کنند، راه حل دیگری را مبنی بر گران کردن زندگی در تهران در دستور کار خود قرار دادند تا با این شیوه آن افرادی که برای زندگی به تهران آمده بودند پشیمان شده و برگردند که این رویه مورد قبول مدیریت شهر اعم از شورا و شهرداری فعلی نیست و ما به دنبال آن هستیم که تهران را به شهری زیست‌پذیر و انسان‌محور تبدیل کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: ما اگر امروز با بحران جمعیت روبرو هستیم این مسئله به گلوگاه اصلی یعنی مسکن  و قیمت آن که در این بخش شهروندان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند بر می‌گردد.

زاکانی با اشاره به اهمیت مسکن برای شهروندان تهرانی تصریح کرد: ما چنانچه ایمنی را در شهر تهران فراهم کنیم اما باز هم موضوع مسکن از اهمیت ویژه‌ای برای شهروندان برخوردار است و در این زمینه باید اقدامات مطلوبی انجام شود لذا مدیریت شهری امروز در این همایش حضور پیدا کرد تا بتواند با همکاری و همراهی انبوه‌سازان مسکن گام موثر و مهمی را در راستای حل مشکل مسکن شهروندان تهرانی بردارد.

وی با اشاره به اراده جدی به وجود آمده برای بخش مسکن در کشور در شهر تهران گفت: کارهای خوبی در این بخش شروع شده و مدیریت شهری نیز بر اساس شرایط، گام‌های موثری را برخواهد داشت و ما به دنبال چرخه مسکن در تهران و افزایش سرعت آن هستیم و تلاش خواهیم کرد که در این مسیر از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

شهردار تهران با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی گفت: یکی از برنامه‌های ما استفاده از این ظرفیت برای ساخت مسکن است. به طوری که در بخش مسکن نیز تلاش شده است تا نواقص و مشکلات در زمان صدور پروانه برطرف شود.

زاکانی در پایان با اشاره به تفاهمنامه فی‌ما‌بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: هفته گذشته تفاهمنامه‌ای با آقای نیکزاد در راستای احداث ده هزار واحد مسکونی به امضا رسید که با سایر مجموعه‌ها نیز تفاهماتی آغاز شده است که جای بخش خصوصی در این عرصه خالی بود که این همایش می‌تواند این ظرفیت را برای مدیریت شهری ایجاد کند. همچنین دبیرخانه این همایش مستمرا در معاونت شهرسازی فعال خواهد بود تا بتوانیم تسهیل‌گری را در حوزه مسکن داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران شهردار تهران شهر تهران مدیریت شهر بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان سال (۱۴۰۲) و افزایش قیمت مسکن در روزهای پایانی سرد سال و همزمان با شروع سال جدید، افزایش نرخ اجاره بها کابوس مستأجران شد که در مقابل با فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، موجب تشدید کابوس آنها شد؛ همچنین با کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی و افزایش دلاری قیمت آپارتمان، انتظار خروج از رکود در کوتاه مدت دور از ذهن است. بنابراین، انتظار می‌رود معاملات تهاتری رونق بیشتری پیدا کند.

بر اساس اهمیت مسکن در معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال گذشته (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره در مناطق «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» و «منطقه ۲۰» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6097535 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص های لازم در زمان خرید لوله داربستی ؛ اصولی خرید کنید!
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران