Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ درحالی که برخی کارشناسان معتقدند روند کاهشی نرخ ابتلا حکایت از عبور از پیک ششم دارد می‌بینیم رشد ۳۶ درصدی نرخ ابتلای روزانه شاهد مثالی قابل توجه در احتمال تغییر شرایط با توجه به سطح پوشش واکسن و رعایت پروتکل‌ها است. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، در نگاه آماری اولیه به آنچه روزانه وزارت بهداشت به عنوان آمار همه‌گیری رسماً اعلام می‌کند شرایط نسبت به ابتدای ماه بهبود نسبی داشته است اما فراز و فرودهای آماری در دوره‌های 24 ساعته نشان می‌دهد که ویروس منحوس همچنان فعال بوده و زیر سایه عادی انگاری می‌تواند مشکل آفرین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه کارشناسان تاکید می‌کنند رسیدن در شرایط بی‌ثابت فعلی آنهم در روزهای پایانی سال یکی از نگرانی‌های اصلی کارشناسان است چون در این شرایط که تجمع و جابه‌جایی جمعیت بسیار بالاتر از ماه‌های گذشته است احتمال از دست رفتن دستاوردهای مدیریتی از ابتدای پیک ششم وجود دارد که این نگرانی در کلانشهرها بیشتر از سایر بخش‌های کشور است.

این گروه تاکید می‌کنند جابه‌جایی گسترده مردم در کلانشهرها و شهرهای صنعتی در کنار کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این دوره می‌تواند خوشه‌های کوچکی از بیماری را ایجاد کند که با درنظر گرفتن رفتار ویروس در دوره‌ نهفتگی خود می‌تواند در ابتدای آغاز تعطیلات یعنی حدود 14 روز آینده مشکل آفرین باشد.

به گفته کارشناسان نگرانی از کلانشهرها به این دلیل است که در این شهرها یا شهرهای صنعتی آمارها نشان می‌دهد هموطنان به دلایل مختلف که یکی از آنها موضوع عادی انگاری به واسطه انجام واکسیناسیون است رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در سطوح نگران کننده‌ای فراموش کرده‌اند به عنوان مثال آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد، 44 درصد تهرانی‌ها دز سوم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و متاسفانه در همین دوره رعایت بهداشت فردی یعنی شستشوی دست‌ها، استفاده از ماسک، دوری از تجمع و ... سطح 54 درصدی را به خود اختصاص داده است درحالی که این شاخص در سراسر ایران 61 درصد تعیین شده است.

از سوی دیگر کارشناسان معتقدند اکنون که سیر صعودی بیماری کرونا در سراسر کشور روند کندتری نسبت به گذشته به خود گرفته است بهترین راهکار این است که هموطنان از فرصت طلایی ایجاد شده برای تکمیل مراحل واکسیناسیون خود گام برداشته و در زمینه مدیریت کم هزینه شرایط گام موثرتری بردارند که در نوروز 1401 شاهد شرایط عبور کم هزینه از پیک ششم باشیم.

پرسه کرونا در کوچه پس‌کوچه‌ بازارهای استان لرستان/ خطر اوج‌گیری دوباره اُمیکرون در شلوغی‌های شب عید +فیلم تشدید نگرانی‌ها از بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی/ ویروس در مراکز خرید ایلام دست به دست می‌شود + فیلم

 

 

استان هرمزگان/ روز سیاه کرونایی با فوت 7 بیمار دیگر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: شرایط کرونایی هرمزگان در حال حاضر مناسب‌تر است، اما هنوز مرگ و میر شاهد هستیم و روز گذشته نیز یکی از سیاه‌ترین روزهای کرونایی استان ثبت شد و متاسفانه 7 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جانباختگان 4 خانم و 3 آقا در محدوده سنی 57 تا 89 ساله بودند. وی تصریح کرد: بدین ترتیب در پانزدهمین روز اسفند ماه جمع جانباختگان این بیماری در استان به 2 هزار و 578 نفر افزایش یافت. 

نوروزیان گفت: با بستری شدن 40 بیمار جدید شمار کل بستری های کرونا در استان به 176نفر رسید اکنون 43 بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند و حال 12 نفر از آنها وخیم است.  وی افزود: هم‌وطنانی که مبتلا به بیماری صعب العلاج هستند به خاطر داشته باشند تزریق واکسن برای آنها بسیار اهمیت دارد. 

استان خراسان رضوی/ کاهش 27 درصدی تعداد بیماران بستری ‌

محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با بیان اینکه بیشترین تعداد بیماران بستری با 576 مورد در سطح استان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند اظهارداشت: با تلاش مدافعان سلامت و همکاری موثر مردم، روند بستری و ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی در حال کاهش است و لازم است برای ادامه این روند، عموم مردم همکاری مستمر با مدافعان سلامت داشته باشند.

وی تصریح کرد: 198 نفر از بیماران بستری در شرایط بدحال و در بخش‌های مراقبت ویژه استان قرار دارند که از این تعداد 158 بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت هستند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طی یک روز گذشته 165 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که نسبت به هفته گذشته کاهش 37 درصدی داشته است خاطر نشان کرد: از این تعداد 149 بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری شدند.

 پهلوان کاشی با بیان اینکه طی یک روز گذشته یک هزار و 22 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردنداظهار کرد: تمامی سطوح خدمات‌رسانی در حوزه‌های بهداشتی و درمانی همچنان در حالت آماده باش هستند و عموم مردم در صورت بروز علائم، ضمن تماس با سامانه 191 و دریافت راهنمایی‌های لازم به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه همکاری مردم نقش موثری در کنترل موج‌های کرونا دارد اظهارکرد: تکمیل واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی مهمترین راهکار در پیشگیری از بیماری کرونا محسوب می‌شود.

استان گیلان/ 81 بیمار کرونایی جدید ‌بستری شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، براساس آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر 466 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و روند صعودی آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان از هفته گذشته نزولی شده است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان 81 بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند و حال 85 نفر از بیماران وخیم بوده و در وضعیت مساعدی نیستند.

 به گفته ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از حدود 500 بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان گیلان 200 نفر هیچ دزی از واکسن کرونا را دریافت نکرده‌‌اند و تنها 144 نفر هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی شهرها در حال حاضر 5 شهرستان استان گیلان شامل شهرستان‌های رودبار، رضوانشهر، فومن، شفت و ماسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و مابقی 12 شهرستان‌ استان نارنجی است.

تا روز گذشته تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، رشت، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، املش و سیاهکل و خمام 11 شهرستان نارنجی گیلان و آستارا، بندرانزلی، صومعه‌سرا، رودبار، رودسر و لاهیجان 6 شهرستان قرمز استان بودند.

استان بوشهر/ 9 فوتی دیگر به جان‌باختگان کرونایی افزوده شد

حسن ملکی‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه از قله موج ششم بیماری کرونا عبور کرده‌ایم اظهار داشت: متأسفانه موارد بالای فوتی افزایش یافته که این مهم به سبب تعداد ابتلای زیاد افراد در روزهای گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت 9 فوتی کرونایی دیگر در استان خبر داد و گفت: روز گذشته 9 بیمار کرونایی بین 43 تا 78 سال سن در بیمارستان‌های استان فوت کردند و تاکنون 2 هزار و 119 نفر به سبب ابتلا به کرونا در استان بوشهر جان باخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته 43 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند افزود: این میزان نسبت به روز گذشته کاهش یافته و اکنون در مجموع 142 نفر بیمار در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند.

ملکی‌زاده با اشاره به اینکه اکنون 23 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند خاطر نشان کرد: از مجموع موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی، 14 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 39 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای 17 مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

وی رعایت شیوه‌نامه بهداشتی را ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز و روزهای پایانی سال از اقشار مختلف مردم تقاضا می‌شود ضمن پرهیز از حضور در تجمعات، شیوه‌نامه بهداشتی را رعایت کنند چراکه عدم استفاده از ماسک و بی توجهی نسبت به رعایت نکات بهداشتی می‌تواند زمینه‌ساز موج بعدی کرونا باشد.

استان فارس/ هر 2 ساعت یک فوتی بر اثر کرونا ثبت شد

به گزارش  خبرگزاری تسنیم  از شیراز، آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان فارس نشان دهنده کاهش چشمگیر شهرستان‌های پرخطر است به گونه‌ای که امروز تنها 4 شهرستان داراب، ممسنی، کوهچنار و سرچهان به رنگ قرمز هستند و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت کم خطر یا نارنجی قرار دارند.

بر این اساس شهرستان‌های زرین دشت، بختگان، خفر، سروستان، قیروکارزین،  لامرد، مهر، فراشبند، فیروزآباد، پاسارگاد، مرودشت، زرقان، بیضا و سپیدان در وضعیت زرد یا کم خطر قرار دارند و مابقی در وضعیت نارنجی هستند.با این حال توصیه‌ها و هشدارها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در روزهای پایانی سال همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو میلیون و 73 هزار و 851 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 611 هزار و 836 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 712 هزار و 806 تست تشخیصی مولکولی بوده که 509 هزار و 796 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 361 هزار و 45 مورد تست سریع انجام شده و 102 هزار و 40 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 102 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته، هم اکنون 740 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 167 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در 24 ساعت گذشته 12 مورد جدید فوتی کووید19 در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و 867 نفر رسید.در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و 855 هزار و 885 دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 374 هزار و 763 دُز نوبت اول، سه میلیون و 56 هزار و 936 دُز نوبت دوم و یک میلیون و 424 هزار و 186 دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

استان کرمان/ فوت 12 بیمار جدید کرونایی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی رسمی کشور که هفتم اسفند‌ماه توسط وزارت بهداشت منتشر شد، در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، 15 شهرستان استان در وضعیت قرمز، 7 شهر در وضعیت نارنجی و یک شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 343 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 224 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 20 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 62 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 12 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 25 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 70 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت 12 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان، مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 486 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 288 هزار و 789 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 994 هزار و 126 مورد و در نوبت سوم 775 هزار و 796 دوز تزریق شده است.

استان ایلام/بدون فوتی و 97 ابتلای جدید

جاسم محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 77 هزار و 840 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 97 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه درحال حاضر 76 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 25 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبودیافته‌ها 75 هزار و 333 نفر بوده است.

محمدی گفت: در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده و مجموع فوت‌شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 215 نفر بوده است.

استان اصفهان/ 447 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 447 مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.وی افزود: در همین بازه زمانی  1353 تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان 447 مورد مثبت اعلام شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر829 بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته 129 بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و 118 بیمار هم ترخیص شدند.عقدک تصریح کرد: 149 نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.وی ادامه داد: 14 مورد فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته گزارش شده که 11 مورد آن قطعی  و 3 مورد مشکوک به کرونا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: 200007 هزار بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد 134 هزار  و 720  نفر بهبود و 6 هزار و 524 نفر فوت کردند.

درحال تکمیل... .

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن برکت واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن برکت واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گزارش خبرگزاری تسنیم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان پوشش دانشگاه علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیمارستان های استان بیمار مبتلا به کرونا بیمارستان ها بیماری کرونا مراکز درمانی مراقبت های ویژه 24 ساعت گذشته کرونا در استان کرونا در مراکز بیمار کرونایی بیماران بستری واکسن کرونا بستری هستند استان ایلام استان بستری استان گیلان استان کرمان شناسایی شده حال حاضر بیمار مثبت بیمار جدید شهرستان ها بستری شدند قرار دارند روز گذشته پروتکل ها بستری شده تزریق شده شده اند پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور