Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «چانگ هوا» این اظهارات را امروز در آیین نخستین فستیوال ملی ووشو که در مجموعه بازار بزرگ ایران برگزار شد بیان کرد. وی افزود: هنرهای ووشوی چین از سابقه طولانی برخوردار است و  این یک میراث فرهنگی گرانبها است که به تدریج توسط ملت چین گسترش یافته و از نظر محتوا منحصر به فرد است. ووشو از چین نشات گرفته و متعلق به جهان است و ایران هم به فرهنگ سنتی چین، به ویژه ووشوی چینی علاقه‌ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیرچین می‌گوید: چین و ایران هر ۲ دارای تمدن باستانی هستند و تاریخچه‌ طولانی در تبادلات دوستانه دارند. در سال‌های اخیر ووشو در ایران رونق گرفته و این ورزش‌ رزمی از محبوبیت بالایی در میان سالمندان، میانسالان و جوانان ایران برخوردار است. بسیاری از علاقه‌مندان به هنرهای رزمی ایرانی برای تحصیل و تمرین به چین آمده‌اند و ورزشکاران ایرانی در مسابقات مختلف بین‌المللی ورزش‌های رزمی به نتایج خوبی دست یافته‌اند.

وی همچنین گفت: بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن با موفقیت به پایان رسید. چین به طور کامل به تعهد خود برای میزبانی بازی‌های المپیک عمل کرد و یک المپیک کم مصرف، ایمن و شگفت‌انگیز را به جهان ارایه کرد که با تحسین جامعه جهانی روبرو شد. پس از میزبانی موفقیت‌آمیز بازی‌های المپیک زمستانی پکن و پارالمپیک زمستانی، شهر هانگژو چین میزبان نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در شهریور ماه ۱۴۰۱ خواهد بود که ووشو یکی از رشته‌های اصلی این بازی‌ها است.

سفیر چین اظهار داشت: شعار بازی‌های آسیایی هانگژو دل به دل - آینده، به این معنی است که مردم از سراسر جهان در صحنه بزرگ بازی‌های آسیایی حضور دارند. همچنین منعکس کننده دیدگاه وحدت، نزدیکی و سرزندگی خانواده بزرگ شورای المپیک آسیا و مشارکت در جنبش المپیک است. این شعار انتقال دهنده اعتماد به نفس و خوش‌بینی، نترسیدن از چالش‌ها و برآورده کردن انتظارات زیبا در کنار یکدیگر و همچنین روحیه المپیکی سریع‌تر، بالاتر، قوی‌تر و متحدتر، همسو با یکدیگر است. همچنین پیام‌آور آرزوی خوب و ایجاد جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشریت خواهد بود. ایران کاروان عظیمی را برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام می‌کند.

چانگ هوا اظهار امیدواری کرد: برگزاری نخستین دوره فستیوال ملی ووشو باعث آشنایی و علاقه بیشتر مردم ایران به این ورزش، ارتقای سطح مسابقات ووشوی ایران، آمادگی برای بازی‌های آسیایی و ترویج فرهنگ چین و ایران و ارتباط و تلاش بی وقفه شود.

 

منبع: فدراسیون ووشو برچسب‌ها ووشو سفیر چین در ایران بازی های آسیایی 2022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ووشو سفیر چین در ایران بازی های آسیایی 2022 ووشو سفیر چین در ایران بازی های آسیایی 2022 بازی های آسیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران

باشگاه گل گهر کار شایسته ای را انجام داده است.

باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران محسوب می شود.

عصر روز گذشته طی مراسمی در باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر و با حضور اعضای انجمن اهدای عضو ایران، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه، کادرفنی و بازیکنان تیم، باشگاه گل‌گهر به عنوان اولین سفیر و حامی اقدام خداپسندانه "اهدای عضو" در میان باشگاه‌های فوتبال کشور معرفی شد.

باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • از بازی با استقلال خیالمان راحت است | انگیزه آسیایی شدن داریم
  • مدیرعامل ملوان: صحبت‌های تارتار زنگ خطر بود