Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رسول پناه در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس صحبت کرده است

مهدی رسول پناه می گوید پرسپولیس ابهامات مالی زیادی دارد.

به گزارش طرفداری، گفتگوی مهدی رسول پناه با روزنامه فرهیختگان را می خوانید:

به‌ عنوان مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس واگذاری سهام این باشگاه را به‌شکل موجود چطور ارزیابی می‌ کنید؟

به‌ نظر من واگذاری پرسپولیس و استقلال یک اتفاق مهم در ورزش است اما انتظار می‌رود روند واگذاری به‌طور شفاف و قانونمند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من این روند را چندان شفاف نمی‌بینم.

مشکل را در کجا می‌بینید؟

متاسفانه صورت‌های مالی شفاف نیستند و این مساله می‌تواند مشکلات زیادی را در ادامه کار به‌وجود بیاورد. در دوره مدیرعاملی سمیعی وقتی صورت‌های مالی را می‌دیدم در آن ایرادات زیادی در برخی قسمت‌ها ملاحظه کردم و این موضوع را چندبار به‌صورت کتبی به ایشان اعلام کردم، حتی زمانی که گزارش مالی را جهت تایید در جلسه هیات‌مدیره آوردند، به‌عنوان رییس هیات‌مدیره آن را تایید و امضا نکردم.

یعنی گزارش مالی اصلا تایید نشد؟

متاسفانه نظرات ارائه‌شده در آن لحاظ نشد و البته پاسخ دقیقی نسبت به موارد اشاره‌شده ارائه نکردند و بدون امضای من این گزارش تایید شد!

موارد مطرح‌شده از جانب شما چه بود؟

درمورد مطالبات قابل‌توجهی از قرارداد اسپانسری باشگاه از اپراتور همراه اول که توسط مدیریت وقت اپراتور پیگیری می‌شد و نیز دریافت دیون و تعهدات موسسه مالی اعتباری کوثر که به‌طور دقیق ثبت و مشخص نشده بود. همچنین اقلامی از بدهی‌های باشگاه که همچنان در گزارش حسابرسی در موردشان ابهاماتی وجود دارد. اسناد همه این موارد دراختیار است. ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس خارج از لیست اموال ثبت‌شده خود، دارایی‌هایی به‌شکل ملک و سهام داشته که موجودیت این دارایی‌ها از سال۹۳ تا سال۹۸ به باشگاه ارائه می‌شد اما مدیران وقت باشگاه برای دریافت آنها اقدام نمی‌کردند.

ظاهرا زمان مدیریت شما پیگیری‌هایی درمورد املاک مرتبط با باشگاه پرسپولیس صورت گرفته بود!

بله، پیگیری‌هایی انجام شد اما این موضوع خودش یک داستان طولانی است و باید زمان دیگری به آن بپردازیم. فقط باید بگویم در گزارش حسابرسی از سال۹۳ بارها درخواست روشن شدن وضعیت دارایی‌ها و سهام مرتبط با سرمایه‌های باشگاه ارائه‌ شده، ولی تا سال۹۸ تلاشی برای انتقال آنها به باشگاه صورت نگرفته است. نمی‌دانم چرا این موضوع به این مهمی نادیده گرفته شده بود.

این دارایی‌ها چیزی غیر از املاکی است که در مورد تعدادی از آنها هم ابهاماتی وجود دارد؟

بله، بخشی از این منابع و دارایی‌ها مربوط است به سهام باشگاه در شرکت سرمایه‌گذاری صدراسیستم پاسارگاد که خیلی راحت نادیده گرفته شد. درصورتی‌ که احیای آن در همان زمان قطعا منابع درآمدزایی باشگاه را به‌نحو بی‌سابقه‌ای افزایش می‌داد. متاسفانه ارزش برند و نیز سهم باشگاه و ارزش‌گذاری شرکت مذکور (sis) در دفاتر نادیده گرفته شده و منعکس نشده‌ است. درضمن همان‌طور که شما به آن اشاره کردید بیش از هزار مترمربع از دارایی‌های باشگاه شامل چهار طبقه ساختمان مجهز به تمام امکانات دفتری و تجهیزات اداری در میدان چیذر نیز از این نوع دارایی‌های نادیده گرفته شده‌اند. می‌دانید این دارایی‌ها برای باشگاهی مثل پرسپولیس چقدر می‌توانست و می‌تواند مهم باشد؟ ضمن اینکه لازم است بگویم تلاش زیادی کرده‌ایم تا انتقال و ارزش موسسه علمی-آموزشی و نیز صندوق نیکوکاری پرسپولیس به دفاتر مالی باشگاه در دوره مدیریت من صورت بگیرد که متاسفانه این کار نهایی نشد و به‌رغم اینکه سازمان خصوصی‌سازی در جریان این موضوعات بوده، آن را در بحث ارزش‌گذاری باشگاه منعکس نکرده ‌است.

چطور شد شما پیگیر این ماجرا شدید؟

وقتی متوجه موضوع شدم با تلاش هیات‌مدیره وقت و کادر مالی باشگاه پیگیر شدیم و در مورد این موضوع با شیرینی که در این ماجرا نقش داشت تماس گرفتیم و ایشان هم اعلام آمادگی کرد با باشگاه همکاری لازم را داشته باشد. خوشبختانه با همراهی ایشان و پیگیری‌های مدیریت مالی باشگاه به نتایج حقوقی و مالی خوبی هم رسیدیم.

چرا به نتیجه نرسید؟

 بنابر مسائلی در وزارت ورزش پیگیری‌ها نهایی نشد!

همه می‌دانند باشگاه پرسپولیس بدهی زیاد دارد اما امروز می‌بینیم بحث واگذاری سهام باشگاه مطرح شده است. شما این روند را چطور ارزیابی می‌کنید؟

برای من جای سوال است که با این همه ابهام مالی چگونه سازمان فرابورس با ارائه سهام باشگاه به مردم موافقت کرده است؟ گزارش مالی نقص‌ها و ابهاماتی دارد که باید روشن شود؟ درخصوص بدهی‌های باشگاه و مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی نیز به نظر باتوجه به صورت مالی منتشرشده مواردی نادیده گرفته شده ازجمله بدهی ۹۵۹هزار یورویی به رادشوویچ و نیز بدهی‌هایی که احکام قضایی برایش صادر شده یا در شرف صدور رای هستند. امیدوارم این ابهامات به دارایی‌های افرادی که در پذیره‌نویسی شرکت می‌کنند، آسیبی نزند. ای‌ کاش برای واگذاری عجولانه عمل نکنند و این امر شفاف و قانونی باشد. در غیر این صورت واگذاری سرخابی‌ها حکایت از چاله به چاه افتادن خواهد بود.

اخبار داغ 

گل دیدنی امید ابراهیمی به الریان در جام امیر قطر (الریان - الوکره) سلفی سردار آزمون پس از اولین بازی در صفحه اینستاگرام بایرلورکوزن مائوریتزیو ساری: کریستیانو رونالدو بازی در پست مهاجم نوک را ایده ای مزخرف می دانست آمار لیونل مسی در فصل جاری لیگ1 فرانسه؛ 78 شوت و ثبت تنها 2 گل 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: نادیده گرفته شده باشگاه پرسپولیس نادیده گرفته شد مهدی رسول پناه پیگیری ها دارایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر باید روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت و در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم بروند. سپاهان که ۳ بازی آخر خود در لیگ برتر و جام حذفی را با برتری به پایان رسانده است کار سختی در این دیدار خارج از خانه خواهد داشت.

«ژوزه مورایس» سرمربی پرتغالی سپاهان برای این بازی، محمد دانشگر مدافع خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و غیبت این بازیکن در ترکیب سپاهان قطعی است. فرشاد احمدزاده هم که در بازی روز گذشته برابر استقلال ملاثانی برای زردپوشان بازی کرد، دوباره مصدوم شده و امروز آزمایشات لازم را می‌دهد تا مشخص شود که آیا به دیدار با پرسپولیس می‌رسد یا خیر.

پیام نیازمند و آریا یوسفی دیگر مصدومان سپاهان در بازی‌های اخیر بودند که روز گذشته هر دو بازیکن برای این تیم در جام حذفی به میدان رفتند و برای دیدار با پرسپولیس هم مشکلی نخواهند داشت.

بازی پرسپولیس و سپاهان در ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد و مورایس امیدوار است تا احمدزاده نیز به این دیدار حساس برسد.

کد خبر 6089819

دیگر خبرها

  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است