Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@03:34:51 GMT

آخرین وضعیت تخلیه کالاهای اساسی در بنادر ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۵۹۸۳

کالاهای اساسی تخلیه شده در بنادر کشور طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۲۷ درصدی داشته است.

به گزارش بازارنیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۲۴ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۲ تن بوده که در قیاس با تخلیه ۱۹ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۵ تنی کالاهای اساسی طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میزان تخلیه گندم طی ۱۱ ماهه امسال معادل ۵ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۶۰ تن بوده که نسبت به تخلیه ۳ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۲۱ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۸۲ درصدی داشته است.

در این میان میزان تخلیه جو معادل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۱۸۹ تن بوده است که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۱۱۵ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه ذرت نیز معادل ۸ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۰ تن بوده که نسبت به تخلیه ۸ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۲۹ تنی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش یک درصدی داشته است.

همچنین میزان تخلیه سویا طی ۱۱ ماهه سال جاری معادل ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۱۸۳ تن بوده که نسبت به تخلیه ۳ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۷۰۸ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشدی معادل ۱۸ درصد را تجربه می‌کند.

میزان تخلیه برنج هم معادل ۲۴۸ هزار و ۸۶۴ تن بوده که نسبت به تخلیه ۲۰۶ هزار و ۹۶۰ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، رشدی برابر ۲۰ درصد داشته است.

تخلیه شکر در بنادر کشور در حدود ۹۸۹ هزار و ۲۸۶ تن بوده که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۰۴ تنی آن در مدت مشابه سال ۹۹، کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت یاد شده معادل یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۵۵۰ تن بوده که نسبت به تخلیه ۹۳۴ هزار و ۷۹۸ تنی این کالای اساسی در مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۶۷ درصدی است.

برچسب ها: بنادر ایران ، گمرک ایران ، کالاهای اساسی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qtq

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بنادر ایران گمرک ایران کالاهای اساسی تنی در مدت مشابه سال مدت مشابه سال گذشته کالاهای اساسی بنادر کشور میزان تخلیه طی ۱۱ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان

 شهرام مبارکی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش یافته است و بیشترین تردد بین استانی در ایام نوروز مربوط به روز نهم فروردین می باشد.

وی افزود: محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس، نیکشهر به چابهار و بالعکس و راسک به چابهار به ترتیب پرتردد ترین محورهای جنوب استان در این مدت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان با اشاره به اینکه بیشترین مقصد خودروهای جنوب سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی بود، ادامه داد: ۲۹ درصد خودروهای ورودی به جنوب استان به طور میانگین یک تا سه روز در جنوب استان ماندگاری داشته اند.

مبارکی با اشاره به افزایش ۷۹ درصدی تماس‌ها با سامانه‌ ۱۴۱ نسبت به مدت مشابه پارسال اضافه کرد: یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و با توجه به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اشتوتگارت و کسب 38 امتیاز بیشتر نسبت به مقطع مشابه فصل گذشته بوندسلیگا
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است