Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام‌ والمسلمین سیدرضا موسوی، رئیس شورای معاونین فرهنگی دانشجویی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در ارتباط با برگزاری دومین رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی در این استان گفت: این رویداد با شرکت ۸۷ تیم از همه واحدهای دانشکاه آزاد اسلامی استان گلستان، در چهار محور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شد که هر کدام از محورهای رویداد شامل ۲۰ گزاره با ۵۶ مسابقه در مرحله مقدماتی و ۱۴ مسابقه در مرحله نهایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته موسوی انتخاب گزاره ها، اولویت‌ها و موافق و منتقد بودن، از سوی خود اعضای گروه‌ها بود که البته گاهی، شاید در برگزاری کمتر از ده درصد از کرسی‌ها مجبور به مشخص‌کردن جبهه موافق و منتقد با قرعه‌کشی می‌شدیم.

وی افزود: هر کرسی آزاداندیشی، شامل دو تیم ۴ نفره از دانشجویان با موضع موافق و منتقد، نسبت به یک گزاره برگزار و همچنین هر کرسی توسط یک کارشناس مجری اداره شد. کمیته داوری نیز متشکل از سه عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان، با دقت به داوری پرداختند و تلاش کردیم همزمان با آغاز ثبت‌نام تیم‌ها از مهرماه، بیش‌از ۲۰ جلسه توجیهی و کارگاه‌های توانمندسازی در حوزه‌های مختلف مانند فن بیان و مهارت مناظره برای دانشجویان شرکت‌کننده، اساتید داور و عوامل اجرایی، برگزار کنیم و مقرر شد که استادان مشاور در کنار تیم‌ها حضور فعال داشته باشند.

موسوی اظهار کرد: مراحل مقدماتی کرسی‌های آزاداندیشی در روزهای ۱۷، ۱۹ و ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ به‌ترتیب در واحدهای آزادشهر، گنبد و علی آباد برگزار شد و مرحله نهایی آن در دو روز دوم و شانزدهم اسفند در واحد گرگان به پایان رسید. همچنین پیش‌بینی می‌شود مرحله کشوری مسابقات از نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱، به‌صورت مجازی آغاز شود. البته بنظرم داوری‌ها در آن مرحله، مخصوصا به‌شکل مجازی بسیار سخت خواهد بود و پیشنهاد می‌کنم از داوران سایر استانها استفاده شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با اشاره به تاثیر کرسی‌های آزاد اندیشی بر شخصیت دانشجویان گفت: کرسی‌ها بی‌تردید مهم‌ترین و مؤثرترین فعالیت فرهنگی است که در شخصیت دانشجویان  اثر تربیتی و اخلاقی نسبتا فوری دارد و در اندیشه، زبان، رفتار، و خلاصه زندگی او اثربخش است. به همین خاطر هیچ محدودیتی جز رعایت اخلاق، مستندگویی، پذیرش رأی مخالف و رعایت اصول و قواعد رقابت‌ها وجود نداشت زیرا اگر سانسور باشد، نمی‌توان نام آن را کرسی آزاداندیشی گذاشت‌.

سیدرضا موسوی در پایان تاکید کرد: شاهد رشد ۳۰۰ درصدی تعداد کرسی‌های برگزارشده، در سال جاری بودیم که اجرای آن جز با تلاش پیگیرانه و کار جهادی ممکن نبود. بیشترین شرکت‌کنندگان در محور اجتماعی با ۳۶ گروه و پس از آن، محور فرهنگی با ۲۷ گروه بود که بنظر بنده همگانی و همه فهم بودن گزاره‌های اجتماعی و فرهنگی، از آن‌ها بیشتر استقبال می‌شود. البته اوج‌گیری ویروس امیکرون بعضی از تیم‌ها را دچار مشکلاتی کرد که با همکاری دانشجویان و همکاران محترم خللی به روند مسابقات وارد نشد و لازم می‌دانم به‌این جهت از همه همکاران خود و اساتید محترم تشکر کنم.

خبرنگار: حسن دانش

انتهای پیام /

حمید انصاری کد خبر: 1132472 برچسب‌ها کرسی‌های آزاداندیشی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرسی های آزاداندیشی کرسی های آزاد استان گلستان کرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد

منابع صهیونیستی جزئیات توافق سه مرحله‌ای پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده به جنبش حماس شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی زن محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن زنده اسرائیلی است.

بر اساس این توافق، جنبش حماس که هم‌اینک ۳ الی ۴ اسیر نظامی زن اسرائیلی را نزد خود در اختیار دارد و در مرحله نخست، ۶۰ الی ۱۰۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد آزاد می‌شوند.

در این گزارش آمده است، توافق مطرح شده سه مرحله‌ای بوده و ۱۲۴ روز طول خواهد کشید.

این رسانه عبری تشریح کرده است که در مرحله اول به مدت ۴۰ روز آتش بس ایجاد می‌شود و ۳۳ اسیر اسرائیلی در مقابل ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند و مردم غزه به خانه‌های خود در شمال غزه باز می‌گردند.

طبق این توافق سه مرحله‌ای، در مرحله دوم به مدت ۴۲ روز آتش بس فوری ایجاد می‌شود، بقیه اسرای اسرائیلی از جمله چند سرباز آزاد می‌شوند، تعدادی اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند که تعداد و هویت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

و در مرحله سوم به مدت ۴۲ روز آتش‌بس ایجاد می‌شود، اجساد تمام اسرای کشته شده اسرائیلی بازگردانده می‌شود، پیکر تمام شهدای اسیر فلسطینی پس داده می‌شود و ارتش اسرائیل از نوار غزه خارج می‌شود.

طبق گزارش منابع خبری، طرف‌های واسطه از جمله آمریکا، مصر و قطر منتظر پاسخ هیئت مذاکره کننده حماس به مفاد سه مرحله‌ای شروط آتش بس اعلام شده هستند.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

این منبع به این کانال گفت که هیئت حماس وارد مصر شده و پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

پیش از این نیز، «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان با اشاره به پایبندی حماس بر شروط چهارگانه خود، حضور مجدد هیأت مذاکره کننده حماس در مصر برای مذاکرات آتش بس را به دلیل عقب نشینی اشغالگران در دور جدید مذاکرات خواند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان
  • کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود۷۰۰ ناظر در انتخابات گنبد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران
  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر