Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:43:17 GMT

ابلاغ شیوه‌نامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۶۰۲۸

ابلاغ شیوه‌نامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان از ابلاغ شیوه‌نامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید خبر داد.

کورش مودت در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: امسال با توجه به آموزش‌های غیرحضوری و بحث تولید محتوا در فضای مجازی، نحوه شناسایی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید تغییر کرد و از طریق سامانه، آیتم‌های مختلفی معرفی و بر اساس فعالیت معلمان، ارزیابی اولیه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت هر کشور رسالتی عظیم در پروراندن مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی شهروندان و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص عهده‌دار است و مربیان و معلمان نقش انکارناپذیری در کیفیت آموزش و پرورش ایفا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: با تاثیر عمیق همه‌گیری ویروس کرونا بر سبک زندگی مردم و به تبع آن تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و ضرورت آموزش غیرحضوری و از راه دور، فعالیت و تلاش معلمان در امر آموزش مضاعف و رویکرد آموزش تغییر کرده است.

مودت گفت: از این رو شیوه‌نامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه ی معلمی متناسب این تغییر در زیست بوم جدید با هدف شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه معلمی مبتنی بر شاخص‌ها و معیارهای کیفی و منعطف، تقدیر و تجلیل از معلمان شناسایی شده در سطوح مدرسه، منطقه، استان و کشور، تقویت فعالیت‌های معلمان در شرایط جدید زیستی آموزشی و پرورشی با ارائه الگو از معلمان موفق و تاثیرگذار تدوین و اجرا شده است که از نتایج اجرای آن در سال گذشته می‌توان به کیفی شدن شاخص‌های شناسایی معلمان، استفاده از بستر الکترونیکی، حذف ارائه مستندات به صورت دستی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تسهیل انتقال تجارب به سایر معلمان نام برد.

وی ادامه داد: معلمان می توانند برای شرکت در این برنامه به سامانه بزرگداشت مقام معلم به آدرس htd.medu.ir مراجعه و نسبت به بارگذاری مستندات الکترونیکی خود اقدام کنند.

مودت در پایان یادآور شد: تمامی معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، حق‌التدریس، قراردادی، خرید خدمات، سرباز معلمان و بازنشستگان شاغل در واحدهای آموزشی و پرورشی اعم از دولتی و غیردولتی و مدارس خاص در هر یک از دوره‌های تحصیلی که ابلاغ حداقل شش ساعت تدریس در هفته دارند می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان آموزش و پرورش معلم شناسایی و معرفی جلوه های ویژه جلوه های ویژه معلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار معلمی در ادامه راه انبیاء الهی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار صبح یکشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان آموزش و پرورش استان ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم و تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و سال روز شهادت حضرت آیت الله مطهری (ره) با اشاره به برخی آیات قرآن و احادیث و روایات مختلف به ماموریت ویژه پیامبران الهی در طول تاریخ برای تعلیم و تربیت بشر اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: کار معلمی در ادامه راه انبیا الهی است چراکه کار انبیا تعلیم و تزکیه بود و قطعاً معلم نیز در این جایگاه قرار می‌گیرد لذا جایگاه معلمان بسیار رفیع و باارزش است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری، بر توسعه و تکریم منزلت معلمان در جامعه تاکید کرد و گفت: موقعیت اجتماعی معلمان باید به گونه‌ای باشد که دانش آموزان آرزو کنند معلم شوند. معلمان نقش پیش برنده‌ای در همه عرصه‌های مادی و معنوی جامعه دارند چراکه نسلی تربیت می‌کنند که سکان دار عرصه‌های مختلف خواهند شد.

وی ادامه داد: توان و شناخت و معرفت معلمان در هر زمان می‌تواند الگویی برای پیش بینی نسل‌های مختلف در کشور شود لذا باید در بحث انتخاب معلمان و توجه به ظرفیت‌های آنان برای انجام وظایف معلمی توجه ویژه صورت گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: دشمن در عرصه‌های مختلف مانند منزلت مادران در خانواده و قدر و منزلت معلمان و اسوه‌های جامعه کار و سرمایه گذاری می‌کند تا ارزش آنها را از بین ببرد لذا باید در این راستا روی معیشت معلمان و منزلت آنان کار کرد تا آرامش خاطر لازم را داشته باشند.

کد خبر 6097166

دیگر خبرها

  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • خاطره بازی با معلمان کوهستان
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • کار معلمی در ادامه راه انبیاء الهی است
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • اجرای طرح شناسایی معلمان فداکار در اصفهان
  • معلّمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند