Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه کنفرانسی با موضوع افغانستان برگزار شد.

در این کنفرانس که توسط شورای راهبردی موسسه مدیریت راهتک هند با همکاری دانشگاه ملی تاجیکستان به مدت دو روز و تحت عنوان «چارچوب تعامل: افغانستان در کانون کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی» برگزار شد نمایندگان کشورهای آسیای مرکزی، هند و روسیه با هدف جستجوی روش های جدید برای مشارکت و دستیابی به صلح و حسن تفاهم در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مشاهد حسین» عضو سنای پاکستان در سخنانی گفت: اشتباهات گذشته در  زمینه افغانستان نباید تکرار عضو شود. کشورهای خارجی نباید در خاک افغانستان جنگ کنند. در مورد حل و فصل مشکلات افغانستان و دستیابی به ثبات در این کشور، باید کشورهای منطقه تصمیم بگیرند نه غرب.

«چینارا آدم قول اوا»، رییس آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه قرقیزستان به نوبه خود با بیان این که مشکل افغانستان مستقیما کشورهای آسیای مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد بر ضرورت تشدید همکاری منطقه ای برای تقویت صلح، ثبات و توسعه در افغانستان تاکید کرد.

«آندروی روسک اف» رئیس مرکز مطالعات اروپایی و آسیایی روسیه نیز در سخنانی مواد مخدر و تروریسم را به هم مرتبط دانست و گفت: تجارت مواد مخدر پرسود اما غیرقانونی است و گاهی اوضاع این مبالغ در عرصه سیاسی استفاده می شوند. بنابراین، تصمیمات عمده سیاسی نیز تحت تاثیر لابی های قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارند.

«عبدالصمد حیدر اف» پرفسور دانشگاه دولتی شرق‌شناسی تاشکند ازبکستان به نوبه خود در سخنانی گفت که سرمایه گذاری در سرمایه‌های انسانی و جوانان افغانستان نیز می تواند به رشد اقتصادی آن کمک کند.

بنابر سخنان وی، ازبکستان تنها راه رسیدن به صلح در منطقه را از طریق توسعه اقتصادی و اجتماعی افغانستان و جذب اقتصاد آن در روابط اقتصادی جهان می داند بنابراین، «تاشکند» در تلاش است بحران با کشورهای همسایه را از طریق تضمین روابط اقتصادی و حمایت از پروژه های زیرساختی بین دولتی حل و فصل کند.

«نارندرا سینگرو» مدیر منطقه ای بانک توسعه آسیایی در افغانستان، خاطرنشان کرد: ثبات در افغانستان می تواند از طریق همکاری اقتصادی بین منطقه ای به دست آید.

پرفسور «حامد سعید اف»، استاد بخش روابط بین المللی و دیپلماسی دانشگاه اسلاو تاجیکستان قاچاق مواد مخدر را دلیل اصلی بی ثباتی در افغانستان عنوان کرد.

وی در بخش دیگری هند روسیه را مهم ترین کشورهایی عنوان کرد که می توانند برای تثبیت اوضاع در افغانستان کمک کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان کنفرانس حل بحران افغانستان آسیای مرکزی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی

برنامه دیدارهای لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی مشخص شد تا حریفان تیم جوانان پسر ایران در این رقابت‌ها مشخص شوند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال؛ سومین دوره مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی (کاوا) از 22 تا 28 اردیبهشت در شهر اسلام‌آباد پاکستان برگزار می‌شود.

پیام تبریک رئیسی به تیم ملی والیبال دانش‌آموزی

تیم والیبال جوانان ایران که خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی مردان زیر 20 سال آسیا آماده می‌کند به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات شرکت می‌کند و در نخستین مسابقه خود به مصاف ترکمنستان می‌رود.

تیم‌های ملی والیبال افغانستان، قرقیزستان، پاکستان، سریلانکا و ترکمنستان دیگر تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند که در یک گروه به صورت دوره‌ای به مصاف یکدیگر می‌روند و در پایان مرحله گروهی، تیم‌های اول و دوم جدول برای مقام قهرمانی و تیم‌های سوم و چهارم جدول برای مدال برنز مسابقات با هم مسابقه می‌دهند.

این رقابت‌ها در سالن 10 هزار نفری اسلام‌آباد برگزار می‌شود و برنامه مرحله گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی به وقت محلی به شرح زیر است:

شنبه 22 اردیبهشت
ساعت 13؛ ایران – ترکمنستان
ساعت 15:30؛ سری‌لانکا – قرقیزستان
ساعت 18؛ افغانستان – پاکستان

یک‌شنبه 23 اردیبهشت
ساعت 13؛ قرقیزستان – ترکمنستان
ساعت 15:30؛ سری‌لانکا – پاکستان
ساعت 18؛ ایران – افغانستان

دوشنبه 24 اردیبهشت
ساعت 13؛ سری‌لانکا – افغانستان
ساعت 15:30؛ ایران – قرقیزستان
ساعت 18؛ترکمنستان – پاکستان

روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت تیم‌های شرکت کننده استراحت دارند.

چهارشنبه 26 اردیبهشت
ساعت 13؛ ایران – سری‌لانکا
ساعت 15:30؛ افغانستان – ترکمنستان
ساعت 18؛ قرقیزستان – پاکستان

پنجشنبه 27 اردیبهشت
ساعت 13؛ افغانستان – قرقیزستان
ساعت 15:30؛ ترکمنستان – سری‌لانکا
ساعت 18؛ ایران – پاکستان

جمعه 28 اردیبهشت
ساعت 15؛ دیدار رده‌بندی (تیم سوم جدول – تیم چهارم جدول)
ساعت 17:30؛ دیدار فینال (تیم دوم جدول – تیم اول جدول)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان