Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات عراقی به سفر قریب الوقوع هیئتی از این کشور به ایران و نیز موعد صادرات برق ترکیه به عراق اشاره کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «احمد العبادی» سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد: به دستور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق هیئتی دولتی متشکل از وزرای برق، دارایی، نفت و مدیرکل بانک تجارت عراق ایجاد شد و این هیئت به تهران خواهد رفت و درباره امضای توافقات گازی و پرداخت بدهی‌‌ها با طرف ایرانی رایزنی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تاکید کرده بود: پس از انجام مذاکرات و پایان این سفر، عراق بخشی از بدهی‌های خود را به ایران پرداخت خواهد کرد.

 العبادی با اشاره به امکان افزایش صادرات گاز ایران به عراق برای آمادگی برای فصل تابستان گفت: بدهی‌های عراق به ایران به یک میلیارد و 692 میلیون دلار می‌رسد و هیئت عراقی درباره امکان پرداخت این بدهی‌ها به صورت مرحله‌‌ای و سالانه در طول سه سال یا پرداخت یکجا پس از افزایش میزان صادرات گاز به این کشور بحث و رایزنی خواهد کرد.

العبادی در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: ‌کاهش صادرات گاز ایران به عراق هنوز ادامه دارد و ایران روزانه حداقل باید 45میلیون مترمکعب گاز به عراق صادر کند اما این صادرات اکنون 8 میلیون متر مکعب است.

«احمد موسی» دیگر سخنگوی رسمی وزارت برق عراق هم پیش از این نیز اعلام کرده بود هیئت‌‌های بلندپایه عراقی از جمله سه وزیر و مسوولان دیگر به زودی به ایران سفر خواهند کرد. هدف از این سفر توافق درباره ازسرگیری ‌سازو‌کار صادرات گاز ایران به این کشور و حمایت از شبکه ملی برای آماده شدن برای فصل تابستان است.

رایزنی وزیر برق عراق برای واردات گاز از قطروزارت برق عراق: طلب ایران بابت واردات گاز به صندوق اعتباری واریز شده استتاکید وزارت برق عراق بر آمادگی برای پرداخت بدهی‌های ایران

بر اساس این گزارش، فواد حسین، وزیر خارجه عراق نیز اخیرا در گفتگو با الشرق الاوسط با اشاره به بحران‌‌ برق و گاز در عراق گفت 45 درصد برق و گاز این کشور از ایران وارد می‌شود؛ اما ایران نیز خودش گاهی اوقات با بحران مواجه می‌شود زیرا کشور بزرگی است و به برق زیادی نیاز دارد به همین دلیل به این فکر هستیم که از کشورهای خلیج فارس انرژی وارد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق صادرات گاز برق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به نام نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران گشایش یافته و تا دوازدهم اردیبهشت دایر است افزود: گلستان در سالن ۴۱ نمایشگاه بین المللی تهران غرفه دارد و تا کنون دوازده هیئت تجاری خارجی و ۲۰ هیئت اقتصادی از استان‌های کشورمان از غرفه گلستان در این نمایشگاه بازدید کردند.

محمد دهنوی گفت: در این بازدید‌ها رایزنی‌های تجاری هم برای توسعه مناسبات اقتصادی انجام شده است.

او همچنین افزود: گلستان یکی از بهترین استان‌ها در این نمایشگاه بود و توان تولید استان در زنجیره طیور و آبزی پروری آن مورد تحسین قرار گرفت.

دهنوی گفت: در این راستا دبیرخانه زنجیره ارزش راهبردی در استان کار مطالعات ۲۱ زنجیره را آغاز کرده است که بیش از ۸۰ درصد ظرفیت اشتغال استان را در بر می‌گیرد.

طبق گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، این نمایشگاه با حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر و بازرگان بین المللی و ۶۰ هیئت عالی رتبه تجاری برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است