Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از همکاری با چهار هزار و 200 مرکز درمانی و 160 بیمارستان برای جمع آوری پسماند‌های عفونی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد مهدی عزیزی گفت: طبق ماده7 قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی پسماند‌های صنعتی و ویژه به عهده تولیدکننده خواهد بود و در صورت تبدیل آن به پسماند عادی به عهده شهرداری ها، دهیاری‌ها و بخشداری هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه طبق همین قانون، مدیریت‌های اجرایی می‌تواند تمام یا بخشی از عملیات مربوط به جمع‌آوری، جداسازی و دفع پسماند‌ها را به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار کند، افزود: این سازمان پس از مراحل قانونی و انتحاب پیمانکار، با 4200 مرکز درمانی و حدود 160 بیمارستان به منظور جمع‌آوری و دفع مناسب پسماند‌های عفونی و شبه‌خانگی قرارداد همکاری امضا کرده است.
عزیزی ضمن تاکید بر این مهم که طبق قانون مدیریت پسماند مصوب سال 83، مسئولیت ساماندهی و دفع پسماند‌های مختلف در قانون مدیریت پسماند مشخص شده است، گفت: شهرداری تهران مسئول بی‌خطر سازی زباله پزشکی نیست و براساس این قانون، شهرداری‌ها مسئول جمع‌آوری، پردازش، امحا و دفن زباله‌های عادی هستند و مسئولیت پسماند‌های ویژه با تولیدکننده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولیت امحاء پسماند‌های پزشکی با وزارت بهداشت و ناظر هم در این زمینه سازمان محیط زیست است، افزود: با توجه به اینکه حفظ بهداشت عمومی معابر شهر و ارتقای سطح سلامت شهروندان از اهداف اصلی این سازمان است و به منظور تحقق هر چه مطلوب‌تر این مهم، پسماند‌های تولیدی مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها توسط پیمانکاران واجد شرایط (بخش خصوصی) و تحت نظارت این سازمان جمع‌آوری و حمل پسماند‌های مزبور به صورت بسته‌بندی و با رعایت کامل شرایط بهداشتی و مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی به صورت ماهانه و منظم انجام می‌شود.
وی با اشاره به جمع‌آوری حدود 110 تن زباله‌های بیمارستانی به صورت روزانه در ایام کرونا خاطرنشان کرد: تفکیک پسماند در مبدأ از موضوع‌های مهم در کلانشهر تهران است که این مسئله در مراکز بهداشتی و درمانی از اهمیت بیشتری برخوردار است. برهمین اساس، پسماند‌های عفونی و شبه‌خانگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط 55 خودرو فان جدید، مجهز به دوربین و با رعایت استاندارد‌های زیست محیطی و توسط افراد آموزش دیده جمع‌آوری و ضمن کنترل لحظه‌ای به آرادکوه منتقل می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان پسماند مدیریت پسماند پسماند ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه فوری پلیس درباره خبر پلمب این بیمارستان به‌دلیل کشف حجاب

به گزارش خبرآنلاین،مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: در پی انتشار فیلم پلمب بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می‌رساند؛ پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و حضور مأمور پلیس در بیمارستان، محرز شد درب مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح نمی‌داند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900230

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • اطلاعیه فوری پلیس درباره خبر پلمب این بیمارستان به‌دلیل کشف حجاب
  • دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد
  • تکذیب پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب
  • پلیس پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب را تکذیب کرد
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد