Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات با اشاره به تحریم و محدودیت اعمال شده از سوی یک شرکت امریکایی علیه روسیه،در کانال تلگرام خود نوشت:

 پس از اعمال تحریم‌های یکجانبه دولت ایالات متحده آمریکا بر ایران و به ویژه پس از خروج ترامپ از برجام، بسیاری از شرکتهای تهیه‌کننده‌ی زیرساخت خدمات فناوری اطلاعات در دنیا، به ویژه شرکتهای تامین کننده زیرساخت خدمات ابری و پلتفرمهای نرم‌افزاری تلفن‌همراه، ارائه خدمات به شرکتها و کاربران ایرانی را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از این شرکتها حتی نام کشور ایران را از لیست کشورهای ارائه‌ی خدمات خود حذف کردند تا آنجا که بازیهای رایانه‌ای نیز کاربران ایرانی را از تیغ تیز تحریم در امان نگذاشتند.

در کنار این فناتحریم (تحریم فناوری) لبه قیچی دیگری با نام فیلترینگ‌های نامعقول نیز اهرم فشار دیگری بر کاربران و شرکتهای فناوری اطلاعات ایران بوده است.

باید دید اکنون که فشارهایی به مراتب کمتر از آنچه در این سالها از خارج و داخل بر زیست بوم فناوری اطلاعات ایران وارد شد، بر روسیه تحمیل شده است، آیا شرکتهای روس توان تحمل آن را خواهند داشت یا خیر؟

فراموش نکنیم که سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی ایران، علیرغم همه تحریم‌ها از ۱/۷ درصد در سال ۹۲ به بیش از ۶/۴ درصد در سال ۱۳۹۹ رسید.

اگر نبود ایستادگی مثال زدنی و تلاشهای شرکتهای ایرانی و همچنین سیاستهای دولت در توسعه‌ی فناوری اطلاعات؛ با هجمه‌ی تحریم‌ها، پافشاری و لجاجت کج‌فهمان و پروپاگاندای رسانه‌ای خارجی و داخلی علیه زیست بوم فناوری اطلاعات ایران، مشخص نبود آیا امروز از توسعه دیجیتال در ایران چیزی باقی‌مانده بود یا نه! امیدها و ایستادگی‌هایی که با امثال طرح‌صیانت روز به روز کم‌رنگ‌تر و شکننده‌تر می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا محمدجواد آذری جهرمی طرح صیانت جنگ اوکراین اینترنت ایران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد!

ادموند بارسقیان یوتیوبر ایرانی ساکن کالیفرنیا که پست‌هایش مربوط به خودرو است، صبح امروز دوشنبه به وقت محلی در حال شوآف رانندگی با مک لارن سنا ۱.۵ میلیون دلاری بود که کنترل خودرو را از دست داد و ماشین گرانقیمت را به آهن پاره تبدیل کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ماشین به دیوار نمایشگاه اتومبیل لکسوس برخورد کرد و متوقف شد.

ادموند موندی که خود را یک کارآفرین معرفی کرده، در پستهایش سوار بر خودرو‌های گرانقیمت شده و با آنها ویراژ می‌دهد.

به گفته کارشناسان نوع برخورد طوری است که شرکت بیمه خسارت را پرداخت نخواهد کرد و هزینه تعویض و تعمیر نیز سرسام آور خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # خودرو ، تصادفات رانندگی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد!
  • یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد! | تصاویر
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • تبریک بهادری جهرمی به بانوی ورزشکار ایرانی
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!