Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:24:13 GMT

انجام کشت قراردادی برنج در ۱۰ درصد از شالیزارهای رشت

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۶۹۲۲

انجام کشت قراردادی برنج در ۱۰ درصد از شالیزارهای رشت

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: امسال کشت قراردادی برنج در ۱۰ درصد از شالیزارهای بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور اجرا می شود.

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا از اجرای شخم زمستانه در ۲۳ درصد از شالیزارهای این شهرستان خبر داد و گفت: افزایش کمیت و کیفیت برنج در سال آتی از برنامه های این اداره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنا به برنامه ریزی وزارت کشاروزی برای افزایش تولید برنج و اجرای طرح کشت قرارداری برنج مقرر شده است امسال در ۶۰۰۰ هکتار از شالیزارهای رشت کشت قراردادی برنج اجرا شود.

کشت رقم بومی و پرمحصول در برنامه کشت قراردادی برنج

اسدی پرور ادامه داد: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و بیشترین رقم برنجی که در آن کشت می شود، رقم هاشمی است و برای کشت قراردادی برنج، هم رقم هاشمی و هم برنج پرمحصول کشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت بیان کرد: در کشت قراردادی برنج امسال برای اولین بار حمایت بهتری از کشاورزان صورت خواهد گرفت و  کلیه نهاده ها در اختیار برنجکار در کشت قراردادی قرار می گیرد.

تهیه بذر و انجام آزمون خاک در شالیزارهای کشت قراردادی برنج

وی با بیان اینکه تسهیلات کم بهره هم در برنامه کشت قراردادی وجود دارد، یادآور شد: تهیه بذر و انجام آزمون خاک نیز در کشت قراردادی برنج وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رشت با اشاره به انجام کشت قراردادی برنج در رشت در هفته جاری، خاطرنشان کرد: از هفته آینده تقویم زراعی برنج نیز شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: رشت ۶۲ هزار هکتار شالیزار دارد و از ۱۰ درصد کشت قراردادی برنجی که انجام خواهد شد در ۲۰۰۰ هکتار آن برنج پر محصول و در بیش از ۴۰۰۰ هکتار برنج بومی به صورت کشت قراردادی برنج انجام خواهد شد.

اسدی پرور ادامه داد: با اجرای تقویم زراعی برنج راندمان آب نیز افزایش خواهد یافت.

حذف دلالان و تامین منابع مالی داشت در کشت قراردادی برنج  

وی گفت: یکی از مزایای اجرای کشت قراردادی برنج در رشت این است که کشاورزانی که توانایی مالی و ترویجی در هنگام داشت و کشت برنج ندارند با اجرای این طرح با کمتر مشکلات مالی مواجه خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی رشت با بیان اینکه حذف دلالان از جمله دستاوردهای کشت قراردای برنج است، تصریح کرد: امسال چون اولین کشت قراردادی برنج است ده درصد از مزارع برنج رشت را اختصاص دادیم و یقینا سال آینده در شالیزارهای بیشتری از شهرستان رشت کشت قراداری انجام خواهد شد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشت قراردادی برنج شخم زمستانه مدیر جهاد کشاورزی کشت قراردادی شهرستان رشت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

طی مراسمی با حضور مدیران عامل ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور مدیران عامل 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.

بر این اساس قرار است با مشارکت کشتی‌سازی صدرا، ایزو ایکو و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تمام ایرانی ایجاد شود.

مدیر عامل صدرا در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت‌های کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از برکات تشکیل این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

علیپور افزود: بر این اساس از بهره‌برداران انتظار داریم از ظرفیت کنسرسیوم مذکور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه صدرا با کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش قراردادی دارد گفت: در حال حاضر با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادی برای ساخت 4 کشتی با ظرفیت 3500 و 5000 تن را داریم.

مدیر عامل کشتی‌سازی صدرا ادامه داد: کشتی‌های 5 هزار تنی از نوع شناورهای رورو هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دو فروند را به آنها تحویل بدهیم.

علیپور یادآور شد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل آن به ما قول دادند که در صورت تحویل اولین کشتی بلافاصله قرارداد سفارش دو فروند کشتی دیگر را امضا کنیم.

وی در خصوص شرکت ملی نفتکش نیز گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم با این شرکت قراردادی امضا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • توافق میلان با خولن لوپتگی برای قراردادی ۳ ساله / ادعای گاتزتا
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد