Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-29@18:50:57 GMT

تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت آنلاین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۶۹۲۳

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بندهای (ط) و الحاقی ۱ و ۲ تبصره ۱۰ بودجه را به شرح زیر تصویب کردند.

ط- فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۱ سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد نماید که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت به‌صورت برخط انجام و مراجعه حضوری اشخاص صرفاً برای احراز هویت فرد، اصالت خودرو و فک و نصب پلاک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا نیروی انتظامی موظف به انجام اقدامات زیر است:

۱- پلاک را صرفاً از طریق مؤسسات مجاز و صاحب صلاحیت غیردولتی تعویض و تعرفه مندرج در جدول شماره (۱۶) این قانون را از متقاضی دریافت و سهم موسسه ذی‌ربط را به‌طور مستقیم پرداخت و مابقی را به ردیف درآمدی ۱۴۰۱۱۴ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل واریز نماید. نیروی انتظامی موظف به اعلام جزئیات دریافتی به متقاضیان است.

۲- به استناد تبصره (۱) ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ مالیات نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت را در هنگام فک و نصب پلاک به ترتیب مقرر شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور دریافت و به حساب‌ مربوطه نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

بند الحاقی۱- در انتهای ماده(۲) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹/۹/۱۹ و اصلاحات و الحاقات بعدی بعد از عبارت "جزای نقدی" عبارت "جزای نقدی معادل مالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده است" اضافه می‌شود و منابع حاصله پس از واریز به خزانه داری کل کشور از محل ردیف های مربوطه، به صورت درآمد - هزینه جهت مبارزه با سوء جریانات اداری و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور در اختیار این سازمان قرار می گیرد. ‌

الحاقی ۲-‌ معادل دودرصد(۲%) وجوه قطعی برگشتی به حساب خزانه و یا حساب دستگاههای اجرائی، ناشی از اقدامات مؤثر نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور از محل ردیف های ...- ۵۵۰۰۰۰ و ...- ۵۵۰۰۰۰ جدول شماره(۹) این قانون در قالب اعتبارات هزینه ای و تملک دارائی های سرمایه ای به این سازمان اختصاص می یابد.

منبع: ایسنا

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران

شهردار منطقه۱۳ از تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده با اتخاذ تمهیداتی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد هادی علی احمدی اظهار کرد: در سال گذشته در راستای  برنامه ابلاغی سازمان نوسازی و تحقق برنامه 4 ساله چهارم توسعه و تحول شهر تهران مبنی بر نوسازی سالانه 3 درصد پلاک‌ها در بافت‌های فرسوده شهر تهران با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه معاونت شهرسازی و معماری این منطقه براساس برنامه پیش‌بینی شده موفق به تحقق 100 درصدی نوسازی پلاک‌های واقع در بافت فرسوده شده است.

شهرداری تهران در نوسازی بافت فرسوده می تواند الگوی سایر کلانشهرها باشد

وی افزود: با توجه به تشکیل ادارات نوسازی در مناطق 22 گانه که با تلاش‌های سازمان نوسازی شهر تهران در این دوره صورت گرفت، گام مهمی در جهت تسریع و تسهیل نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق انجام شده است که همین امر موجب شده علی‌رغم چالش‌های موجود و ریزدانه بودن املاک واقع در بافت فرسوده این منطقه، با پیگیری‌های بعمل آمده اداره نوسازی 161 پلاک در محدوه مورد نظر  نوسازی شود که این امر منجر به محقق شدن 100 درصدی برنامه ابلاغی توسط سازمان نوسازی شهر تهران شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که تاکنون دیده اید‍! | ویدئو
  • کشف ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت قاچاق در مازندران
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد | تیمی با این عظمت نباید اینگونه غافلگیر شود