Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:02:42 GMT

توصیه‌های بهاری به باغبانان گیلانی

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۶۹۷۲

توصیه‌های بهاری به باغبانان گیلانی

منوچهر پارسافر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضرورت توجه باغداران به هرس درختان افزود: هرس درختان از اقدامات مهم باغبانی و با هدف حذف شاخه‌های خشکیده، کاهش آفات و مصرف سموم، بهبود کیفیت میوه و جوان سازی و افزایش عمر درختان انجام می‌شود بنابراین ضروریست تا باغداران به این مهم توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هرس زمستانه در باغ‌های مرکبات پس از برداشت محصول و برطرف شدن خطر یخبندان زمستان، قبل از کودپاشی و شروع رشد بهاره زمان مناسب برای هرس درختان است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری‌ها از دیگر اقدامات مهم توسط باغداران است، افزود: مدیریت کف باغات با هدف هرس علف‌های هرز و تمیز کردن باغ نیز اهمیت بسزایی دارد.

وی چالکودکردن را از دیگر توصیه‌های فنی برای باغداران عنوان کرد و اظهار داشت: در اختیار قرار گرفتن مواد مغذی مورد نیاز درختان میوه در شروع فصل رشد، جلوگیری از خشکیدگی سر شاخه‌های درختان میوه، کاهش شکوفه‌ریزی، افزایش برگ‌دهی و کاهش علف‌های هرز از مزایای چالکودکردن است.

پارسافر در ادامه با اشاره به اهمیت سم‌پاشی درختان بیان داشت: سم‌پاشی باید در وضعیت آب و هوایی مساعد انجام شود و حداقل تا چند ساعت بعد از سم‌پاشی به دلیل اینکه اثر سم از بین نرود، باران نبارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان سطح باغی در گیلان را افزون بر ۱۱۵ هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: محصولات کیوی، مرکبات، فندق، زیتون، چای و گیاهان دارویی از محصولات استراتژیک باغی استان است.

۲۶ هزار بهره‌بردار در این حوزه فعالیت دارند که سالانه ۶۷۵ هزار تن محصولات باغی در استان گیلان تولید می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری در منطقه قره‌داغ

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری در منطقه قره‌داغ

دیگر خبرها

  • (تصاویر) شکوفه‌های بهاری در منطقه قره‌داغ
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • قابی زیبا از طبیعت روستای تانی محله + فیلم
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • دانشگاهیان گیلانی در حمایت از دانشجویان آمریکایی چه گفتند؟
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • شکوفه‌های بهاری در عجب شیر
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما