Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سونیا ساواژ وزیر انرژی آلبرتا که در آستانه برگزاری کنفرانس سالانه انرژی «CERAWeek» در هوستون آمریکا به سر می برد به خبرگزاری رویترز گفت: نفت آلبرتا اصلی ترین منطقه تولید نفت در کانادا می تواند یک راه حل جایگزین در تنگنای ذخایر انرژی آمریکا باشد.

در شرایطی که آمریکا هیاتی را به کاراکاس پایتخت ونزوئلا اعزام کرده تا تحریم های نفتی این کشور را کاهش دهد، این مقام کانادایی گفت: نفت آلبرتا راه حل است و نفت ونزوئلا و دیگر مناطق راه حل جایگزین نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجدان هیچ ملتی قبول نمی کند که در شرایط حمله روسیه به اوکراین، از مسکو نفت یا فرآورده نفتی بخرد.

دیگر مقامات آلبرتا هم پیش از این از اعلام آمادگی برای جایگزینی نفت آلبرتا به جای نفت روسیه خبر داده بودند و گفته بودند که می توانند روزی ۱ میلیون بشکه نفت بیشتر به بازار انرژی تزریق کنند.

قیمت نفت در بازارهای آسیایی روز دوشنبه به ۱۲۸ دلار در هر بشکه افزایش یافت که ۸۳ دلار افزایش در هر بشکه را نسبت به ماه ژانویه نشان می دهد.

تحریم روسیه، بازار گاز را نیز تحت تاثیر قرار داده و تحلیلگران حوزه انرژی بر این باورند که گاز مایع آمریکا، قطر و استرالیا در کنار صادرات گاز نروژ، به سختی می توانند جایگزین ۲۰۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه شوند و قاره سبز حداقل تا ۱۰ سال آینده نیازمند گاز این کشور است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. وی بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

برچسب‌ها اوکراین روسیه ایالات متحده آمریکا نفت کانادا پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ایالات متحده آمریکا اوکراین روسیه ایالات متحده آمریکا نفت کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود

سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات ال‌ان‌جی این کشور مظهر "رقابت ناعادلانه و غیرقانونی" است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات ال‌ان‌جی این کشور مظهر "رقابت ناعادلانه و غیرقانونی" است.

وی گفت: باید دید چه تعاریفی انجام خواهد شد، چه محدودیت هایی به ویژه… اعمال می شود.

پسکوف افزود: در واقع، تلاش‌ها برای بیرون راندن روسیه از بازارهای انرژی ادامه دارد؛ البته تغییر به سمت بازارهای گران‌تر قبل از هر چیز برای ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر سودآور است.

بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شداحتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه

سخنگوی دولت روسیه در ادامه گفت: برای مصرف‌کنندگان نهایی وعمدتاً بخش‌های صنعتی اروپا، این (تحریم‌ها) به معنای گاز گرانتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدیهی است که ما به دنبال راه هایی برای عبور از این موانع غیرقانونی خواهیم بود؛ این یک رقابت ناعادلانه و غیرقانونی است.

بلومبرگ پیشتر به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال ممنوعیت صادرات مجدد گاز ال‌ان‌جی روسیه از طریق بنادر اروپایی به کشورهای ثالث به عنوان بخشی از پیش نویس چهاردهمین بسته تحریم های ضد روسیه است. هرچند که اتحادیه اروپا قصد ندارد کشورهای عضو را از خرید آن برای استفاده در قلمرو خود منع کند.

پیش از این، مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال نیز طی اظهاراتی اعلام کرده بود که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد و از آن خارج خواهد شد.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022، به شدت افزایش یافت.

در پی افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و شرکت‌های اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را بسیار کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تامین آن، تحت فشارهای شدیدی از سوی افکار عمومی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده