Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@07:03:56 GMT

پلیس کنگره آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۷۰۱۷

پلیس کنگره آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام کرد

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: کاروانی از کامیون داران و رانندگان کامیون آمریکایی که خواستار پایان بخشیدن به سیاست‌های کرونایی دولت بایدن هستند در جاده کمربندی واشنگتن دی. سی اقدام به تردد کردند.

این رسانه خبری آمریکایی درادامه گزارش داد: این کاروان که موسوم به «کاروان مردمی» و نشات گرفته از اعتراض کامیونداران در کانادا است، با ورود به شهر واشنگتن دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سی از روز یکشنبه (روز گذشته) باعث ایجاد ترافیک و مشکل تردد در اطراف محدوده «کاپیتال هیل» منطقه‌ای که کنگره آمریکا در آن قرار دارد، شده اند.

سی ان ان افزود: در بیانیه پلیس کنگره در واکنش به این اعتراض و ایجاد اختلال تردد، آمده است: هیات پلیس کاپیتال با اعلام وضعیت فوق العاده، می‌خواهد اطمینان حاصل کند که پلیس کنگره آمریکا در صورت لزوم قادر به واکنش و انجام عملیات است.

سی ان ان درادامه گزارش داد: در اعلامیه پلیس کنگره آمریکا از کارکنان و نمایندگان کنگره خواسته است تا از مسیر‌های جایگزین و وسائل نقلیه عمومی برای آمدن به کنگره استفاده کرده و یا حدالامکان دورکاری کنند.

این گزارش می‌افزاید: اعتراض‌های روز گذشته به اجرای دستور العمل‌های کرونایی که رانندگان کامیون در آن حضور داشتند، ساعت‌ها در کمربندی واشنگتن دی. سی به طول انجامید و انتظار می‌رود این اعتراض‌ها امروز (دوشنبه) نیز ادامه یابد؛ بنابراین گزارش فرماندهان پلیس کنگره آمریکا نسبت به هرگونه اقدامی از سوی کامیون داران و یا دیگر وسایل نقلیه‌ای که به طرق مختلف باعث ایجاد راهبندان در اطرف ساختمان کنگره و نواحی پیرامون آن شوند، ابراز نگرانی می‌کنند.

ابراز نگرانی نیرو‌های پلیس و امنیتی کنگره بیشتر ناشی از واقعه موسوم به «۶ ژانویه»، حدود ۱۴ ماه پیش است که هزاران سفیدپوست افراطی آمریکایی پس از سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا به عمارت کنگره آمریکا یورش بردند، محلی که در آن آخرین روند از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا درجریان بود و ترامپ از مایک پنس معاون خود خواسته بود تا وی را برنده این انتخابات اعلام کند.

این حادثه که اکثر کارشناسان، تحلیلگران و رسانه‌های آمریکایی آنرا یک اقدام تروریستی هم سطح با واقعه یازده سپتامبر دانستند، همچنان جامعه مدنی و سیاسی آمریکا را در یک شوک فرو برده است، حمله به دموکراسی در این کشور توصیف شد.

وقوع اتفاقی مشابه بخصوص برای انتخابات ۲۰۲۴، کابوسی برای محافل سیاسی آمریکا و نیرو‌های محافظت کننده از عمارت کنگره است.   منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پلیس کنگره آمریکا وضعیت فوق العاده پلیس کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک پرحجم در مسیر بازگشت از شمال در دو محور هراز و چالوس خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی راه‌های کشور پس از پایان تعطیلات ۳ روزه در کشور گفت: در طول تعطیلات اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری بودیم و در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. روند سفرهای برون شهری نیز از روز چهارشنبه آغاز شده و در حال حاضر نیز شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم. در همین راستا نیز گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا ، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد:‌ در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در تمامی جاده‌های کشور است.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902956

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید