Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:44:43 GMT

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در مسکن‌های غیر ایمن

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۷۰۳۲

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در مسکن‌های غیر ایمن

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی، روز دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در همایش الزامات، راهکارهای تولید، مانع زدایی و پشتیبانی مسکن و ساختمان شهر تهران، اظهار داشت: واقعیت این است که نهضت ملی مسکن در کشور شروع شده و یک عزم ملی پیرامون آن شکل گرفته است.

وی افزود: اکنون کشور با موضوع بد مسکنی رو به رو است و بر اساس آمارهای ستاد بازآفرینی شهری ۱ میلیون و ۶۰۶ هزار هکتار بافت "فرسوده میانی" وجود دارد که از این میزان ۷۰ هزار هکتار جزو بافت فرسوده، ۶۰ هزار هکتار بافت ناپایدار و ۳۳ هزار هکتار نیز بافت تاریخی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر از مردم در این مسکن‌های لرزان زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئینی بیان کرد: با انجام نوسازی هر پلاک فرسوده ۶/۷ پلاک جدید ایجاد می‌شود. به عنوان مثال در شهرداری تهران به ازای ۱۰۰ هزار پلاک نوسازی شده ۲/۹ پلاک جدید ایجاد می‌شود به عبارتی با هر نوسازی هم یک سقف لرزان نوسازی شده و هم واحدهای جدیدی در تهران ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران یادآور شد: در حال حاضر در تهران ۲ میلیون و ۵۷۰ واحد فرسوده در تهران وجود دارد که با نوسازی این واحدهای مسکونی ۵ میلیون واحد جدید به ازای آن تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: مردمی که مالک این پلاک‌ها هستند، به تنهایی نمی‌توانند نوسازی واحد مسکونی خود را انجام دهند و باید انبوه سازان و سرمایه گذاران در کنار مردم قرار گیرند.

آئینی با بیان اینکه نوسازی در بافت فرسوده نیاز به انجام کار فرهنگی دارد، گفت: سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه نیاز به بسته‌های جامع شهرسازی دارند و در حوزه تسهیلات اداری حمایت شوند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد به ازای کوتاه شدن هر ۶ ماه از روند اعطای مجوزها، ۱۰ درصد به ارزش افزوده سرمایه گذاران افزوده می‌شود.

کد خبر 5441101

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران درختکاری کمیته امداد امام خمینی روز درختکاری یوسف نوری مهدی چمران پلیس راهور آموزش و پرورش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران قوه قضاییه وضعیت معابر آلودگی هوا علیرضا زاکانی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد