Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@09:17:58 GMT

بهترین روش درمان ناتوانی جنسی در مردان چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۷۰۳۹

بهترین روش درمان ناتوانی جنسی در مردان چیست؟

 

با افزایش سن و تضعیف قوای بدن، افراد معمولا دچار ناتوانی جنسی می‌شوند. اما چنانچه این مشکل در سنین پایین روی دهد، باید حتما با مراجعه به پزشک درمان شود؛ زیرا تاثیر بسیاری بر کاهش کیفیت زندگی دارد. برآورده کردن صحیح نیازهای جنسی، باعث بهبود کیفیت زندگی و سلامت روح و جسم می‌شود. در این بین، عوامل مختلفی ممکن است باعث ایجاد ناتوانی جنسی در افراد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر سبک زندگی و مراجعه به پزشک می‌تواند به درمان ناتوانی جنسی در مردان کمک کند.

دلایل ایجاد ناتوانی جنسی چیست؟

ناتوانی جنسی در مردان و زنان به دلایل متعددی ایجاد می‌شود. در این مطلب به بررسی دلایل ایجاد ناتوانی جنسی در مردان و راهکارهای لازم برای رفع آن می‌پردازیم.

یکی از شایع‌ترین مواردی که باعث ناتوانی جنسی در مردان می‌شود، اختلال نعوظ است. این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که فرد به هنگام رابطه جنسی نتواند به نعوظ برسد و یا مدت زمان آن بسیار کوتاه باشد. گاهی این اتفاق در بین افراد سالم نیز اتفاق می‌افتد. در صورتی که این مشکل ادامه یابد، به کیفیت روابط زوجین آسیب می‌زند. با مراجعه به پزشک می‌توان این مشکل را برطرف کرد. اختلال نعوظ زمانی اتفاق می افتد که:

اعصاب ناحیه تناسلی آسیب دیده باشند و یا خون‌رسانی به طور کامل انجام نشود. فرد درگیر استرس باشد و یا از نظر روحی آماده نباشد. گاهی می‌تواند زنگ خطری برای بروز بیماری‌های جدی‌تر مانند: تصلب شرایین، بیماری‌های قلبی، فشار خون و یا دیابت باشد.    

یافتن دلیل این مشکل به تسریع روند درمان اختلال نعوظ کمک کرده و از ابتلا به ناتوانی جنسی به شکل گسترده جلوگیری می کند.

در طول تحریک بدن برای برقراری رابطه‌ی جنسی، مواد شیمیایی (هورمون‌هایی خاص) ازنورون‌ها آزاد می‌شوند. این مواد شیمیایی به افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی کمک می‌کنند. بافت‌هایی اسفنجی در ناحیه تناسلی وجود دارند که با ورود خون به آنها تحریک شده و اندام را برای نعوظ آماده می کنند. بالا بودن فشار خون در این ناحیه باعث سفت و سخت شدن اندام می‌شود. وجود مشکل در هر یک از این مراحل باعث اختلال نعوظ می‌شود.

شرایط روحی و روانی بر اختلالات جنسی تاثیر گذار است؟

عوامل روانشناختی بر کیفیت زندگی جنسی افراد تاثیر می‌گذارند. در صورت داشتن مشکلاتی از قبیل استرس، اضطراب و یا افسردگی، فرد ممکن است دچار ناتوانی جنسی شود. مراجعه به روانپزشک و مصرف داروهایی که تجویز می‌کند، تا حد بسیاری به بازگشت فرد به زندگی معمولی کمک می‌کند.

روش های  درمان ناتوانی جنسی

با مراجعه به پزشک برای درمان ناتوانی جنسی، ممکن است فقط توصیه‌هایی برای تغییر سبک زندگی بشنوید. اما اگر به دارو نیاز پیدا کردید، باید حتما طبق تجویز پزشک آنها را مصرف کنید. نکته‌ی مهم در مورد مصرف دارو برای درمان ناتوانی جنسی این است که به هیچ عنوان نباید به طور خودسرانه مصرف شوند. مصرف خودسرانه‌ی این داروها می‌تواند آسیب‌های شدیدی به بدن وارد کند.

بهبود کیفیت زندگی

یکی از ابتدایی‌ترین کارها برای بهبود کیفیت زندگی جنسی و درمان ناتوانی جنسی، ورزش است. انجام فعالیت بدنی منظم باعث بهبود گردش خون در بدن شده و به افزایش سطح انرژی بدن کمک می‌کند. همچنین، کاهش وزن باعث ایجاد تعادل در ترشح‌ هورمون‌ها می‌شود.

مصرف دخانیات یکی از عوامل آسیب زننده به کیفیت زندگی جنسی افراد است. مصرف سیگار، هرگونه مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی در دراز مدت باعث ناتوانی جنسی می‌شود. قطع مصرف این موارد زندگی سالمی را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

داشتن رژیم غذایی سالم و پرهیز از مصرف فست فود نیز می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.

تاثیر هورمون‌ها بر ناتوانی جنسی

تستوسترون نام هورمون جنسی در مردان است. کاهش میزان ترشح این هورمون در بدن می‌تواند باعث ناتوانی جنسی شود زیرا تحریک به طور کامل صورت نمی‌گیرد. یکی از راهکارهایی که برای درمان ناتوانی جنسی مردان در نظر گرفته می‌شود،  تستوسترون تراپی است. اگر پس از انجام آزمایش خون مشخص شود سطح تستوسترون در بدن بسیار پایین است، در طی دوره‌هایی مشخص آن را به فرد تزریق می کنند.

مصرف دارو

یکی از شایع‌ترین و نخستین راه‌های کاهش و درمان ناتوانی جنسی مانند درمان زود انزالی، مصرف دارو است. عملکرد اصلی این دارو‌ها افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی است. داروهای خوراکی که به تایید سازمان بهداشت و سازمان غذا و دارو رسیده اند شامل: تالادافیل، سیلدنافیل، آوانافیل و واردنافیل می‌شوند. این داروها به اختصار PDE5 نامیده می‌شوند. معمولا توصیه می‌شود این داروها یک الی دو ساعت پیش از شروع رابطه جنسی مصرف شوند. طبق گزارشاتی که از مصرف این داروها جمع آوری شده، ۷۰ درصد افراد از این طریق بهبود پیدا کرده اند. هرچند که ممکن است مصرف این داروها برای افرادی که دچار دیابت یا سرطان هستند، بی‌نتیجه باشد. اگر بیماری قلبی دارید و داروهای حاوی نیترات مصرف می‌کنید، به هیچ وجه نباید از PDE5ها استفاده کنید.

عوارض مصرف PDE5 شدید نبوده و کوتاه مدت است. از شایع‌ترین عوارض مصرف این داروها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ سر درد، گرفتگی بینی، قرمزی صورت، درد عضلات و سوء هاضمه. لازم به ذکر است که این داروها محرک جنسی نیستند. بلکه عملکرد بدن برای انجام رابطه جنسی را بهبود می‌بخشند.

تاثیر بیماری‌های بر کیفیت زندگی جنسی

ابتلا به برخی بیماری‌ها می‌تواند باعث ناتوانی جنسی شود. برخی از این بیماری‌ها شامل: عارضه‌های نخاعی، ام اس، پارکینسون و دیابت هستند. دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری در بین افرادی است که دچار ناتوانی جنسی ثانویه و اختلال نعوظ شده اند و ممکن است خودشان از این موضوع آگاه نباشند. مراجعه به پزشک به تشخیص و درمان زود هنگام این بیماری‌ها و اختلالات کمک می‌کند.

همانطور که قبلا اشاره شد، علاوه بر بیماری های جسمی، مشکلات روحی نیز به ناتوانی جنسی دامن زده و باعث کاهش کیفیت زندگی افراد می‌شوند. تلاش برای برقراری تعادل بین کار و استراحت و کاهش استرس های روزمره می‌تواند تاثیر مفیدی در این زمینه داشته باشد. مراجعه به روانشناس و یا صحبت با همسر درباره‌ی این موضوعات می‌تواند به آرامش روحی و کاهش دغدغه‌ها کمک کند.

استفاده از پروتز، دستگاه وکیوم و تزریق دارو‌ به طور مستقیم به اندام تناسلی از دیگر راهکارهای کاهش ناتوانی جنسی در مردان است. عملکرد بیشتر این راهکارها با افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی است.

انجام مشاوره

نارضایتی از زندگی مشترک و سردی روابط بین زوجین می‌تواند باعث ناتوانی جنسی شود. مراجعه به مشاور و انجام تراپی به همراه همسر در این زمینه می تواند به بهبود شرایط کمک بسیاری کند.

شما میتوانید تمامی سوالات خود را در این حوزه در وب سایت دکتر محمد هادی قیومی  متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری به آدرس  www.dr-ghayoumi.com  مطرح کنید.

منبع: فردا

کلیدواژه: ناتوانی جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • از روان تا درمان
  • دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • خلاصه بازی آلومینیوم و پرسپولیس؛ بدون شک بهترین بازی سال‌های اخیر ایران + ویدئو
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش