Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رئیس جمهوری فرانسه به تماس‌های خود با ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی،  روسای جمهوری روسیه و اوکراین در خصوص حل و فصل اوضاع اوکراین ادامه می‌دهد. امانوئل ماکرون روز یکشنبه پس از تبادل نظر با ولادیمیر پوتین، با ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین نیز گفتگویی تلفنی داشت.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین / روسیه برای توقف اقدام نظامی در اوکراین شرط گذاشت

طبق اطلاعات کاخ الیزه، رئیس جمهوری فرانسه موافقت زلنسکی را جلب کرد که بر اساس توصیه‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی با طرف روسی همکاری کنند تا ایمنی و امنیت نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین تضمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌ جمهوری روسیه نیز تایید کرده بود که با برگزاری نشست روسیه و اوکراین در چارچوب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، البته نه در چرنوبیل، بلکه در قالب ویدئو کنفرانس یا در یک کشور ثالث مخالفتی ندارد.

ماکرون در گفتگو با زلنسکی بر لزوم اجتناب از هرگونه اقدامی که امنیت تاسیسات هسته‌ای اوکراین را تهدید کند، تاکید کرد. علاوه بر این، موضوع کمک‌های بشردوستانه به اوکراین نیز مطرح شد و رهبر فرانسه گفت که نسبت به نیازهای اوکراینی بی تفاوت نیست و قصد دارد به حمایت از این در این زمینه ادامه دهد.

پیش از این، روز یکشنبه، امانوئل ماکرون و ولادیمیر پوتین نیز مکالمه تلفنی داشتند. گفتگوی رهبران دو کشور 1 ساعت و 45 دقیقه به طول انجامید و موضوع آن روند اوضاع پیرامون اوکراین بود. دو طرف روند مذاکرات هیئت روسی با نمایندگان اوکراین و همچنین حادثه اخیر آتش سوزی در قلمرو نیروگاه اتمی زاپاروژیا تبادل نظر کردند. پوتین همتای فرانسوی خود را در جریان اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای ناسیونالیست اوکراینی در نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا قرار داد.

کرملین افزود که تلاش برای مقصر دانستن ارتش روسیه در این حادثه بخشی از یک فعالیت  تبلیغاتی ضدروسی است و ایمنی فیزیکی و هسته‌ای نیروگاه زاپاروژیا به خوبی محافظت می شود. پوتین در عین حال از وضعیت مذاکرات بین هیئت روسیه و نمایندگان اوکراین خبر داد و برای ادامه گفتگو در صورت تحقق بی قید و شرط خواسته‌های روسیه ابراز آمادگی کرده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود تعلیق عملیات نظامی روسیه در دونباس را تنها در صورتی امکان پذیر دانست که کی‌یف دست از درگیری برداشته و خواسته‌های مسکو را برآورده کند. ولادیمیر پوتین یادآور شد که نیروهای مسلح روسیه تمامی اقدامات لازم را برای تضمین امنیت غیرنظامیان در اوکراین انجام می دهند و فقط تأسیسات نظامی هدف قرار می گیرند. وی همچنین آمادگی مسکو برای ادامه گفتگو با کی‌یف و شرکای خارجی برای حل مناقشه را تایید کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه و نفتالی بنت، نخست ‌وزیر اسرائیل نیز روز یکشنبه 6 مارس پس از دیدار رو در روی خود که یک روز قبل در کرملین برگزار شد، تلفنی نیز با یکدیگر گفتگو کردند. بررسی روند عملیات نظامی روسیه در اوکراین از جمله با در نظر گرفتن آخرین تماس‌های نفتالی بنت با رهبران تعدادی از کشورها، ادامه یافت. طرفین توافق کردند که همچنان با یکدیگر در تماس باشند.

نخست وزیر اسرائیل پس از مذاکرات خود با پوتین، با ولادیمیر زلنسکی، دیس جمهوری اوکراین نیز تماس گرفته و با وی درباره روند اوضاع تبادل نظر کرد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز دوازدهم جنگ اوکراین را دنبال کنید:

***

12:34- نابودی 2396 تأسیسات زیرساختاری نظامی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز، دوشنبه اعلام کرد که در مجموع، 2 هزارو 396 تأسیسات زیرساختاری نظامی اوکراین در جریان عملیات ویژه منهدم شده است.

طبق این اطلاعات، نیروهای ملی‌گرای اوکراینی در شهر ماریوپول از بیش از 150 غیرنظامی به عنوان سپر انسانی استفاده کردند. ملی‌گرایان اوکراینی همچنین چهار غیرنظامی را در ماریوپل کشته و پنج نفر دیگر را زخمی کردند.

علاوه بر این، هواپیمای بمب افکن و جنگنده‌های نیروی هوا-فضای روسیه سه سامانه موشکی ضدهوایی بوک و دو ایستگاه رادار نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند.
وزارت دفاع روسیه افزود، نیروهای مردمی اوهانسک هفت منطقه مسکونی را آزاد کرده و 6 کیلومتر دیگر پیشروی کردند.‎

12:32- حقوق روزانه 2 هزار دلاری برای جنگجویان خارجی در اوکراین

نشریه تایمز در گزارشی به موضوع حقوق 2 هزار دلاری برای جنگجویان خارجی اشاره کرده که برای جنگ با ارتش روسیه اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش این نشریه، هرچند حضوردر چنین جنگی بدون ریسک نیست اما حقوق 60 هزار دلاری در ماه بسیار اغواکننده به نظر می‌رسد.

متقاضیان باید دستکم 5 سال تجربه نظامی در شرق اروپا را داشته باشند و در حوزه شناسایی مهارت داشت، قادر به انجام عملیات نجات بدون کمک دیگران بوده و با تسلیحات ساخت شوروی آشنایی داشته باشند.

12:25- انتقادهای روزافزون به رفتارهای انگلیس با پناهندگان اوکراینی

دولت بریتانیا به دلیل رفتارش با آوارگان جنگی از اوکراین مورد انتقاد فزاینده‌ای قرار گرفته است. به گفته وزارت کشور لندن، تا روز یکشنبه تنها حدود 50 ویزا برای اوکراینی ها صادر شده است. این مربوط به کمتر از یک درصد از کل درخواست هایی است که تاکنون ارسال شده است.

ایوت کوپر، از نمایندگان حزب کارگر انگلیس با اشاره به موانع زیادی که بر سر راه خانواده های ناامید اوکراینی قرار دارد روند پذیرش آن ها را کند دانست.

فرانسه هم به نحوه پذیرش پناهندگان اوکراینی در انگلیس انتقاد وارد کرده است.

12:16- شهر برلین تحت فشار هجوم پناهندگان اوکراینی

سنای برلین پیش بینی کرد که هزاران نفر از مردمی که از جنگ اوکراین فرارمی کنند در هفته جدید به پایتخت آلمان بیایند. فرانزیسکا گیفی، شهردار این شهر هم از ورود روزانه هزاران پناهنده اوکراینی به برلین خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه برلین نمی تواند همه این درخواست ها را رهگیری کند کمک دولت فدرال آلمان را ضروری دانست.

برلین در چند روز گذشته پذیرای ده ها هزار پناهنده بوده است. تنها در روز شنبه بیش از 11000 پناهنده اوکراینی به برلین آمده‌اند.

12:07- 20 هزار "داوطلب" جنگجو وارد اوکراین شده‌اند

رسانه‌های اوکراین مدعی شدند که 20 هزار جنگجوی داوطلب از 52 کشور وارد این کشور شده و قرار است در کنار نیروهای اوکراینی علیه روسیه بجنگند.

12:03- مشاور زلنسکی: گفت‌وگوها با روسیه ادامه دارد

مشاور رئیس جمهور  اوکراین گفت که گفت‌وگوها با طرف روسی در راستای تخلیه شهروندان غیرنظامی از طریق گذرگاه‌های انسانی ادامه دارد.

12:02- تداوم ارسال گاز طبیعی روسیه به اروپا از طریق خط لوله اوکراین

شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد که این کشور به ارسال گاز طبیعی به اروپا از طریق خطوط لوله ترانزیتی در اوکراین ادامه می دهد. بر این اساس در ابتدای هفته، استفاده از خط لوله در سطح بالایی باقی ماند.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، سرگئی کوپریانوف، سخنگوی گازپروم گفت: 109.6 میلیون متر مکعب گاز باید روز دوشنبه به اروپا تحویل داده شود. روز یکشنبه این تحویل 109.5 میلیون متر مکعب بود. به گفته وی مقدار عرضه شده مطابق با "نیازهای مصرف کنندگان اروپایی" است.‎

12:00- قیمت گاز در اروپا به بالاترین حد خود در تاریخ رسید

بر اساس داده‌های ICE لندن، قیمت قراردادهای آتی گاز در اروپا به بالاترین حد خود رسید و قیمت 3 هزار دلار در ازای هر 1000 متر مکعب را شکست.

11:55- آلمان: شرایط آمریکا در اعمال تحریم‌های نفتی علیه روسیه با ما فرق می‌کند

معاون پارلمانی وزارت اقتصاد آلمان با تشکر از عرصه اقتصادی آلمان بابت حمایت های گسترده از تحریم ها علیه روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا آلمان نیز مانند ایالات متحده توقف واردات نفت از روسیه را در دستور کار قرار می دهد گفت: وضعیت ایالات متحده کاملا متفاوت است. در حالی که سهم روسیه در واردات نفت برای آمریکا بسیار کم است در آلمان 30 درصد است. ‎

11:52- اوکراین: بیش 11 سرباز روس کشته شده است

ارتش اوکراین مدعی شد که بیش از یازده هزار نیروی روس در یازده روز جنگ کشته شده و 114 جنگنده و بالگرد و 999 خودروی زرهی و سه کشتی و قایق از ابتدای جنگ منهدم شده است.

11:50- کمک‌های مالی انگلیس به اوکراین از طریق بانک جهانی

بریتانیا می خواهد 100 میلیون دلار دیگر (92 میلیون یورو) از طریق بانک جهانی در اختیار اوکراین قرار دهد. داونینگ استریت خبر داد  که این پول علاوه بر معادل حدود 270 میلیون یورو خواهد بود که بریتانیا با آن از اوکراین حمایت می کند.

 بر اساس اطلاعات "داونینگ استریت" بودجه جدید باید برای حفظ عملکردهای مهم دولتی در اوکراین استفاده شود. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم گفت: «در حالی که تنها پوتین می تواند به طور کامل به درد و رنج در اوکراین پایان دهد، بودجه جدیدی که امروز در دسترس قرار می گیرد به کسانی که با وضعیت انسانی رو به وخامت مواجه هستند کمک خواهد کرد.»

11:45- بلینکن: کشورهای ناتو برای تامین ناوشکن به اوکراین چراغ سبز نشان داده‌اند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که کشورهای ناتو برای تامین ناوشکن به اوکراین چراغ سبز نشان داده‌اند.

11:40- انگلیس: روسیه به‌دنبال هدف قرار دادن زیرساخت‌های ارتباطی اوکراین است

وزارت دفاع بریتانیا  مدعی شده که احتمالا روسیه به دنبال هدف قرار دادن زیرساخت‌های ارتباطی اوکراین به منظور کاهش دسترسی به منابع خبری است.

11:14- چین آماده میانجیگری در مذاکرات روسیه و اوکراین است

وزیر امور خارجه چین امروز، دوشنبه اعلام کرد که پکن آمادگی دارد تا به نقش سازنده‌ خود در پیشرفت مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین ادامه دهد و در صورت لزوم، بین آنها میانجیگری کند.

وزیر خارجه چین همچنین اعلام کرد که دوستی میان این کشور و روسیه کاملا مستحکم است.

11:11- نگرانی روسیه از امنیت کارکنان نمایندگی‌های روسیه در کشورهای خارجی

آلیگ تیاپکین، مدیر بخش سوم اروپایی وزارت امور خارجه روسیه امروز در مصاحبه با خبرگزاری نووستی اعلام کرد که امنیت سفارت فدراسیون روسیه در ورشو، در اولویت قرار دارد و مسئله کاهش دیپلمات‌ها بستگی به آمادگی لهستان برای رعایت کامل کنوانسیون وین خواهد داشت.

این مقام وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه مواردی از توهین به شهروندان روس و هموطنان روس زبان و حتی وارد کردن آسیب جسمی به آنها در آلمان ثبت شده، یادآور شد که امنیت کارکنان نمایندگی‌های دیپلماتیک در کشورهای خارجی به یک اولویت مطلق برای روسیه تبدیل شده است.

11:02- تشدید تحریم‌ها علیه روسیه در دستورکار کمیسیون اروپا

"اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین خبر داد. فون در لاین در گفتگو با سایت رادیو آلمان اعلام کرد  که در این بین بیش از 40 کشور به تحریم ها علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیوسته اند. فون در لاین افزود: « پوتین نباید راهی برای تأمین مالی این جنگ وحشیانه داشته باشد».

 به گفته فون در لاین سه بسته تحریمی قبلی اتحادیه اروپا بر اقتصاد روسیه تاثیر گذاشته است. وی افزود:  پوتین اکنون باید به مردم خود توضیح دهد که چرا روسیه «کاملاً در جامعه جهانی منزوی شده است».

11:00- آلمان کمک‌های تسلیحاتی بیشتر به اوکراین را در دستورکار قرار می‌دهد

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در گفتگویی با اشاره به این مسئله اظهار داشت: «هر چیزی که ممکن است در حال بررسی است." اما همیشه باید این مسئله روشن باشد که ما نباید ارتش خود را در این روند تضعیف کنیم. وظیفه ما تضمین دفاع ملی و اتحادی است.»

10:57- نیوزیلند پوتین، لاوروف و شایگو را تحریم کرد

نیوزیلند تحریم‌هایی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعمال می‌کند. میخائیل میشوستین- نخست وزیر، سرگئی لاوروف- وزیر امور خارجه و سرگئی شایگو- رئیس وزارت دفاع روسیه نیز از دیگر مقامات بلندپایه هستند که مورد تحریم قرار گرفتند.

در بیانیه وزارت خارجه نیوزیلند آمده است که محدودیت‌ها شامل ممنوعیت ورود به این کشور برای افراد تصمیم گیرنده و مرتبط با عملیات ویژه روسیه در اوکراین است. در فهرست منتشر شده حدود 100 نفر از اتباع روسی نام برده شده است.

10:33- فرانسه: اوکراین پیروز خواهد شد

"ژان ایو لودریان"، وزیر امور خارجه فرانسه در گفتگویی تاکید کرد علیرغم تلفات سنگین معتقد است که اوکراین می تواند نیروهای متجاوز روسیه را شکست دهد. وی افزود: "من فکر می‌کنم اوکراین پیروز خواهد شد. آنچه در ده روز گذشته بسیار چشمگیر بوده است، شایستگی مقاومت بالای اوکراین است، تا حدی که کارشناسان نمی توانستند تصور کنند."

لودریان ابراز اطمینان کرد که تحریم‌های غرب علیه روسیه در دراز مدت پوتین را از تجاوز بیشتر باز می دارد. وی همچنین گفت: ما بسته‌های تحریمی قابل توجهی وضع کرده‌ایم که اثرات آن سنگین است و به نظر من سنگین‌تر و بیشتر خواهد شد. وی افزود: بهای جنگ غیرقابل تحمل خواهد شد و در مقطعی پوتین با دو انتخاب یا تأثیر عمده بر عملکرد روسیه یا وارد شدن به مذاکره مواجه خواهد شد.

10:28- آنکارا: 20 هزار اوکراینی به عنوان پناهجو به ترکیه آمده‌اند

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه طی سخنانی که روز یکشنبه انجام گرفت، با اشاره به جنگ روسیه در اوکراین گفت: تاکنون بیش از 20 هزار اوکراینی به ترکیه آمده‌اند. آنها روی سر ما جا  دارند و ما مهمان نوازی خود را نشان خواهیم داد.

10:26- درخواست انگلیس برای حذف روسیه از اینترپل

"پریتی پاتل"، وزیر کشور بریتانیا، همراه با همتایان خود از ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند، از اینترپل خواسته است تا درباره حذف احتمالی روسیه از این سازمان تصمیم گیری کند. پاتل این خبر را در توییتر اعلام کرد. کشور روسیه حدود 32 سال است که عضو اینترپل است. ‎

10:20- ایجاد یک خط تلفن مستقیم رمزگذاری شده برای محافظت از جان زلنسکی توسط آمریکا

سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا یک خط تلفن مستقیم رمزگذاری شده با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را در اختیار "جو بایدن"، رئیس جمهور ایالات متحده قرار داده‌اند.

همانطور که نیویورک تایمز گزارش می دهد، این اقدام برای محافظت از زلنسکی در برابر حمله احتمالی روسیه است. علاوه بر این، مامورانی در واشنگتن و آلمان تصاویر ماهواره‌ای و پیام های رهگیری شده سربازان روسیه را در اختیار اوکراین قرار می دهند.‎

10:18- مخالفت آلمان با ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، بار دیگر با ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین که توسط دولت در کی یف خواسته شده است مخالفت کرده و در توجیه آن گفت: این بدان معناست که هواپیماهای ناتو باید هواپیماهای روسی را ساقط کنند. این بدان معناست که ما مستقیماً در این جنگ وارد می شویم.

10:15- انگلیس: بسیار بعید است روسیه تا به حال به اهداف خود دست یافته باشد

وزارت دفاع انگلیس در یک بروزرسانی اطلاعاتی در توئیتر نوشت: به نظر می رسد نیروهای روسی در آخر هفته فقط حداقل پیشروی زمینی داشته اند. بنابراین بسیار بعید است که روسیه تاکنون به اهداف خود دست یافته باشد.

بر این اساس همچنین در 24 ساعت گذشته، حملات هوایی و توپخانه‌ای روسیه به اهداف نظامی و غیرنظامی در شهرهای اوکراین مانند خارکف، میکولایف، چرنیهیو و به ویژه در ماریوپول به شدت افزایش یافته است.‎

10:10- چین اکثر شهروندان خود را از اوکراین تخلیه کرده است

سفارت جمهوری خلق چین در کی‌یف صبح امروز، دوشنبه اعلام کرد که این کشور دیگر اکثریت قریب به اتفاق شهروندان خود را از اوکراین خارج کرده است.

سفارت چین یادآور شده که در حال حاضر در اوکراین درگیری نظامی همچنان ادامه داشته و احتمال تشدید اوضاع وجود دارد، بنابراین سفارت به طور مداوم به شهروندان باقی مانده در این کشور توصیه میکند که در اسرع وقت آنجا را ترک کنند.

پس از درخواست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از ولادیمیر پوتین، نیروهای مسلح روسیه از ساعت 10 صبح امروز، رژیم سکوت و ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای خروج مردم غیرنظامی از برخی شهرهای اوکراین را اعمال می کنند.‎

10:07- مخالفت آلمان با تحریم نفت و گاز روسیه

"کریستین لیندنر"، وزیر دارایی آلمان تحریم نفت و گاز روسیه را رد کرد. لیندنر در این باره گفت: "اگر ما بدون تامین گاز، نفت و زغال سنگ از روسیه عمل کنیم، به این معنی است که قیمت ها در اروپای غربی و در جهان به دلیل کمبودهای مورد انتظار افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: حتی اگر آلمان هزینه کند خرید زغال سنگ، گاز و نفت از جاهای دیگر آسان نخواهد بود. لیندنر هشدار داد: "در میان مدت ، نه اکنون و نه در تابستان، بلکه شاید در پاییز و زمستان آینده  ما با تنگناهای شدید عرضه مواجه شویم و باید در مورد اقدامات بسیار موثر و قدرتمندانه بحث کنیم."

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان هم با اشاره به وابستگی بالای کشورش به زغال سنگ و انرژی روسیه در این باره گفت: توقف واردات انرژی از روسیه باید ماه‌ها طول بکشد و به خوبی آماده سازی شود.‎

10:00- تکمیل روند تخلیه ناظران بین‌المللی سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین

تخلیه موقت همه ناظران بین المللی سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین تقریباً کامل شده است. این را این سازمان در گزارشی که شامگاه یکشنبه منتشر کرده و اعلام کرد: آخرین گروه باقی مانده - رهبر و تیم رهبری - اکنون اوکراین را ترک خواهند کرد.‎

09:55-  ورود اولین نیروهای داوطلب انگلیس به اوکراین

ارتش اوکراین اعلام کرد که اولین گروه از نیروهای داوطلب حامی اوکراین در برابر روسیه طی روزهای اخیر وارد این کشور شده‌اند.

نخست وزیر اوکراین دیروز بدون اشاره به آمار دقیق مدعی شده بود که هزاران نیروی داوطلب از اقصا نقاط جهان برای کمک به این کشور و آزادی، راهی اوکراین شده‌اند.

09:52- ستاد کل ارتش اوکراین: ارتش روسیه از بلاروس برای بمباران ما استفاده می‌کند

ستاد کل ارتش اوکراین امروز دوشنبه در دوازدهمین روز از جنگ روسیه علیه این کشور اعلام کرد که دولت بلاروس فرودگاه‌هایش را در اختیار روسیه برای بمباران اوکراین گذاشته است.
ارتش اوکراین همچنین مدعی شد که ارتش روسیه غیرنظامیان و ساختمان‌های مسکونی را هدف قرار می‌دهد و این برخلاف قوانین بین‌الملل است.

ستاد کل ارتش اوکراین همچنین گفت که تلفات و خسارت‌های ارتش روسیه بسیار زیاد است و نیروهای اوکراینی به انجام مأموریت خود برای جلوگیری از پیشروی متجاوزان ادامه می‌دهند.

09:50- نشست وزرای توسعه اروپا با محوریت جنگ اوکراین در فرانسه برگزار می‌شود

اسونیا شولزه، وزیر توسعه آلمان به اوکراین وعده  کمک های بشردوستانه بیشتر را داده است. این مقام آلمانی در این باره اظهار داشت که اولین کمک ها در حال حاضر به اوکراین رسیده  و کمک های بیشتر هم در راه است. این وزارتخانه اعلام کرد که بر اسکان و مراقبت از آوارگان اوکراینی متمرکز شده است. شولزه می خواهد در نشست وزرای توسعه اتحادیه اروپا که امروز دوشنبه در مون پلیه فرانسه برگزار می شود، کمک های بشردوستانه اضطراری 38.5 میلیون یورویی را به اوکراین ارائه کند.

09:47- کمک‌های تجهیزاتی ژاپن به اوکراین

ژاپن  بی توجه به قانون اساسی صلح‌طلبانه خود، می‌خواهد تجهیزاتی از جمله کلاه ایمنی، جلیقه‌های محافظ و سایر تجهیزات امدادی را در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گزارش رسانه‌های ژاپنی، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن روز دوشنبه در پارلمان گفت: «می‌خواهم تدارکات لازم را در اسرع وقت تحویل دهم». وی افزود: جامعه بین‌المللی برای حمایت از اوکراین متحد است و اقدامی "بی سابقه" انجام می دهد. ژاپن نیز به حمایت از این امر ادامه خواهد داد.

09:45- درخواست انجمن روزنامه نگاران آلمان برای خروج سریع خبرنگاران از روسیه

انجمن روزنامه نگاران آلمان (DJV) از همه خبرنگاران  بخش خارجی آلمانی در روسیه درخواست کرد که به دلایل امنیتی هر چه سریعتر  این کشور را ترک کنند. فرانک اوبرال، رئیس DJV در این باره گفت: "خبرنگاران بین الملل باید فورا روسیه را ترک کنند."

وی تاکید کرد: با توجه به قانون جدید رسانه ای که در دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین به تصویب رسید، کار آزادانه روزنامه نگاران در روسیه دیگر امن نیست. این وظیفه وزارت خارجه فدرال است که به خبرنگاران آلمانی در روسیه کمک کند.»

09:43-  آتش‌سوزی در انبار نفت «لوهانسک»

نیروهای جدایی‌طلب لوهانسک می‌گویند ارتش اوکراین با موشک «توچکا-یو»، مخازن نفت در این منطقه را هدف قرار داده‌ است.

09:41- کره جنوبی معاملات تجاری با بانک مرکزی روسیه را متوقف می‌کند

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه کره جنوبی این کشور به معاملات تجاری با بانک مرکزی روسیه پایان می دهد. با انجام این کار، کره جنوبی هم به تلاش های کشورهای غربی برای تشدید تحریم ها علیه دولت مسکو به دلیل حمله این کشور به اوکراین می پیوندد.‎

09:36- تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در دستورکار نیوزلند

دولت نیوزیلند می‌خواهد در هفته جاری قانون جدیدی را تصویب کند تا بتواند تحریم‌های بیشتر و هدفمند را علیه کسانی که مسئول حمله روسیه به اوکراین هستند، اعمال کند. "جاسیندا آردرن"، نخست وزیر این کشور روز دوشنبه گفت: لایحه‌ای از این نوع هنوز به پارلمان ما ارائه نشده است؛ اما با وتوی روسیه علیه تحریم‌های سازمان ملل، ما باید خودمان برای حمایت از اوکراین و شرکای خود در مقاومت در برابر این تهاجم اقدام کنیم.»

بر اساس پیش‌نویس لایحه تحریم‌های روسیه،  تحریم‌ها احتمالا علیه افراد، شرکت‌ها و دارایی‌های روسیه که مسئول یا مرتبط با این حمله هستند، اعمال می شود. بر اساس اطلاعات دولت نیوزلند اما تحریم ها را می توان بر افراد و شرکت‌هایی که برای روسیه اهمیت اقتصادی یا استراتژیک دارند، از جمله الیگارش ها هم اعمال کرد.‎

09:33- نانسی پلوسی: آمریکا به دنبال انزوای بیشتر روسیه است

به گفته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ایالات متحده در حال پیشبرد ممنوعیت واردات نفت روسیه است. پلوسی در نامه ای گفت: "مجلس نمایندگان در حال بررسی یک ابتکار قانونی موثر است که روسیه را از اقتصاد جهانی منزوی می کند."

 در این نوشته آمده است: لایحه ما واردات نفت و محصولات انرژی روسیه را به ایالات متحده ممنوع می کند، روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس را قطع می کند و در نتیجه اولین گام برای ممانعت از دسترسی روسیه به سازمان تجارت جهانی برداشته می شود.»

09:30- مذاکره ژاپن با آمریکا و اروپا درباره ممنوعیت احتمالی واردات نفت از روسیه

به گزارش خبرگزاری کیودو نیوز، دولت ژاپن در حال مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی درباره ممنوعیت احتمالی واردات نفت از روسیه است.

با این همه "هیروکازو ماتسونو"، سخنگوی دولت ژاپن، هنگامی که در یک کنفرانس مطبوعاتی معمولی درباره تحریم احتمالی واردات نفت روسیه از وی سوال شد ابتدا از اظهار نظر خودداری کرد.

09:25- ایجاد کریدورهای بشردوستانه در چند شهر اوکراین

خبرگزاری اینترفاکس امروز دوشنبه گزارش داد ارتش روسیه در ساعت 10 صبح به‌وقت مسکو (10:30 تهران)، کریدورهای امن و بشردوستانه در چند شهر اوکراین باز خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد به درخواست رئیس‌جمهور فرانسه، کریدورهای امن برای خروج غیرنظامیان از کی‌یف،ماریوپول، خارکیف و سومی باز خواهد شد.

امانوئل ماکرون  با همتای روس خود دیروز یکشنبه بیش از یک ساعت تلفنی گفت وگو کرده است. این دومین تماس تلفنی ماکرون و پوتین با محوریت اوکراین طی یک هفته است.

09:21- بلومبرگ: دولت بایدن به دنبال تحریم نفت روسیه است

بلومبرگ گزارش داد که دولت جو بایدن درصدد است اگر نتواند متحدانش را همراه خود کند، به تنهایی نفت روسیه را تحریم کند.

09:14- فعال شدن آژیرهای خطر در کی‌یف

شبکه الجزیره قطر از قول خبرنگار خود گزارش داد که در چند منطقه از شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین آژیرهای هشدار به صدا درآمده‌اند.

12 دیپلمات اخراجی روسی ایالات متحده را ترک کردند

دفتر نمایندگی دائمی فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد صبح امروز، دوشنبه به خبرگزاری تاس اعلام کرد که دیپلمات‌های روسی در سازمان ملل که از سوی ایالات متحده "عنصر نامطلوب" اعلام شده بودند، شب گذشته به مسکو پرواز کردند

در اواخر ماه فوریه، مقامات آمریکایی به 12 کارمند نمایندگی دائمی روسیه در نیویورک دستور دادند تا ظرف 10 روز خاک این کشور را ترک کنند. طرف روسی اقدامات آمریکا را اقدامی غیردوستانه نامید که نمونه دیگری از سوء استفاده از موقعیت کشور میزبان سازمان ملل است.

سفارت‌های روسیه در ماه‌های گذشته عملاً در محاصره بودند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد، سفارت‌های روسیه در چند ماه گذشته تحت حملات شبکه‌ای گسترده قرار گرفته‌اند و تقریباً طوری زندگی می‌کنند که گویی در محاصره هستند و این وضعیت طی هفته گذشته افزایش قابل توجهی یافته است. به گفته وی، آنها به طور منظم در معرض حملات هکری قرار می گیرند.

زاخارووا یادآور شد که طرف روسی قبلاً از کشورهای غربی خواسته است تا تعهدات خود در چارچوب کنوانسیون‌های روابط دیپلماتیک و کنسولی را مجدداً تأیید و به آنها عمل کنند.  با این حال، به گفته زاخارووا، البته مشکل بسیار گسترده تر از اوضاع اوکراین است و صحبت بر سر یک جنگ اطلاعاتی و سیاسی ضدروسی است و پیامدهای آن که به مدت هشت سال ادامه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد که مسلماً بحران اوکراین بر روابط با اتحادیه اروپا و ایالات متحده تأثیر گذاشته و کیفیت جدیدی از روابط مسکو با کشورهای اروپایی، ایالات متحده و ناتو در کل خواهد بود.

روسیه از تولید تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین با بودجه آمریکا خبر داد

ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حقایقی از دستور نابودسازی فوری اسناد برنامه بیولوژیکی نظامی که در اوکراین و با بودجه وزارت دفاع ایالات متحده اجرا می‌شود، فاش شده است. اکنون این مدارک توسط کارشناسان روسی نیروهای حفاظت رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی در حال تجزیه و تحلیل است. (+لینک)

درخواست روسیه برای توجه سازمان ملل به توسعه سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز یادآور شد که فعالیت آزمایشگاه‌های  بیولوژیکی تحت حمایت ایالات متحده در اوکراین، که در آن ویروس‌های مختلف مورد مطالعه قرار گرفتند، نقض هنجارهای بین‌المللی است و این موضوع باید از جمله در سازمان ملل مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

هشدار روسیه درباره امکان تحریکاتی با خطر تشعشعات هسته‌ای در شهر خارکوف

وزارت دفاع روسیه  از آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز توسط نیروهای امنیتی به همراه نیروهای ملی‌گرای افراطی با خطر تشعشعات هسته‌ای در شهر خارکوف خبر داد. طبق این اطلاعات، ملی گرایان قصد دارند راکتور یک مرکز آزمایشی هسته‌ای این شهر را بمب گذاری کرده و با منفجر کردن آن "نیروهای مسلح روسیه را متهم به حمله موشکی به تاسیسات هسته‌ای کنند.

حمله ملی‌گرایان اوکراینی به ستونی از غیرنظامیان در ماریوپل

به گفته مقامات نظامی مردمی در منطقه دونتسک، روز یکشنبه ملی گرایان اوکراینی ستونی از مردم غیرنظامی که در حال خارج شدن از ماریوپل از طریق کریدور بشردوستانه بودند را مورد هدف تیراندازی‌های خود قرار دادند.

طبق این اطلاعات، با این حال نیروهای مردمی دونتسک به همراه نیروهای مسلح روسیه توانستند حدود 150 نفر از ساکنین را تخلیه کنند. روز شنبه نیز بیش از 300 نفر توانستند ماریوپل و حومه آن را ترک کنند. حلقه محاصره در اطراف این شهر تنگ تر از قبل شده است.

دستگیری دو مامور اطلاعاتی وزارت دفاع اوکراین در لوهانسک

به گفته مقامات محلی، روز یکشنبه نیروهای مردمی لوهانسک دو مامور اطلاعاتی وزارت دفاع اوکراین که در حال برنامه ریزی برای حملات تروریستی در این منطقه و در خاک روسیه بودند، را بازداشت کردند. این افراد در لوهانسک هنگام حمل اسلحه و مهمات بازداشت شده و بازجویی از آنها جریان دارد.

ارتش روسیه فرودگاه نیروی هوایی اوکراین در وینیتسا را ​​از کار انداخت

سرلشکر ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه شب گذشته اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور با تسلیحات دوربرد بسیار دقیق، فرودگاه نیروی هوایی اوکراین در شهر وینیتسا را ​​از کار انداختند.

به گفته وی، هواپیماهای جنگنده و پدافند هوایی نیروی هوا-فضای روسیه سه فروندجنگنده سوخو-27 اوکراینی و سه هواپیمای بدون سرنشین دیگر را در هوا سرنگون کردند. در مجموع، طی شبانه روز گذشته، نیروی هوایی اوکراین 11 هواپیمای جنگی و 2 بالگرد دیگر خود را از دست داد. بدین ترتیب، تقریباً تمامی هواپیماهای آماده جنگ رژیم کی‌یف منهدم شده است.

کد خبر: 1132532 برچسب‌ها اوکراین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اوکراین نیروهای مسلح روسیه وزارت دفاع روسیه ولادیمیر زلنسکی روسیه و اوکراین امانوئل ماکرون ولادیمیر پوتین اتحادیه اروپا تحریم ها علیه علیه روسیه ارتش اوکراین سخنگوی وزارت ایالات متحده جمهوری روسیه یادآور شد خارجه روسیه وزارت خارجه فون در لاین ترک کنند روز یکشنبه رئیس جمهور واردات نفت بین المللی سازمان ملل ملی گرایان ارتش روسیه روز دوشنبه نخست وزیر نفت روسیه بین الملل طرف روسی خواهد شد آمده اند هدف قرار مدعی شد هسته ای بر اساس کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد

قصد اوکراین برای اختصاص ۳۹۰ میلیون دلار برای خرید پهپاد، کمک جدید ۶۳۰ میلیونی نروژ به کی‌یف، مخالفت مردم آلمان با انتقال تاروس به اوکراین، نگرانی دبیرکل ناتو از تزلزل اعتماد کی‌یف و استفاده از زنان برای پاکسازی مین، از رویدادهای پیرامون جنگ هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا، شب گذشته در نشست مطبوعاتی خود از اعتراف به اینکه ارتش روسیه موفق شده شش موشک ATACMS اوکراینی تحویل داده شده توسط ایالات متحده را سرنگون کرده، خودداری کرد.

او به خبرنگاران گفت: «من نمی‌توانم گزارش‌های مبنی بر سرنگونی هر یک از آنها را تأیید کنم.»

این مقام کاخ سفید هیچ مدرکی مبنی بر سرنگون نشدن این موشک‌ها ارائه نکرد. کربی همچنین به این سوال که دقیقاً چه تعداد موشک ATACMS در اختیار اوکراین قرار داده است، پاسخ نداد.

روز سه‌شنبه، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای پدافند هوایی این کشور شش موشک عملیاتی-تاکتیکی ATACMS آمریکایی و دو بمب هدایت‌شونده Hammer فرانسوی را در ظرف شبانه روز گذشته سرنگون کردند.

به گفته مقامات جمهوری کریمه نیز، چند موشک ATACMS نیروهای مسلح اوکراین در آسمان شبه جزیره منهدم شدند و مهمات منفجر نشده آنها کشف شده است.

هفته گذشته، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که واشنگتن به طور مخفیانه بیش از 100 موشک دوربرد ATACMS را به کی‌یف منتقل کرده. به نوشته این نشریه، کی‌یف پس از دریافت موشک‌ها، بلافاصله از آنها استفاده و به فرودگاهی در کریمه حمله کرد.

در همان روز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که انتقال موشک‌های ATACMS فقط باعث مشکلات بیشتر برای کی‌یف خواهد شد و روند اوضاع در جبهه نبرد را تغییر نخواهد داد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و نود و هشتمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

واکنش زاخارووا از قصد اتحادیه اروپا برای انتقال سربازان اوکراینی به کشورشان

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، آن دسته از مقامات اتحادیه اروپا که تصمیم به انتقال مردان اوکراینی در رده سنی خدمت نظامی به کی‌یف دارند، را ریاکار نامید. وی بدین ترتیب به اظهارات معاون نخست وزیر و وزیر دفاع ملی لهستان، ولادیسلاو کوسینیاک-کامیش، در مورد تهیه طرحی مشابه در اتحادیه اروپا، پاسخ داد.

این دیپلمات در کانال تلگرامی خود نوشت: به گفته وزیر دفاع لهستان اتحادیه اروپا در نظر دارد در مورد انتقال مردان در سن نظامی به اوکراین تصمیماتی بگیرد. مذاکرات در این زمینه بین کی‌یف و بروکسل در حال انجام است. چه افراد پستی هستند که با وجود ادعای احترام برای حقوق بشر، حاضرند به زور مردان اوکراینی را برای اهداف جاه طلبانه مقامات کی‌یف قربانی کرده و دم چرخ گوشت بفرستند.»

 روز گذشته یک نماینده پارلمان اعلای اوکراین نیز فاش کرد که واحدهایی از مردان اوکراینی که آماده بازگشت به سرزمین خود برای جنگیدن هستند، در لهستان آموزش می‌بینند.

هشدار لهستان درباره جابجایی تجهیزات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه 

لهستان در مورد نقل و انتقالات تجهیزات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه به دلیل مانورهای نظامی ناتو هشدار داد. طبق اطلاعات سرویس مطبوعاتی فرماندهی ارتش لهستان، در ارتباط با برگزاری رزمایش ناتو Steadfast Defender 2024، نیروهای مسلح لهستان قصد دارند تجهیزات نظامی مشخصی را در اوایل ماه مه به مناطقی از خاک این کشور در مجاورت منطقه کالینینگراد روسیه منتقل کنند.

این فرماندهی در این رابطه از مردم این مناطق خواست در دهه نخست ماه مه از تردد غیرضروری در مناطق مرزی خودداری کنند. 

یک شهروند نیویورکی به انتقال فناوری پهپادها به روسیه اعتراف کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده روز گذشته اعلام کرد که یکی از ساکنان شهر نیویورک متهم به سازماندهی طرحی برای انتقال فناوری‌های دوگانه آمریکایی در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین به یکی از شرکت‌های روسی، به جرم خود اعتراف کرده است.

این وزارتخانه یادآور شد که در مجموع فناوری‌هایی به ارزش بیش از 250 هزار دلار به روسیه منتقل شده است. طبق این اطلاعات، از این وسایل الکترونیکی دو منظوره در هواپیماهای بدون سرنشین ارتش روسیه استفاده شده است.

اختصاص بیش از 390 میلیون دلار برای خرید پهپاد در اوکراین

دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که کابینه وزیران این کشور 15.5 میلیارد گریونا (بیش از 390 میلیون دلار) برای خرید 300 هزار هواپیمای بدون سرنشین برای ارتش اوکراین اختصاص داده است.

وی شب گذشته گفت: «این یک منبع مالی اضافی برای تامین 43.3 میلیارد گریونا (حدود 1.1 میلیارد دلار) است که ما در سال جاری برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین اختصاص دادیم. با اعتبار تخصیص یافته امروز 300 هزار پهپاد در اختیار نیروهای امنیتی و دفاعی کشورمان قرار می گیرد.»

یک روز قبل، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که هواپیماهای عملیاتی- تاکتیکی، نیروهای موشکی و توپخانه نیروهای مسلح روسیه یک کاخارنه مونتاژ پهپاد نیروهای مسلح اوکراین را نابود کردند.  پیش از این نیز ارتش روسیه بارها به مراکز تولید پهپادهای اوکراینی حمله کرده بود.

برنامه نروژ برای اختصاص 630 میلیون دلار دیگر به اوکراین

دولت نروژ قصد دارد در سال 2024 مبلغ 7 میلیارد کرون دیگر (633 میلیون دلار) از بودجه این پادشاهی را برای کمک به اوکراین اختصاص دهد. 

به گزارش رویترز، همانطور که نخست وزیر نروژ  پس از دیدار با رهبران مخالفان یادآور شد، چنین مبلغی در بودجه تجدید نظر شده دولت در ماه آینده گنجانده خواهد شد. به گفته او، حدود 540 میلیون دلار از این مبلغ برای کمک‌های نظامی و بقیه برای برنامه‌های بشردوستانه و غیرنظامی مصرف خواهد شد.

پیش از این در اواخر ماه آوریل، نروژ 13 میلیون دلار برای نگهداری تانکهای لئوپارد برای اوکراین واریز کرده بود. همچنین  نروژ در آموزش نیروهای خنثی کننده مین اوکراینی در لیتوانی مشارکت دارد. این آموزش در چارچوب همکاری بین کشورهای شمال اروپا انجام می‌شود.

استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به متحدانش متزلزل شده است

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با رویترز  اعلام کرد که اعتماد مقامات اوکراینی به متحدان غربی خود، از جمله کشورهای عضو ناتو، در بحبوحه تاخیر در تحویل تسلیحات متزلزل شده است.

استولتنبرگ گفت: «البته، این واقعیت که ما به آنچه وعده داده بودیم عمل نکردیم، اعتماد اوکراین به ما را خدشه دار کرده است.»

به عقیده او، تأخیر در ارسال کمک‌های نظامی به روسیه این امکان را داد تا ابتکار عمل را در میدان نبرد را به دست گیرد در حالی که نیروهای اوکراینی به دلیل فقدان مهمات، مجبور شدند به حالت دفاعی بروند.

مخالفت بیش از نیمی از مردم آلمان با عرضه تاروس به اوکراین

اکثریت شهروندان آلمانی با عرضه موشک‌های دوربرد تاروس به کی‌یف موافق نیستند. این مسئله از داده‌های یک نظرسنجی موسسه Forsa برای شبکه تلویزیونی NTV مشخص شده است.

بدین ترتیب، از میان دو هزار پاسخ دهنده به این سوال، 56 درصد از شهروندان از ابتکار عمل برای ارسال این نوع موشکها به اوکراین حمایت نکردند. تنها 37 درصد موافق بودند که البته نسبت به ماه قبل به طرز محسوسی بیشتر است. در آن زمان تنها 28 درصد از پاسخ دهندگان موافق عرضه تاروس به اوکراین بودند.

یادآوری شده که عرضه این موشک‌ها به کی‌یف، در 63 درصد موارد، توسط حامیان حزب "سبزها" حمایت شده و در عین حال سرسخت‌ترین مخالفان انتقال آنها هم طرفداران حزب "آلترناتیو برای آلمان" هستند.

وزیر خارجه مجارستان: سیاستمداران غربی به مرز شیدایی جنگ هسته‌ای رسیده‌اند

پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه و روابط خارجی مجارستان معتقد است که برخی از سیاستمداران در غرب در رابطه با جنگ هسته‌ای دچار وسواس شده‌اند.

او در مصاحبه‌ای گفت:  متأسفانه اکنون این جنون نظامی اروپای غربی به ابعاد جدیدی رسیده و به نوعی وسواس جنگ هسته ای تبدیل شده است. ما قبلاً سخنان رئیس جمهور فرانسه (در مورد اعزام احتمالی نیروهای ناتو به منطقه درگیری اوکراین) را شنیده بودیم،  و اکنون رئیس جمهور لهستان نیز در مورد احتمال وقوع جنگ هسته‌ای صحبت کرده است.

سییارتو در عین حال بر اهمیت مذاکرات روسیه و اوکراین و همچنین لزوم دستیابی به صلح در کوتاهترین زمان ممکن تاکید کرد. به گفته او، کشورهایی که "به اندازه کافی شجاع" هستند و از راه حل مسالمت آمیز مناقشه دفاع می‌کنند، باید کنار  یکدیگر مانده و بر خواسته خود اصرار داشته باشند.

پیشنهاد استفاده از زنان در پاکسازی میادین مین در اوکراین

یولیا سویردینکو، وزیر اقتصاد اوکراین پیشنهاد کرد که زنان باید فعالانه تر در زمینه پاکسازی مناطق مین گذاری شده شرکت کنند.

او گفت: «برابری جنسیتی بخشی جدایی ناپذیر از سیاست اوکراین است که مبتنی بر اصول یکپارچگی، فراگیری و یکپارچگی استوار است. این امر در مورد همه انواع فعالیت ها، به ویژه مناطق مهمی مانند پاکسازی مین صدق می کند.»

وزیر اقتصاد این ابتکار را به سیاست برابری جنسیتی مربوط دانست و گفت که میانگین مشارکت زنان در میان اپراتورهای دولتی و غیردولتی عملیات مین زدایی تنها حدود 30 درصد است و باید افزایش یابد. 

تحولات اوکراین|کی‌یف قصد دارد زنان را نیز به جبهه بفرستدتحولات اوکراین| کودکان در مدارس برای جنگیدن آماده می‌شوندتحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود