Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل کتابخانه های استان گلستان گفت: از اعتبار ۹۰ میلیاردی سفر رئیس جمهور به گلستان برای توسعه کتابخوانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عبدالحی میرزاعلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : ۲۴۳ هزار عنوان کتاب و بیش از ۲۰ میلیون مقاله علمی، فرهنگی، اجتماعی در کتابخانه های استان وجود دارد که علاقه مندان به صورت رایگان می توانند استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزاعلی افزود: همکاران ما دوران سخت و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند و با استفاده از نرم افزارها و فضای مجازی و با تولید محتوا و نشست‌های کتابخوانی و ارائه کتاب،  مردم را به کتابخوانی دعوت می کردند.

وی با اشاره با اینکه گلستان دارای ۷۳ کتابخانه می باشد، تصریح کرد: ۶۱ کتابخانه تخت نظر نهاد کشور و ۱۲ باب کتابخانه مشارکتی است که با نهاد کشور و استان مشارکت و همکاری دارند.

مدیر کل کتابخانه های استان گلستان خاطرنشان کرد:  از ۶۱ باب کتابخانه نهادی استان ۳۹ باب شهری و ۲۲ باب روستایی است.

میرزاعلی تاکید کرد: متاسفانه شهرهای قرق، سنگدوین، دوزین و گلیداغ کتابخانه ندارند.

 وی یادآور شد: متولی ساخت و ساز کتابخانه در استان اداره کل فرهنگ و ارشاد است و اداره کل کتابخانه ها بهره بردار است و روستاهای بالای ۲ هزار جمعیت اگر ساختمان در اختیار ما قرار دهند، کتاب و یک نیروی رایگان کتابدار را تامین می کنیم.

وی ادامه داد: در سطح استان یک هزار ۳۸۸ نسخه کتاب بریل و برای روشندلان و کم بینایان وجود دارد و همچنین یک هزار و ۴۴ نسخه کتاب گویا درکتابخانه میرفندرسکی گرگان و مختومقلی گنبد مهیا شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد :  از ابتدای سال تا کنون مردم گلستان ۱۷ هزار و ۹۵ نسخه کتاب به کتابخانه های استان اهدا کردند.

میرزاعلی اضافه کرد: در شهرهای کردکوی، نوده خاندوز و نگین شهر سه پروژه نیمه کاره با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد.

وی یادآور شد: در سفر رئیس جمهور علاوه بر تکمیل این سه پروژه، پروژه کتابخانه عمومی آق قلا که در سیل اخیر تخریب شده بود، کتابخانه سرخنکلاته، کتابخانه مرکزی استان و کتابخانه سیار یکی در غرب و یکی شرق استان در نظر گرفته شد.

مدیر کل کتابخانه های استان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان قول اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی برای توسعه کتابخانه های استان داده شده است که امیدواریم با پیگیری های لازم محقق شود.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا فضای مجازی استان گلستان ساخت و ساز فرهنگ و ارشاد رئیس جمهور سیل گلستان کتابخانه های استان کل کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «بحر المحبه فی اسرار الموده» یکی از تفاسیر عرفانی سوره مبارکه یوسف به‌تازگی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتشر شده و توسط این‌نهاد فرهنگی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

محبوبه شمشیرگرها عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در این کتاب، تصحیحی انتقادی از این اثر به همراه چکیده‏‬‌ای از دستاوردهای پژوهشی اخیر درباره آن، در کنار توضیحاتی به نگارش درآورده است.

در این تفسیر، که متن آن به زبان عربی نوشته شده، ماجرای زندگی حضرت یوسف (ع) از کودکی تا پایان عمر، در قالب «نکته»، «قصه»، «حکایت»، «اشاره» ‎ و «شعر»، با بیان انبوهی از احادیث پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم، اشارات و لطایف اخلاقی، حکایات صوفیانه و تاریخی، سروده‏های شاعران و همچنین اقوال و احوال بزرگان دین و عرفان روایت کرده است.

این‌کتاب با ۲۸۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲ میلیون ریال عرضه می‌شود.

کد خبر 6093382 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!