Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه میهنی کردستان عراق، برهم صالح را تنها نامزد این حزب برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، اتحادیه میهنی کردستان عراق بار دیگر اعلام کرد که برهم صالح تنها نامزد این حزب برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق است.

این حزب همچنین اعلام کرد که برهم صالح پس از تصمیم اخیر پارلمان مبنی بر نام‌نویسی مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری بار دیگر برای تصدی این پست ثبت‌نام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، "نرمین معروف"، نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در پارلمان گفت: تنها نامزد اتحادیه میهنی برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق برهم صالح است. گفت‌وگوهایی میان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات وجود دارد و امیدواریم که در دوره پیش‌رو به توافقاتی منجر شود.

حزب دموکرات کردستان عراق نیز یکشنبه اعلام کرده بود، تنها نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری عراق "ریبر احمد" است.

پارلمان عراق ماه گذشته میلادی و پس از رد نامزدی هوشیار زیباری برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق مجددا اقدام به ثبت‌نام نامزدهای جدید کرد؛ اما این اقدام اعتراض و شکایت برخی طرف‌ها را به همراه داشت.

دادگاه فدرال عراق در جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته خود این تصمیم هیئت رئیسه پارلمان برای ثبت‌نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری را "غیر قانونی" دانست.

این دادگاه همچنین تأکید کرد که ثبت‌نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری در صورتی قانونی خواهد بود که پارلمان در مقام "منبع مشروعیت و قانون‌گذاری" در کشور آن را تصویب کند و افزود که اختیار قانونی تصمیم‌گیری در این باره با پارلمان و نه هیئت رئیسه آن است.

پس از این حکم دادگاه فدرال، پارلمان عراق اینبار ثبت‌نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری را در صحن پارلمان و در میان حضور نمایندگان به رأی گذاشت و ۲۰۳ نماینده موافقت خود را با این تصمیم اعلام کردند و بدین ترتیب پارلمان بار دیگر ثبت‌نام نامزدهای تصدی پست ریاست جمهوری را آغاز کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برهم صالح اتحادیه میهنی کردستان عراق عراق اتحادیه میهنی کردستان عراق برای تصدی پست ریاست جمهوری نامزدهای ریاست جمهوری ریاست جمهوری عراق تنها نامزد برهم صالح ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند

منابع خبری گزارش دادند که رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز-یکشنبه- به تهران سفر خواهد کرد.

طبق گزارش الفرات‌نیوز، وی قرار است در این سفر با مسئولان ارشد ایران دیدار و رایزنی کند.

رسانه‌های عراقی جزئیات و اهداف این سفر را اعلام نکردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • بارزانی وارد تهران شد
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا