Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جام جم انلاین هرمزگان،دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) به همراه اعضای شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو این سازمان از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران بازدید کردند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "خسرو ناظری"، دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) و جمعی از اعضای کشورهای عضو این سازمان ظهر امروز پنجشنبه ۱۲ اسفندماه در بازدید از بندر شهید رجایی با آخرین دستاوردهای متخصصان حوزه دریایی و بندری آشنا و در جریان جدیدترین وضعیت عملیاتی بزرگترین بندر تجاری کشور که بیش از ۵۷ درصد جا به جایی کالا در کشور را به خود اختصاص داده است، قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش، اعضای کشورهای اکو از بخش های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی ازجمله اراضی پشتیبانی این بندر، ترمینال‌های کانتینری و پایانه‌های کانتینری و اسکله‌های فله بازدید کردند.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این بازدید ضمن معرفی ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی اظهارداشت: استان هرمزگان با احتساب جزایر دارای ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز دریایی ، ۱۴ جزیره کوچک و بزرگ و ۳۲ بنادر فعالی است که بیش ترین حجم تخلیه و بارگیری از این بنادر انجام می‌شود.

 

"علی‌رضا محمدی کرجی‌ران" افزود: بندر شهید رجایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز کُریدور شمال ـ جنوب، قاره آسیا را به اروپا متصل می‌کند که که این مزیت شاخصه بسیار مثبتی برای حضور سرمایه گذاران خارجی و توسعه فعالیت‌های دریامحور است.

 

وی با اشاره به نقش استراتژیک استان هرمزگان در ترانزیت انواع کالا از طریق بنادر این استان به ویژه بندر شهید رجایی، به ظرفیت‌های بندری و تجاری سرمایه‌گذاری خارجی در بندر شهید رجایی که به تنهایی بیش از ۵۵ درصدد صادرات و واردات و ۸۰ درصدد ترانزیت بنادر کشور را برعهده دارد، اشاره کرد.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در جمع دبیر کل و اعضای کشورهای عضو اکو با اشاره به طرح‌های توسعه در دست اقدام در این بندر افزود: با اتمام فاز سوم بندر شهید رجایی و پایانه کانتینری که یکی از مهم‌ترین و بزرگترین طرح‌های توسعه‌ای بندری است، امکان پهلوگیری کشتی‌ها تا ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU محقق می‌شود.

 

محمدی کرجی ران، استفاده از ظرفیت پسکرانه در این بندر برای ترانزیت کالاهای مورد نیاز کشورهای همسایه را گامی موثر در راستای توسعه روابط اقتصادی با کشورها و تقویت مواصلات منطقه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: توسعه اسکله‌های نفتی و اضافه شدن اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی نیز از دیگر طرح‌های توسعه‌ای است که یک گام رو به جلو از نظر رویکرد‌های لجستیکی و ایجاد ارزش افزوده در این بندر محسوب می‌شود.

 

گفتنی است، نمایندگان دائم ۱۰ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) شامل جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان برای شرکت در اجلاس شورای نمایندگان این کشورها از دیروز چهارشنبه ۱۱ اسفند وارد بندرعباس شده‌اند و ظهر امروز پنجشنبه نیز از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کردند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بندرشهید رجایی بندرعباس هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم

به گزارش قدس آنلاین، عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: کشورهای همسایه افریقایی، کشورهای اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشورها داریم.

علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشورهای عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشورها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشورها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشورها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.

توسعه روابط تجاری با کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمندهای طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.

علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشورهای شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.

وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.

حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.

وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.

اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازارهای جهانی و فناوری

علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازارهای جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشورهای منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میزهای کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشورهای هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازارهای جدید و حوزه تامین است.

وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارزهای محلی، توسعه بازارهای مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشورها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازارهای صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان