Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- گرچه اعلام می‌شود که صدور بلیت تنها با کارت واکسن و یا تست پی سی آر منفی صادر می‌شود، اما شاهد تخلفاتی در این بخش هستیم.

درحالی که مسئولان همواره اعلام می‌کنند که برای انجام سفر باید تمامی مسافران هر سه دوز واکسن را تزریق کنند اما هم اکنون شاهد هستیم که فروش بلیت در تمامی بخش های حمل‌ونقلی بدون بررسی کارت واکسن و یا تست پی سی آر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که فروش بلیت هواپیما از طریق برخی از اپلیکیشن ها و سایت ها بدون در خواست کارت واکسن است و با وجود آنکه شاهد شیوع ویروس امیکرون در کشور هستیم در خواست نکردن کارت واکسن و یا تست پی سی آر ممکن است مشکل ساز باشد.

در همین رابطه میر اکبر رضوی گفت: هیچ بلیتی بدون چک کردن کارت واکسن و یا تست پی سی آر نباید صادر شود و تمامی دفاتر خدمات مسافری باید با وارد کردن کد ملی مسافر در سامانه امید بلیت را صادر کنند.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در صورتی که بلیتی بدون چک کردن کارت واکسن و یا تست پی سی آر ارائه شود با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

با وجود آنکه همواره اعلام می‌کنند در بخش صدور بلیت تمامی دستگاه ها از جمله سازمان راهداری و شرکت های مسافری فروش بلیت به سامانه امید متصل شدند و با وارد کردن کد ملی مسافر در صورت تایید امکان‌ صدور بلیت وجود خواهد داشت اما بسیاری از مدیران این شرکت ها اعلام می کنند سامانه امید بسیار پیچیده است.

به گفته مدیران این شرکت ها متصل شدن و کار کردن با سامانه امید بسیار زمان بر است.

این در حالی است که داریوش باقر جوان گفته است : تمامی پایانه ها و شرکت های حمل‌ونقلی مسافری به سامانه امید متصل شده‌اند و اجازه صدور بلیت بدون چک کردن کارت واکسن و یا تست پی سی آر منفی وجود ندارد.

در بخش حمل و نقل ریلی هم گزارشات میدانی حاکی از آن است که صدور بلیت بدون بررسی کارت واکسن است و مسافرانی که واکسن نزده و یا تست پی سی آر منفی نداشته اند هم به راحتی اقدام به خرید بلیت کرده اند.

با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و اعلام این موضوع که به هیچ عنوان اجازه صدور بلیت برای ناوگان حمل و نقل عمومی بدون چک کردن کارت واکسن وجود نخواهد داشت باید ببینم نحوه نظارت بر مسافران و همچنین بر رانندگان شخصی به چه شکلی خواهد بود تا بعد از نوروز شاهد اوج گیری ویروس کرونا در کشور همانند یکی دو سال گذشته نباشیم.



منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سامانه امید صدور بلیت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره بدون اشاره به زمان تشکیل جلسه امنیتی این رژیم اعلام کرد که سناریوهای صدور قرار بازداشت بین‌المللی در مورد نتانیاهو به همراه یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک اسرائیل از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری را بررسی کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه